Vredestein topic
Ik heb er nog nooit mee lek gereden. Natuurlijk let ik wel op waar ik rij. Ik vermijd 'gravel' op de weg, putten en glasdeeltjes uiteraard. En in België weten wij alles van slechte fietspaden en slecht wegdek. In alle geval zijn ze veel minder gevoelig aan insnijdingen in vergelijking met bv een schwalbe ultremo. Ze bollen ook veel beter dan een gp4000s vind ik. Ik moet wel zeggen dat puur op het gevoel aan de band de antileklaag van de gp dikker aanvoelt.JasperGR schreef:Xytras, Hoe zijn ze qua lekbestendigheid?
Hoe verhoudt de fortezza zich tov schwalbe ultremo zx, vooral inzake rolweerstand?
Lekbestendigheid en insnijdingen zullen wel minder zijn maar "bollen" deze even fijn? Ben aan het twijfelen om mijn zx te vervangen door ofwel de fortezza ofwel de nieuwe one van schwalbe ...
Lekbestendigheid en insnijdingen zullen wel minder zijn maar "bollen" deze even fijn? Ben aan het twijfelen om mijn zx te vervangen door ofwel de fortezza ofwel de nieuwe one van schwalbe ...
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red
Cannondale caad10 sram red
Ik heb maar kort met de schwalbes gereden wegens de insnijdingen. Ik denk dat het rijgevoel wat op hetzelfde neer komt. Ze zijn dan ook praktisch gelijk qua gewicht. Voor mij persoonlijk is een veloflex Corsa wel het beste bandje. Misschien rapper versleten en niet zo heel lekbestendig maar een zalig rijgevoel.KNJ schreef:Hoe verhoudt de fortezza zich tov schwalbe ultremo zx, vooral inzake rolweerstand?
-
- Forum-lid
Kan iemand me zeggen na hoeveel km ongeveer de vredestein banden fortezza vierkant worden
ligt aan de hoeveelheid heuvels
Bij mij is de achterband klaar en vierkant na ca 2500 tot 3000km
Ik rij wel 70% in de heuvels en ik rij redelijk door
Voorzijde is wordt nooit vierkant en doe ik ongeveer 6dkm mee
Bij mij is de achterband klaar en vierkant na ca 2500 tot 3000km
Ik rij wel 70% in de heuvels en ik rij redelijk door
Voorzijde is wordt nooit vierkant en doe ik ongeveer 6dkm mee
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
- boswielrenner
- Forum-lid
Ben ook erg tevreden over de Fortessa Tricomp 23mm, maar zijn deze banden nu zwaarder dan de Conti GP4000s?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- boswielrenner
- Forum-lid
Bedankt peter!
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc