Waarom zou je overdag de schermverlichting aan laten staan? Mijn ervaring is dat ik overdag de schermverlichting helemaal niet nodig heb. Als het bewolkt is, heb ik transparante glazen in mijn bril, bij zon donkere, aflezen is dan nooit een probleem. En dan gaat de 800 serieus lang met één acculading doen. Dan is 13 uur geen enkel probleem. Wanneer ik in het donker fiets, staat de schermverlichting wel constant aan, op ongeveer 50%. Dan is na een rit van ruim 2,5 uur nog zo'n 70% over. Dus dan zou 6 uur zeker haalbaar zijn.[/quote]canyon81 schreef:Op 100% ga je de 5 uur denk ik net niet halen.amclassic-fan schreef:50% na 4u is mij prima. Ik ga toch niet vaak 8u fietsen zonder georganiseerde route (zoals marmotte) kan hem dan wel iets donkerder zetten. Bij ritten tot 5u dus gewoon scherm op 100% helderheid, dat is wel haalbaar?NuitKor schreef: Enige wat ik inmiddels met zekerheid kan zeggen is dat mijn 800 na 4 uur fietsen op ong. 55-65% batterij uitkomt. Helderheid is ongeveer 70% (streepjes tellen).
Haal je niet verlichting en helderheid door elkaar heen? (helderheid=aan/uit knop kort indrukken). Mijn scherm verlichting staat uiteraard steeds uit. Laatst was ik tussen 17u en 18u aan het fietsen (vlak voor donker) ik had een bril op met donkere glazen. Ik vond het toen lastig om het scherm af te lezen op 50%. Misschien gaat het bij zonneschijn wel een stuk beter hoor, dat zal ik moeten uitvinden.
Ik moet inderdaad nog eens een bril met transparante glazen aanschaffen.