Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

's Winters fietsen?

deharrie
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 jan 2010 17:55

deharrie 29 sep 2010 02:38

Autowax werkt inderdaad goed. Houdt er alleen rekening mee dat er geen matte wax bestaat. Mijn mat witte fiets is nu zijdenmat, dat is ff wennen. Ik heb trouwens op de moeilijk te bereiken plaatsen siliconen spray gebruikt. Bedankt voor alle tips!;)
Cube is good for you!

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 29 sep 2010 11:26

[quote="GoodRiddance"][quote="Plantagenet"]Yep, warm of heet water erin, afhankelijk van de afstand, dan zing je de rit wel uit. Gelukkig ben ik in de winter ook minder dorstig. [/quote]

Pas op voor het Mpenda-effect... heb je vast op school gehad. Warm water bevriest sneller dan koud water. Klinkt tegenstrijdig maar het is echt zo.[/quote]

Hee, dat heb ik niet op school geleerd.
Even wikipedia bezocht en vandaag weer iets leuks geleerd.

vip32
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 jan 2007 10:30

vip32 05 okt 2010 12:16

fiets al jaren in de winter. laatste winter was het vanaf febr echt niet meer te doen met die bevroren wegen (gevaarlijk). over het algemeen is het een kwestie van goed aankleden. niet te warm want als je gaat zweten krijg je het snel koud. investeren in goede handschoenen (ja die gore tex dingen van +-70,-) en andere winddicht materiaal loont. en omdat je lichaam meer energie verbruikt als het koud is krijg je sneller honger.

iemand nog tips wat voor wax merken goed werken, wil dat weleens proberen maar totaal geen ervaring mee. heb zelf een witte stalen ros die idd lastig schoon te houden is in de herfst/winter.

deharrie
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 jan 2010 17:55

deharrie 05 okt 2010 23:42

Blikje Valma autowax. Inwrijven, in laten trekken en uitwrijven. Mijn mat witte fiets ging er wel enigzins van glimmen. Spaken, velgen enz. ook gedaan. Alleen de zijkanten niet, dit i.v.m. het remmen! Siliconenspray gehaald bij fm voor de moeilijk te bereiken plekken. Succes.
Cube is good for you!

walters
Forum-lid
Berichten: 972
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 06 okt 2010 00:48

Gebruik zelf siliconenspray op het frame en de metalen delen. Dit geeft een goede beschermende film tegen pekel. Wat moeilijker eraf te wassen als het weer het toe laat, maar goed te doen. Daarna droogmaken en een nieuwe laag erop spuiten.
Andere mogelijkheid is vaseline op de metalen delen smeren, maar dat wordt echt een "rommel" alles blijft eraan plakken.
Ik vind de tackx niets, kan het niet langer dan 1 uur volhouden, ondanks tv, films, wielerwedstrijden, ventilator, raam open. Dus als alternatief duurtrainingen van maximaal 3 uur op de weg en in het weekend intensief in het bos 2-3 uur.

zannata64
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:45

zannata64 08 okt 2010 13:10

zou het niet beter zijn om de drinkbidons in het rugzakje te steken ,zit uit de wind en door de lichaamstemperatuur zo rap niet vervriezen.

def
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 aug 2010 14:08

def 09 okt 2010 23:14

[quote="zannata64"]zou het niet beter zijn om de drinkbidons in het rugzakje te steken ,zit uit de wind en door de lichaamstemperatuur zo rap niet vervriezen. [/quote]

dat klinkt best wel als een goed idee!

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 09 okt 2010 23:21

En wat is dan nog het verschil met een Camelbak? Zit nog een handig slangetje aan ook, hoef je niet met die rugzak te klooien.

deharrie
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 jan 2010 17:55

deharrie 11 okt 2010 02:26

Volle bidons in je rugzak ( van je shirt, neem ik aan. ) lijkt mij te zwaar. Ze gaan wellicht opzij zakken.
Cube is good for you!

kw
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2010 22:17

kw 28 okt 2010 22:41

Ik sport nu al 5 jaar vrij intensief. Ik loop gemiddeld 1Xper week 20km winter of zomer geen probleem, de juiste kleding is hier de oplossing. Ik fiets ook 5 X per week van en naar het werk onder normale weersomstandigheden met een koers of fitnessbike kwestie hoe men klak s'morgens staat en voor de rest neem ik men MTB (bij guur weer)

k

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 okt 2010 23:05

[quote="Wesley"]En wat is dan nog het verschil met een Camelbak? Zit nog een handig slangetje aan ook, hoef je niet met die rugzak te klooien.[/quote]

Probleem van een Camelbak is dat de slang al snel dicht vriest en dat heb je niet met een bidon. Als het niet vriest is het natuurlijk alleen maar een hoop geklooi met een bidon in je achterzak.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 29 okt 2010 01:35

Afbeelding
Hierin kun je iets meenemen om warm te blijven onderweg :D
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie