Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Vuelta-topic

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 30 aug 2010 17:35

Vandaag de 3e etappe van Marbella naar Malaga.
Ik dacht dat ze de Puerto del Leon 2x zouden beklimmen maar ik zie nu dat deze er maar 1x inzit. Weet iemand waarom de etappe gewijzigd is? Had me er al beetje over verheugd dat er 2x een klim inzat met 900m hoogteverschil ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 30 aug 2010 21:30

Hoi,

IK begin bijna in Gilbert de nieuwe VDB te zien zeg. Wint vandaag de etappe (moet de beelden nog zien) en is de nieuwe leider (was VDB in 1999 idd nooit dus daar stokt de vergelijking).

Hoewel.....VDB in 1999 gebruikte ook de Vuelta in voorbereiding op het WK.

Van de zotte om bovenstaande vergelijking te maken......maar toch.

Gilbert is opkomend sinds twee jaar en lijkt alles zeer goed en weloverwogen te plannen. Tevens vind IK Gilbert een mooie renner. Presteren en niet te veel zwetsen.

Mooi als hij in het Nederlands praat hetgeen hem ook echt wel goed afgaat.

Met geen slierten in zijn wielen op het WK........

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

nicom
Forum-lid

Gebruikersavatar nicom 30 aug 2010 22:24

Gilbert was serieus met de etappe van vandaag bezig was s'morgens voor de start nog even naar Malaga gereden samen met De Wolf (ploegleider) om de finisch te verkennen.
En wist dus precies wat hij kon verwachten. Hele mooie demonstratie en terechte winnaar vandaag.
Wie gaat hem in de laatste ronde om laatste bergje op het wk kunnen volgen. Voor hem te hopen dat het klimmetje niet te makkelijk is.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 30 aug 2010 22:58

Heerlijke finish vandaag, van dit soort aankomsten moeten er ook meer in de Tour. Morgen een herkansing voor Rodriguez. Die kan ook zo maar de puntentrui winnen deze Vuelta.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 30 aug 2010 23:00

Straffe prestatie. Wat een heerlijke renner is die Gilbert toch. Absoluut één van mijn favorieten op dit moment.

gijs01
Forum-lid

gijs01 30 aug 2010 23:50

Bottecchia schreef:Straffe prestatie. Wat een heerlijke renner is die Gilbert toch. Absoluut één van mijn favorieten op dit moment.

Ik sluit me daarbij aan. jaar geleden dacht ik altijd: als Gilbert gaat dan weet je dat het nog 30km koers is. Nu gaat hij aan en wint hij. Gilbert is een van de beste coureurs van dit moment. Van mij mag ie gewoon Frans spreken, zouden meer Vlamingen eens moeten doen.
Camerig is prachtig!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 aug 2010 23:57

Was een fraaie zege!!!

(nu alleen dat oorbelletje nog... ;-) )
Less is bore

gijs01
Forum-lid

gijs01 31 aug 2010 00:24

Daniel1975 schreef:Was een fraaie zege!!!

(nu alleen dat oorbelletje nog... ;-) )

+1
Camerig is prachtig!

nieuweling
Forum-lid

nieuweling 31 aug 2010 00:27

Gijs01 schreef:
Bottecchia schreef:Straffe prestatie. Wat een heerlijke renner is die Gilbert toch. Absoluut één van mijn favorieten op dit moment.

Ik sluit me daarbij aan. jaar geleden dacht ik altijd: als Gilbert gaat dan weet je dat het nog 30km koers is. Nu gaat hij aan en wint hij. Gilbert is een van de beste coureurs van dit moment. Van mij mag ie gewoon Frans spreken, zouden meer Vlamingen eens moeten doen.

Doen we allemaal ;)

frigo
Forum-lid

frigo 31 aug 2010 01:08

Hallo allemaal: na enige tijd uitblinkend door afwezigheid weer eens een post van Frigo:

Op telegraaf.nl: "Mysterieuze ziekte treft Team Sky; management gaat niet uit van een voedselvergiftiging."

Ik krijg opeens een deja vu: Intralipid misschien ;-)
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 31 aug 2010 01:39

Moest ik ook aan denken ja. Bij Eurosport dachten ze aan bedorven spaghettisaus.

Wel heel sterk zeg van Gilbert. Toch een soort Cavendish achtige overwinning. Iedereen weet dat hij hier het beste in is, en dan doet hij het toch maar. Koning van de kilometer bergop sprint.

Sastre komt op 30 seconden binnen, op 11 seconden van Menchov, F Schleck en Mosquera. Het is natuurlijk niets, maar volgens mij wordt het helemaal niet met Sastre (Kreuzinger, Danielson en veel outsiders zitten ook op die 30 seconden).

Tja Frigo, 99.9 procent van de forumleden kunnen dood neervallen zonder dat je opmerkt dat ze er niet meer zijn (op het forum dan he). We kunnen niet allemaal GastheerG zijn.

tourist
Forum-lid

tourist 31 aug 2010 07:47

Genoten van Philippe Gilbert vandaag. In dit soort aankomsten is hij heel sterk en ik vind zijn aanvallende koersen een genot om naar te kijken. Het geheim lag hem hier in de timing. Gilbert weet ondertussen precies wat hij kan en misschien nog belangrijker, wat hij niet kan. Hij werd aan de voet van de klim mooi voorin afgezet door Bakelants en van Avermaet. Op het moment dat hij ging aanzetten wist hij dat het verschil gemaakt was en hij die marge kon behouden en daarom is hij een zeer verdiende winnaar. Schrijf hem alvast maar op voor het WK op 3 oktober!

Plaats reactie