Over de wielersport en zijn beoefenaars.

team Garmin-Cerveló

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 26 aug 2010 18:25

Sprintbom schreef:De geruchten worden waarheid. Er werden al meermals vragen gesteld, hoe het mogelijk is dat Cervelo dit allemaal kon betalen.


cerveló had dit team ook opgericht al test team he.
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

forcevelo
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 aug 2010 17:33

forcevelo 26 aug 2010 19:45

race-niek schreef:
Sprintbom schreef:De geruchten worden waarheid. Er werden al meermals vragen gesteld, hoe het mogelijk is dat Cervelo dit allemaal kon betalen.


cerveló had dit team ook opgericht al test team he.


Bedoel je dat het team zelf een test was?

tottie
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 jul 2009 19:26

tottie 26 aug 2010 20:50

theo bos wil nog gewoon een keer goud halen op de os maar voor de rest wil hij toch op de weg te willen blijven rijden.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 26 aug 2010 20:53

Precies, hij gaat ook voor het Omnium. Totaal anders dan wat hij eerst deed op de baan.
"Try not. Do or do not......there is no try"

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 26 aug 2010 21:53

Theo Bos komt echt wel goed terecht.

IK denk dan gelijk, mooi; geen Cervelo, meer kans voor Vacance...

(voor die pro-tour licentie nat.)

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 26 aug 2010 22:35

Geer schreef:Theo Bos komt echt wel goed terecht.

IK denk dan gelijk, mooi; geen Cervelo, meer kans voor Vacance...

(voor die pro-tour licentie nat.)


ik gun het vacancolei ook dat ze een pro-tour licentie krijgen.
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 26 aug 2010 22:43

IK gun het ze ook, maar wordt lastig.

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 27 aug 2010 01:16

Misschien kan kenny nog voor hem rijden bij Skill Shimano in de Tour volgend jaar.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3088
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 27 aug 2010 01:29

Livio Livius schreef:Volgens WW kan Cervelo het zich niet veroorloven om een team te onderhouden en gaan ze als ze er niets aan doen failliet. Vandaar ook de verkoop van patent geïntegreerde rem in de voorvork aan Trek.


Of ze failliet gaan weet ik niet, maar ze hadden van tevoren toch zelf ook wel kunnen bedenken dat ze dit op langere termijn niet vol gingen houden ? Dan hadden ze het veel eleganter op kunnen lossen.

Zo groot is de markt voor race- en triathlonfietsen nu ook weer niet dat 1 fietsenmerk zich kan veroorloven een compleet professioneel team overeind te houden. Snap niet dat ze niet al veel eerder een grote co-sponser aan de haak hebben geslagen. Het was verder toch een goed team, een goed idee, ik denk als team veel goodwill gekweekt etc.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 27 aug 2010 01:33

jsparie schreef:
Livio Livius schreef:Volgens WW kan Cervelo het zich niet veroorloven om een team te onderhouden en gaan ze als ze er niets aan doen failliet. Vandaar ook de verkoop van patent geïntegreerde rem in de voorvork aan Trek.


Of ze failliet gaan weet ik niet, maar ze hadden van tevoren toch zelf ook wel kunnen bedenken dat ze dit op langere termijn niet vol gingen houden ? Dan hadden ze het veel eleganter op kunnen lossen.


Volgens mij is het iets genuanceerder.
Verschillende kopstukken willen de kosten van het onderhouden van een team niet meer dragen.
Da's net even iets anders dan het niet meer kunnen.
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 aug 2010 01:51

Herera schreef: Misschien kan kenny nog voor hem rijden bij Skill Shimano in de Tour volgend jaar.


En jij denkt dat de zo'n beetje minst presterende PT-ploeg ooit nog de Tour mag rijden?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 27 aug 2010 11:31

Het mag duidelijk zijn dat ik fan ben van de fietsen, heb er zelf één. Ik vind ze er mooi uitzien, en het belangrijkste, het rijdt zo vreselijk goed.

Maar ik moet zeggen dat ik van het team nooit fan ben geweest. In grote wedstrijden rondrijden en zeggen dat het niet gaat om te winnen, het teamgevoel belangrijker is, je diepere ik naar het hogere plan te brengen, bladiebladie... Dat strijkt toch in tegen mijn sporthart. Strijd moet er zijn, winnen moet je willen. Topsport is voor de winst gaan.

Ik vond de instelling van het Cervélo team maar niks. Als je het mij vraagt had dat juist geen positief effect op het merk. Welke wielrenner of zichzelf overschattende amateur wil er nou op een zen-fiets rondrijden? Je wil toch zeker op een racemachine rondrijden die gemaakt is voor 1 ding: winnen!

Ik hoop dat ze als leverancier door gaan bij een ploeg. Volgens mij is dat als fietsen-merk veel beter. Heb je ook geen last van dopingperikelen, etc. Wellicht bij de Schlecks? Of zaten die aan specialized vast?

Plaats reactie