Alles over vakanties op én met de fiets

Zuid-Limburg perkt toertochten in

martinbo
Forum-lid

Gebruikersavatar martinbo 26 sep 2013 08:47

peter1981 schreef:
Maarja misschien krijgen we vanaf volgend jaar voor die 50cent per fietser in een fietstocht eindelijk eens fatsoendelijke fietspaden.
Want Limburg wilt een fiets provincie zijn maar nog even zijn de fietspaden in Duitsland beter ;)
De bewering dat in D de fietspaden beter zijn is een gotspe. Hier, omgeving Aachen: fietspaden gedeeld met voetpaden, geparkeerde auto's links van je, bij elke zijweg pad op en af, gedeeld pad direct langs de gevels en voordeuren van huizen, (lantaarn)palen midden op het pad

peter1981
Forum-lid

peter1981 26 sep 2013 09:31

Even lezen vriend :P
ik zei nog even en ze zijn beter en dat is sarcasme want in Duitsland zijn ze ook echt vreselijk vooral in Aken.
Als ik van Heerlen naar Monschau rij heb ik nadat ik voordat ik in de Eiffel kom pijn aan m`n kont zo slecht zijn ze
Maar hier in Limburg beginnen ze ook echt slecht te worden dan zijn ze in Midden-Limburg iets beter maar hier in Zuid-Limburg zijn ze toch bizar slecht af en toe
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

martinbo
Forum-lid

Gebruikersavatar martinbo 26 sep 2013 13:38

Een typisch geval van eerst reaguren en dan lezen.... :oops:

622-23
Forum-lid

622-23 01 okt 2013 20:19

een van de criteria zou kunnen zijn om de bike chip te verbieden .
door deze chip wanen sommige FIETSERS zich echte wielrenners .
je tijd en gemiddelde staat immers in veel gevallen op het internet .
hierdoor worden soms onnodige risicos genomen en ontstaan er gevaarlijke situaties .

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 02 okt 2013 09:17

622-23 schreef:een van de criteria zou kunnen zijn om de bike chip te verbieden .
door deze chip wanen sommige FIETSERS zich echte wielrenners .
je tijd en gemiddelde staat immers in veel gevallen op het internet .
hierdoor worden soms onnodige risicos genomen en ontstaan er gevaarlijke situaties .
Als je het stuk van de gemeenten gelezen had, had je kunnen zien dat ze tijdmeting niet meer toestaan.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 okt 2013 09:57

Hele gedoe klinkt mij als veel schijnbeleid en populisme. De klagende lokale bevolking moet te vriend gehouden worden, maar de politici hebben wel door dat alles verbieden veel te veel geld kost.

@peter1981. Het zijn niet alleen de ondernemers die profiteren van al die fietsers. Als het iedere zaterdag zo druk is bij de bakker moet hij extra personeel aannemen. Zonder toerisme is Zuid-Limburg een ontwikkelingsland.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 02 okt 2013 10:58

Ik had een mail gestuurd naar het huis voor de sport in Limburg, of de informatie over andere evenementen die op de openbare weg plaatsvinden ook voor iedereen beschikbaar komt.
Kreeg een mail terug dat ze bezig zijn met een portal met daarin de verschillende evenementen die plaats vinden. Niet alleen de toertochten komen daarin terug, maar ook processies en markten. Dat vind ik wel een mooie stap, dan kom je ook als je zelf een keer gaat fietsen en van te voren een route uit zet niet meer voor verrassingen te staan.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 okt 2013 11:07

amclassic-fan schreef:...........maar de politici hebben wel door dat alles verbieden veel te veel geld kost.

@peter1981. Het zijn niet alleen de ondernemers die profiteren van al die fietsers. Als het iedere zaterdag zo druk is bij de bakker moet hij extra personeel aannemen. Zonder toerisme is Zuid-Limburg een ontwikkelingsland.

+1 Gewoon ALLEMAAL 2 jaar wegblijven. Krijgen we daarna subsidie als we daar willen komen fietsen :mrgreen:

peter1981
Forum-lid

peter1981 02 okt 2013 15:56

Dromen zijn bedrog dat weet je toch he :mrgreen:
Gelukkig is er meer dan alleen een paar fietsers die Limburg aan de gang houden dus een ontwikkelingsland zal het nooit worden ;) .
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

evers
Forum-lid

evers 02 okt 2013 21:18

tieky schreef:Ik had een mail gestuurd naar het huis voor de sport in Limburg, of de informatie over andere evenementen die op de openbare weg plaatsvinden ook voor iedereen beschikbaar komt.
Kreeg een mail terug dat ze bezig zijn met een portal met daarin de verschillende evenementen die plaats vinden. Niet alleen de toertochten komen daarin terug, maar ook processies en markten. Dat vind ik wel een mooie stap, dan kom je ook als je zelf een keer gaat fietsen en van te voren een route uit zet niet meer voor verrassingen te staan.
Die portal is een zoethoudertje en eerder een natte droom van Jack O. Daar roept hij al 3 jaar over en er is nog niets gerealiseerd. Niet te serieus nemen..
Train ze!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 okt 2013 11:46

peter1981 schreef:Dromen zijn bedrog dat weet je toch he :mrgreen:
Gelukkig is er meer dan alleen een paar fietsers die Limburg aan de gang houden dus een ontwikkelingsland zal het nooit worden ;) .
Nee, daar hebben wij de belastingbetaler uit de randstad voor om dat te voorkomen... ;)
Campagnolo Ultra Dork

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 03 okt 2013 16:14

evers schreef:Die portal is een zoethoudertje en eerder een natte droom van Jack O. Daar roept hij al 3 jaar over en er is nog niets gerealiseerd. Niet te serieus nemen..
Jack O. ken ik niet, en heb ook niet eerder gehoord over een portal.
Wat ik wel weet is dat ze nu bezig zijn met een demo-website die eind van het jaar klaar moet zijn. Daarna gaan ze deze uit laten werken door een derde partij naar een werkende website. De werkende versie moet dan eind 2014 gereed zijn.

Plaats reactie