Stomme vraag over schoonmaken ?
Met uw welnemen vat ik even samen:
Kobro, je fietenmakert heeft gelijk en stop met soppen. Als je dan toch, perse, iets met vloeistof wilt kan je een beetje wd40 gebruiken, om schoon te maken.
Zelf heb ik geleerd dat er uit sommige fietsenmakers soms geen onzin komt; en dat is dan wel weer verfrissend en geeft hoop voor de toekomst.
Kobro, je fietenmakert heeft gelijk en stop met soppen. Als je dan toch, perse, iets met vloeistof wilt kan je een beetje wd40 gebruiken, om schoon te maken.
Zelf heb ik geleerd dat er uit sommige fietsenmakers soms geen onzin komt; en dat is dan wel weer verfrissend en geeft hoop voor de toekomst.
Veel wiellagers (industrielagers ) zijn 1 zijdig afgedicht, alleen de buitenzijde:RuudK schreef:Ik zit hier even in de kantlijn mee te lezen, en er komen wat vragen bij mij op;
Hoe slecht is de afdichting vd lagering wel niet dat met zeep (danwel andere ontvetter) het vet uit de lagers gewast zou kunnen worden?
Lijkt me toch dat als deze gewoon een afdichtring hebben, ze op zijn minst spatwaterdicht geacht mogen worden?
)
-Is wel 0,79 € goedkoper per lager
-Geef je het wiel in de richtbok een slinger dan loopt het wiel met minder afdichtingen langer door en sommigen denken dat je dan harder kan rijden.....
In de praktijk blijkt dat er toch nogal eens water in een naaf komt (b.v. achter de body) en daar kunnen lagers op den duur slecht tegen.
Ik vervang ze altijd door dubbel afgedichte lagers en daarvan kan je inderdaad verwachten dat ze min of meer waterdicht zijn.
Cheap light strong, choose two
WD40 heeft voor beschermen en smeren van fietsonderdelen geen enkel nut, tenzij een laboratoriumfiets.Schum schreef:Het probleem is dat er hier héél wat leden denken dat ze alles weten over wat dan ook!
Als je géén ervaring hebt met WD40 (of welk ander product dan ook) dan kan je ook niet oordelen vind ik.
Wij gebruiken het op professioneel vlak voor het beschermen en smeren van allerhande fijne mechanische onderdelen.
Uit ervaring zeg ik dat dit een super goed product is en NEEN ik heb géén aandelen bij WD40.
Het heeft uiteraard ook een reinigende werking als je dat zo kunt noemen maar dat doet Diesel ook.
Dus is diesel volgens jullie ook enkel een reinigingsmiddel?
Domme redenering vind ik
Is daarvoor niet ontwikkeld.
Reinigen is het enige waarvoor ik WD40 zou gebruiken en daar is het te duur voor.
T.a.v. kettingen:
http://bicycletutor.com/no-wd40-bike-chain/
Cheap light strong, choose two
Diesel wordt niet verkocht als reinigingsmiddel, WD-40 overduidelijk wel...Schum schreef:Het probleem is dat er hier héél wat leden denken dat ze alles weten over wat dan ook!
Als je géén ervaring hebt met WD40 (of welk ander product dan ook) dan kan je ook niet oordelen vind ik.
Wij gebruiken het op professioneel vlak voor het beschermen en smeren van allerhande fijne mechanische onderdelen.
Uit ervaring zeg ik dat dit een super goed product is en NEEN ik heb géén aandelen bij WD40.
Het heeft uiteraard ook een reinigende werking als je dat zo kunt noemen maar dat doet Diesel ook.
Dus is diesel volgens jullie ook enkel een reinigingsmiddel?
Domme redenering vind ik
Het wordt juist niet verkocht als smeermiddel er wordt alleen gesteld dat het piepen en kraken voorkomt.
Ik geloof best dat als je met een schone ketting rijdt en deze voor iedere rit met WD-40 inspuit de slijtage binnen de perken blijft maar ga alsjeblieft niet verkondigen dat het het ideale smeermiddel is want dat is gewoon BS.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 08 dec 2011 11:06
- Locatie: almelo
Ik zie buiten jou geen enkel forumlid stellen dat diesel enkel een schoonmaakmiddel is, dus daar sla je de plank even mis. De kwalificatie die je er vervolgens zelf aan geeft vind ik dan wel weer terechtSchum schreef:Het probleem is dat er hier héél wat leden denken dat ze alles weten over wat dan ook!
Als je géén ervaring hebt met WD40 (of welk ander product dan ook) dan kan je ook niet oordelen vind ik.
Wij gebruiken het op professioneel vlak voor het beschermen en smeren van allerhande fijne mechanische onderdelen.
Uit ervaring zeg ik dat dit een super goed product is en NEEN ik heb géén aandelen bij WD40.
Het heeft uiteraard ook een reinigende werking als je dat zo kunt noemen maar dat doet Diesel ook.
Dus is diesel volgens jullie ook enkel een reinigingsmiddel?
Domme redenering vind ik
Hij wil gewoon zijn gelijk halen! Of de argumentatie dan wel of niet correct is boeit niet.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Herinnerde mij onderstaande quote van je uit een ander topic.Schum schreef: Maar mijn ketting heb ik véél meer kilometers gereden dan normaal omwille van het goede onderhoud.
Want je hebt nu 4000km ipv 3000km met een ketting gedaan?Schum schreef:Ik begrijp je wel hoor!
Toch is het een teken dat de nieuwe ketting en de tandkrans niet meer 100% op elkaar passen, anders zou hij niet doorschieten.
Ik heb 15000 Km met mijn Trek zonder ooit één tandkrans te moeten vervangen.
Ik vervang mijn ketting gewoon om de 4000 km en dan maak je bijna géén slijtage van je tandkrans(sen)
Zodra mijn ketting doorspringt over de tandkrans dan vervang ik onmiddellijk de tandkrans(sen)
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
Ik heb bewijzen dat het werkt en de levensduur van fijnmekaniek verlengt. Aan alle ongelovigen! Bewijs het tegendeel en dan kunnen we verder praten. Ik ben zeker dat de helft hier nog nooit een bus WD40 in de hand heeft gehad, laat staan heeft gebruikt
deijn schreef:Herinnerde mij onderstaande quote van je uit een ander topic.Schum schreef: Maar mijn ketting heb ik véél meer kilometers gereden dan normaal omwille van het goede onderhoud.Want je hebt nu 4000km ipv 3000km met een ketting gedaan?Schum schreef:Ik begrijp je wel hoor!
Toch is het een teken dat de nieuwe ketting en de tandkrans niet meer 100% op elkaar passen, anders zou hij niet doorschieten.
Ik heb 15000 Km met mijn Trek zonder ooit één tandkrans te moeten vervangen.
Ik vervang mijn ketting gewoon om de 4000 km en dan maak je bijna géén slijtage van je tandkrans(sen)
Zodra mijn ketting doorspringt over de tandkrans dan vervang ik onmiddellijk de tandkrans(sen)
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Ik volg het deze week even niet meer, maar het lijkt of er simultaan een heel aantal vrijdagmiddagtopics actief zijn.
Is dit een georchestreerde aanval van hackers op dit forum?
ps: ik zit gemiddeld 1.5 uur per dag op mijn fiets + 0.5u aankleden/omkleden, dus mij zie je zo ongeveer 1 keer per maand een fiets proper maken, ik fiets net iets te graag... Eigenlijk hou ik alleen de ketting bij. WD40 is handig voor de scharnieren van de kelderdeur.
Is dit een georchestreerde aanval van hackers op dit forum?
ps: ik zit gemiddeld 1.5 uur per dag op mijn fiets + 0.5u aankleden/omkleden, dus mij zie je zo ongeveer 1 keer per maand een fiets proper maken, ik fiets net iets te graag... Eigenlijk hou ik alleen de ketting bij. WD40 is handig voor de scharnieren van de kelderdeur.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®