Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wijzigen regels verkooptopic

Wijzigen regels verkooptopic door plaatsen link naar marktplaats te verbieden

Peiling eindigde op 27 dec 2013 11:05

JA
55
79%
NEE
15
21%

Totaal aantal stemmen: 70

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 18 dec 2013 16:50

Zelf trek ik daar inderdaad ook conclusies uit. En zal ook niet zo snel iets kopen als geen foto's in het topic staan. Een kleine moeite is het inderdaad, want zelfs de link van de foto's uit je MP advertenties kun je in bericht plaatsen. En ziet je verkoop ad in het verkooptopic er gelijk overzichtelijker uit.

Toch kijk ik als koper als allereerst naar de topic titels en ga dan pas in de advertentie kijken indien ik interesse heb...

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 19 dec 2013 13:34

Maar kijk eens in het verkoop deel hoeveel advertenties er nog open staan. Waarvan misschien 75% al verkocht is. De advertenties op marktplaats bestaan al niet eens meer volgens de link. Het is dus vervuiling van het forum. Maak een mooie verkooptopic aan, doe daar moeite voor en verkoop je artikel sneller en sluit hem als hij verkocht is. Niet advertenties open laten staan met een niet werkende link erin.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 19 dec 2013 15:31

JPAR schreef:Maar kijk eens in het verkoop deel hoeveel advertenties er nog open staan. Waarvan misschien 75% al verkocht is. De advertenties op marktplaats bestaan al niet eens meer volgens de link. Het is dus vervuiling van het forum. Maak een mooie verkooptopic aan, doe daar moeite voor en verkoop je artikel sneller en sluit hem als hij verkocht is. Niet advertenties open laten staan met een niet werkende link erin.
Mee eens. Er is al een (IMO terechte) drempel voor het plaatsen van een verkoop topic. Niks op tegen dezer drempel te verhogen als het de bruikbaarheid van het verkoopgedeelte doet toenemen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 19 dec 2013 18:33

53x11 schreef:
JPAR schreef:Maar kijk eens in het verkoop deel hoeveel advertenties er nog open staan. Waarvan misschien 75% al verkocht is. De advertenties op marktplaats bestaan al niet eens meer volgens de link. Het is dus vervuiling van het forum. Maak een mooie verkooptopic aan, doe daar moeite voor en verkoop je artikel sneller en sluit hem als hij verkocht is. Niet advertenties open laten staan met een niet werkende link erin.
Mee eens. Er is al een (IMO terechte) drempel voor het plaatsen van een verkoop topic. Niks op tegen dezer drempel te verhogen als het de bruikbaarheid van het verkoopgedeelte doet toenemen.
Hmmm, misschien toch wel mee eens... Bij mountainbike.nl zitten wordt er door de mods flink op gelet. Maar ook daar wordt in verkooptopics niet altijd aangegeven of iets verkocht is of niet. Helemaal als hij nooit gekickt wordt door de verkoper. Maar bij mountainbike.nl werken de huidige verkoopregels goed en vind de verkoopsectie wel fijner werken. Op fiets.nl had ik een keer vermeld dat het verkocht was, maar volgens mij is die nog steeds niet gesloten (misschien inmiddels wel, maar dan heeft het een tijd geduurd)... Lijkt me makkelijker als bij verkocht een topic gewoon sluit, al moet je daar natuurlijk wel de mensen voor hebben die daar op letten.

Echter bij het plaatsen van een Youtube link in het fietscafe moest deze wel eerst door de keuring komen en werd mijn post pas een stuk later geplaatst in een topic...

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 30 dec 2013 22:09

De poll is gesloten. En er is een vrij duidelijke uitslag. Daarnaast zijn er een hoop opmerkingen geplaatst met veel goede ideeën.

Mijn vraag is nu: Kunnen we hier iets mee gaan doen? Ik denk dat dit door de moderators beantwoord zal moeten worden. Laten we daar even op wachten.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie