Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrenner slaat bejaard stel in elkaar

jeroenkuiper
Forum-lid

Gebruikersavatar jeroenkuiper 14 sep 2010 22:06

die vent had gewoon zelf beter moeten uitkijken, ik had graag gezien dat dit soort paupervolk met de kop over de motorkap ging, als je het in je kop haalt om een oude man van 74 te slaan ben je miz al een stakker, dat je dan ook nog durft een oud dametje te duwen/slaan, dan ben je voor mij niet geschikt om op deze aardbol rond te lopen...

tuurlijk zal het verhaal altijd wel iets anders liggen, maar die oude man is ook getekend voor de rest van zijn leven door een of andere halve gare die denkt dat iedereen voor hem aan de kant gaat...

weer een mooi stukje gebrek aan tolerantie, ben ''blij'' dat het dan niet hier in NL gebeurt was, anders was de hele nederlandse media er wel weer overgevallen en dan was de beeldvorming tov de wielrenner helemaal tot een minpunt gezakt
Afbeelding

fizik
Forum-lid

fizik 14 sep 2010 22:15

race-niek schreef:
pipootje schreef:Waarom wordt de dader hier als "wielrenner" neergezet ? Men had hem ook als Belg als Kwatrechter of als Anderlecht-fan of desnoods als blanke kunnen betitelen (?) De Telegraaf heeft er blijkbaar een bedoeling mee. Men wakkert blijkbaar graag een vuurtje aan. Objectief nieuws bestaat dus niet.

telegraaf houdt er van om het een beetje anders te vertellen dat de waarheid is.

Niet teveel relativeren, forummers! Dat de beste man neergezet wordt als wielrenner komt doordat hij een fietspakje en bijbehorende fiets bij zich had. Dan ben je op dat moment meer wielrenner dan Anderlecht-fan, je bent immers herkenbaar als fietser.

We zien 2 dingen.

1. Met regelmaat komen berichten van agressieve fietsers in de media.
2. In het algemeen kun je spreken over een individualisering en verharding van de maatschappij.

Wanneer je deze twee dingen naast elkaar legt, komt het inderdaad neer op wat eerder gezegd werd: je hebt overal eikels.

De nuancering die de Telegraaf vergeet mogen we aanbrengen, we moeten ons, als deelnemers van de maatschappij, wel afvragen in hoeverre we nog tolerant zijn naar elkaar toe. Dat is dan weer voor ieder individueel, want: een betere wereld begint bij jezelf.

jeroennl
Forum-lid

jeroennl 14 sep 2010 22:22

fizik schreef: De nuancering die de Telegraaf vergeet mogen we aanbrengen, we moeten ons, als deelnemers van de maatschappij, wel afvragen in hoeverre we nog tolerant zijn naar elkaar toe. Dat is dan weer voor ieder individueel, want: een betere wereld begint bij jezelf.

Ja alleen zijn die langzame verkeersdeelnemers wel heel erg irritant, of ze nou op de snelweg rijden of op het fietspad. Mensen en ook wielrenners worden niet zomaar agressief. Er wordt alleen maar gekeken naar de mensen die agressief worden, nooit of zelden naar de reden waarom ze agressief worden.

amateurke
Forum-lid

amateurke 14 sep 2010 22:43

jeroennl schreef:
fizik schreef: De nuancering die de Telegraaf vergeet mogen we aanbrengen, we moeten ons, als deelnemers van de maatschappij, wel afvragen in hoeverre we nog tolerant zijn naar elkaar toe. Dat is dan weer voor ieder individueel, want: een betere wereld begint bij jezelf.

Ja alleen zijn die langzame verkeersdeelnemers wel heel erg irritant, of ze nou op de snelweg rijden of op het fietspad. Mensen en ook wielrenners worden niet zomaar agressief. Er wordt alleen maar gekeken naar de mensen die agressief worden, nooit of zelden naar de reden waarom ze agressief worden.

En toch vind ik de eerste opmerking die ik quote de enige juist. Ik vind het belachelijk dat veel forummers de actie proberen goed te praten door te wijzen naar andermans gedrag.

De tweede opmerking vind ik getuigen van goedpraterij ten top en een opmerking van iemand die ze niet echt ellemaal op een rij heeft staan. Niemand heeft het recht om agressief te worden om een fout die wordt gemaakt in het verkeer.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 14 sep 2010 22:44

Dus als ik het goed begrijp is het uiteindelijk de schuld van DTG. Ofschoon deze krant, laten we het krant noemen, naadloos een bericht overneemt uit de Belgische media. Het niveau gaat er niet op vooruit op dit forum en aan relativeren hebben we zo wie zo een broertje dood. Voorop moet staan dat wij als wielrenners ons aangesproken voelen door het gedrag van een minder begaafde soortgenoot. Al reden ze zijn tienduizendeurobike tot gort, je slaat geen mensen, we blijven van elkaar af.
Kom op Belgen, aan het werk en vindt die vent of bejaardenmepper, als je dit leest horen wij graag jouw visie.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

eelcoz

eelcoz 14 sep 2010 22:49

Waarom moet ik me aangesproken voelen omdat een andere wielrenner zich misdraagt? Omdat we toevallig dezelfde hobby hebben? Dat is net zoiets als een moslim in Lutjebroek aanspreken op het gedrag van een paar criminele moslimjongeren in Amsterdam.

jeroennl
Forum-lid

jeroennl 14 sep 2010 22:53

amateurke schreef:
jeroennl schreef:

En toch vind ik de eerste opmerking die ik quote de enige juist. Ik vind het belachelijk dat veel forummers de actie proberen goed te praten door te wijzen naar andermans gedrag.

De tweede opmerking vind ik getuigen van goedpraterij ten top en een opmerking van iemand die ze niet echt ellemaal op een rij heeft staan. Niemand heeft het recht om agressief te worden om een fout die wordt gemaakt in het verkeer.

Van jou mogen we dus niet boos worden als we van de weg worden afgereden. Die opmerking van je is echt totale onzin, als je niet meer boos mag worden (wat vaak als agressief wordt gezien) dan keuren we op een gegeven ogenblik alles goed.
Slaan mag natuurlijk absoluut niet, maar je mag iemand wel duidelijk op zijn fouten wijzen.

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 14 sep 2010 22:59

eelcoz schreef:Waarom moet ik me aangesproken voelen omdat een andere wielrenner zich misdraagt? Omdat we toevallig dezelfde hobby hebben? Dat is net zoiets als een moslim in Lutjebroek aanspreken op het gedrag van een paar criminele moslimjongeren in Amsterdam.

@eelcoz: je bent er bijna, als je het niet zou omdraaien. Hoe denk je dat die moslim uit Lutjebroek zich voelt als hij dat leest over die criminele moslimjongeren in Amsterdam.
klimgeit

eelcoz

eelcoz 14 sep 2010 23:02

Dan denkt hij of zij: Lekker dan, word ik weer op aangesproken/aangekeken.

Ik begrijp inderdaad wat je bedoelt, alleen ligt de fout dan bij de persoon die generaliseert (dus alle wielrenners zijn aso's, of alle moslims zijn crimineel). Maar ik snap je punt.

swoosh
Forum-lid

swoosh 14 sep 2010 23:08

Tja die bejaarden van tegenwoordig hebben natuurlijk wel heel slechte voorbeelden. . . .

Afbeelding

;)
Afbeelding

checkerpig
Forum-lid

checkerpig 14 sep 2010 23:36

Ik dacht meteen aan amfetamines....

Ik heb jaren in het genoemde plaatsje gewoond en ken de situatie daar dan ook. Als automobilist moet je met je wagen gewoon op de rijweg wachten. Veel chauffeurs vonden het veiliger (voor zichzelf) om niet op de weg maar op het fietspad te wachten... Dat geeft frustratie bij fietsers. Pépé zal wat hard aangepakt zijn, maar geloofwaardig is het verhaal niet...
cp

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 14 sep 2010 23:44

eelcoz schreef:Dan denkt hij of zij: Lekker dan, word ik weer op aangesproken/aangekeken.

Ik begrijp inderdaad wat je bedoelt, alleen ligt de fout dan bij de persoon die generaliseert (dus alle wielrenners zijn aso's, of alle moslims zijn crimineel). Maar ik snap je punt.

love you!
klimgeit

Plaats reactie