Gezien de hoeveelheid forumleden die foto's van fietsen in de woonkamer posten ga ik uit van Home Decoliviolivius schreef:In welke van de vijf takken valt Fiets: Vrouwen, Parenting, Kids & Teens, Home Deco en Automotive?
Begin van het einde?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40651
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
Fiets valt onder de categorie 'strategische herorientering'
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Eco ... icht.dhtml
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Eco ... icht.dhtml
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Ziet er niet goed uit voor fiets. Tijd om de adblockers uit te zetten
@Rodrick: Hoe verhoudt bovenstaande uitspraak zich ten opzichte van het nieuws dat zojuist bekend gemaakt is? Kunnen we er vanuit gaan dat Fiets nog steeds aan de goede kant zit of betekent de heroriëntatie dat we ons zorgen moeten maken?rodrick schreef:In weerwil van wat hier wordt gesuggereerd zijn zowel Fiets als Procycling springlevend. Het nieuws dat vanochtend groot werd gebracht is waarschijnlijk gebaseerd op een campagne hier bij Sanoma om het redactieproces meer van deze tijd te maken. Inderdaad zitten sommige titels in de gevarenzone maar, zoals gezegd, Fiets en Procycling niet.
De laatste Toureditie van Procycling is 60.000 keer verkocht, een stijging over de hele lijn van 5 procent. De discussie of 'we de boot missen' is een andere en zolang er zo veel mensen iedere maand weer vragen om een gedrukte Fiets en Procycling, blijven we dat lekker doen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Ik begrijp dat de grootste kans op overleven binnen Sanoma een samenvoeging met ProCycling is. Maar idd, FIETS past niet in een van de focusthema's. Het gaat er bij dit soort reorganisaties niet zozeer om hoe rendabel een titel is, maar veel meer over hoe de titel past in het totaal van activiteiten.
Als één geheel verkocht worden hoeft trouwens helemaal niet zo erg te zijn; het gaat immers om een goedlopend blad, met een prima zichtbaarheid en bereik op sociale media.
@JPAR: De reorganisatie is heviger dan verwacht en de verkoopcijfers zijn in dit soort gevallen helaas niet doorslaggevend. Het betekent wel (denk ik) dat FIETS op de een of andere manier blijft bestaan.
Als één geheel verkocht worden hoeft trouwens helemaal niet zo erg te zijn; het gaat immers om een goedlopend blad, met een prima zichtbaarheid en bereik op sociale media.
@JPAR: De reorganisatie is heviger dan verwacht en de verkoopcijfers zijn in dit soort gevallen helaas niet doorslaggevend. Het betekent wel (denk ik) dat FIETS op de een of andere manier blijft bestaan.
Spannende tijden. Zowel fiets, fietsactief als procycling staan op het lijstje van bladen waar naar gekeken wordt. Maar zo te zien staan alle bladen die niet onder de 'grote' bladen vallen op dat lijstje. Dit betekent dus geenszins dat gelijk in doemscenario's gedacht moet worden.
Dat er dingen gaan veranderen, moeten veranderen dat weet ieder kind. Linksom of rechtsom laten de invloed van nieuwe media, ontlezing en de blad dichtheid in Nederland zich voelen. Deze aankondiging zie ik veel meer als kans en aanmoediging om deze informatievoorziening (niet persé alleen print) klaar te stomen voor de volgende fase. Maar héé zo'n redactie van een fietsblad is toch bij uitstek een groep die houdt van beproevingen zou je zeggen. Ik zie het als de Marmotte of een andere sportieve uitdaging. Begin met het einddoel helder en concreet te formuleren. Waar wil men over 5 en over 10 jaar staan (moet je elk jaar opnieuw doen). Denk daarna over de route na en eventuele alternatieven mochten wegen overstroomt raken of zo. Vervolgens over de middelen die nodig zijn.
Makkelijk? Nee! Zit Fiets in zijn huidige vorm over een paar jaar nog bij Sanoma? Geen idee. Maar één ding weet ik zeker. De oude cliché's 'Zonder wrijving geen glans' en 'Onder druk wordt alles vloeibaar' zijn ook hier helemaal van toepassing.
Ik zie deze uitdaging die voorligt als 'een window of opportunities'.
Dat er dingen gaan veranderen, moeten veranderen dat weet ieder kind. Linksom of rechtsom laten de invloed van nieuwe media, ontlezing en de blad dichtheid in Nederland zich voelen. Deze aankondiging zie ik veel meer als kans en aanmoediging om deze informatievoorziening (niet persé alleen print) klaar te stomen voor de volgende fase. Maar héé zo'n redactie van een fietsblad is toch bij uitstek een groep die houdt van beproevingen zou je zeggen. Ik zie het als de Marmotte of een andere sportieve uitdaging. Begin met het einddoel helder en concreet te formuleren. Waar wil men over 5 en over 10 jaar staan (moet je elk jaar opnieuw doen). Denk daarna over de route na en eventuele alternatieven mochten wegen overstroomt raken of zo. Vervolgens over de middelen die nodig zijn.
Makkelijk? Nee! Zit Fiets in zijn huidige vorm over een paar jaar nog bij Sanoma? Geen idee. Maar één ding weet ik zeker. De oude cliché's 'Zonder wrijving geen glans' en 'Onder druk wordt alles vloeibaar' zijn ook hier helemaal van toepassing.
Ik zie deze uitdaging die voorligt als 'een window of opportunities'.
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4469
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
Hier een gedeelte uit het persbericht van Sanoma:
"Binnen haar tijdschriftenportfolio gaat Sanoma zich richten op 17 focusmerken en alle bijbehorende merkextensies en specials*. De focus komt op deze merken mede vanwege hun grote digitaal potentieel. Deze merken zijn onderdeel van de domeinen Vrouwen, Kids & Teens, Parenting, Home Deco en Automotive.
De tijdschriften uit andere domeinen (oa Fiets & ProCycling) komen onder strategische heroriëntatie*. Dit houdt in dat onderzocht wordt of een titel de potentie heeft om samengevoegd te worden met een andere Sanoma titel of verkocht kan worden. De verwachting is dat de strategische heroriëntatie binnen 6 tot 12 maanden is afgerond. Mochten titels na verloop van tijd niet verkocht zijn en niet meer winstgevend zijn, dan worden deze opgeheven. In 2014 worden geen titels opgeheven.
De custom media titels die Sanoma maakt voor sportbonden worden ondergebracht bij Sanoma-dochter Head Office NL.
Henk Scheenstra, COO Print: “Tijdschriften zullen er altijd zijn. Bijna 90%% van de Nederlanders leest tijdschriften, en met de titels die blijven realiseren we nog steeds een enorm bereik onder een brede doelgroep. Het zijn de kroonjuwelen zoals Libelle, LINDA. Donald Duck en AutoWeek, prachtige merken waarmee we onze toonaangevende positie binnen de tijdschriftenmarkt verder gaan versterken. De tijdschriften die onder strategische heroriëntatie vallen (oa Fiets & ProCycling), zijn stuk voor stuk mooie titels. Echter op de lange termijn passen zij niet binnen de aangescherpte strategie.”
"Binnen haar tijdschriftenportfolio gaat Sanoma zich richten op 17 focusmerken en alle bijbehorende merkextensies en specials*. De focus komt op deze merken mede vanwege hun grote digitaal potentieel. Deze merken zijn onderdeel van de domeinen Vrouwen, Kids & Teens, Parenting, Home Deco en Automotive.
De tijdschriften uit andere domeinen (oa Fiets & ProCycling) komen onder strategische heroriëntatie*. Dit houdt in dat onderzocht wordt of een titel de potentie heeft om samengevoegd te worden met een andere Sanoma titel of verkocht kan worden. De verwachting is dat de strategische heroriëntatie binnen 6 tot 12 maanden is afgerond. Mochten titels na verloop van tijd niet verkocht zijn en niet meer winstgevend zijn, dan worden deze opgeheven. In 2014 worden geen titels opgeheven.
De custom media titels die Sanoma maakt voor sportbonden worden ondergebracht bij Sanoma-dochter Head Office NL.
Henk Scheenstra, COO Print: “Tijdschriften zullen er altijd zijn. Bijna 90%% van de Nederlanders leest tijdschriften, en met de titels die blijven realiseren we nog steeds een enorm bereik onder een brede doelgroep. Het zijn de kroonjuwelen zoals Libelle, LINDA. Donald Duck en AutoWeek, prachtige merken waarmee we onze toonaangevende positie binnen de tijdschriftenmarkt verder gaan versterken. De tijdschriften die onder strategische heroriëntatie vallen (oa Fiets & ProCycling), zijn stuk voor stuk mooie titels. Echter op de lange termijn passen zij niet binnen de aangescherpte strategie.”
500 Banen geschrapt.... dat is toch serieus. Fiets staat dus ook op de tocht.
Ik heb geen idee om wat voor oplages het gaat maar er zal toch wel een (onafhankelijke) uitgever zijn die wel interesse heeft een een goed lopend blaadje? Ben overigens nooit liefhebber geweest van het mediamonster Sanoma.
Ik heb geen idee om wat voor oplages het gaat maar er zal toch wel een (onafhankelijke) uitgever zijn die wel interesse heeft een een goed lopend blaadje? Ben overigens nooit liefhebber geweest van het mediamonster Sanoma.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Betaalde oplage van Fiets is ongeveer 35.000 en van Procycling ongeveer 18.000
Uit bovenstaande grafiek heb ik de twee meestverkochte sporttijdschriften weggelaten. Dat zijn VI (oplage 2012 140.000) en GOLFjournaal (oplage 2012: 245.000).
Uit bovenstaande grafiek heb ik de twee meestverkochte sporttijdschriften weggelaten. Dat zijn VI (oplage 2012 140.000) en GOLFjournaal (oplage 2012: 245.000).
Laatst gewijzigd door knutmo op 31 okt 2013 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit is uiteraard gewoon einde verhaal voor Fiets en waarschijnlijk ook veel van de andere genoemde titels onder de noemer 'heroriëntatie'. Verkoop is kansloos, er is niemand die Fiets met zo'n kleine oplage gaat overnemen. Dit biedt wel kansen voor mooie blogs als DC Rainmaker o.i.d.
Bijzonder spijtig ook voor de medewerkers zo voor de feestdagen, mag ook best gezegd worden! Succes daar allen, ik leef met jullie mee en hoop op een goede afronding.
Bijzonder spijtig ook voor de medewerkers zo voor de feestdagen, mag ook best gezegd worden! Succes daar allen, ik leef met jullie mee en hoop op een goede afronding.
Ik pak ze wel weer in de afdaling