Dan zal het wel een slap ding zijn..hihihihikees0251 schreef:Het interesseert me niet want ik geloof er niet in, fietshelmen in de huidige verkochte soort geven niet meer dan schijnveligheid.TumTumTum schreef:Voor drie tientjes heb je ook een helm bij de Lidl, die zien er niet uit maar die zijn dan wel nieuw.kees0251 schreef: Ik heb er laatst 1 bij een kringloopwinkel gescoord voor 2,50€, zeer tevreden mee.
Mer dan 3 tientjes is weggegooid geld.
Ik ben helemaal voor budget en kringloopwinkel (ik werk er zelf) maar een helm zou ik nooit tweedehands kopen. Hoe weet je of er niet mee gevallen is?
Bovendien; tweedehands helmen zijn 90% van de gevallen verouderde modellen, dus veel te zwaar.
Ik heb hier een paar jaar geleden al eens een grote post aan gewijd en kreeg me toen een partij kul over me heen....kom niet aan het geloof....
BTW, het is een megalicht dingetje, veel beter dan mijn oude van 3 tientjes.
Keuze helm
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Laatst gewijzigd door hendrikjan op 18 apr 2014 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Helemaal goed dat je een helm hebt gekocht die je goed past, er zijn per slot van rekening ook wielrenners die nog steeds geen helm gebruiken. Zwart is ook een prima kleur want het past overal bij.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Geloof? Beticht je mij nou van het hebben van een geloof? Of het zijn van een "je kan geen meter zonder helm-fietsen want anders overleef je je ritje niet" fetisjist?kees0251 schreef:Het interesseert me niet want ik geloof er niet in, fietshelmen in de huidige verkochte soort geven niet meer dan schijnveligheid.
Ik heb hier een paar jaar geleden al eens een grote post aan gewijd en kreeg me toen een partij kul over me heen....kom niet aan het geloof....
BTW, het is een megalicht dingetje, veel beter dan mijn oude van 3 tientjes.
Misschien is het de grootste onzin, maar mij is altijd vertelt dat je fiets- en andere helmen beter niet meer kan gebruiken als je er een keer flink mee bent gevallen.
Daarom, als ik dan toch met zo'n ding moet/wil rondfietsen dan liever een nieuwe.
Waar fiets jij dan mee als ik vragen mag? Geen nieuwerwets model maar? Worstenhelm? Eem plaatstalen koerspetje? Wicky de Viking-helm? Pickelhaube?
Gewoon benieuwd.
Wij krijgen in de kringloopwinkel wel eens fietshelmen ingeleverd. Meestal zijn het oudere modellen, van de beginperiode van de "moderne" kunststoffen helmen. Mij valt juist op hoe zwaar die dingen altijd zijn in vergelijking met de nieuwere.
Veni. Vidi. Fietsie.
Op de Grand Ballon sta ik nog uit te hijgen na een soort duel met een Fransoos vanaf de voet in Willer-sur-Thur tot aan de top.
Bij het uitrijden van het dorp reed ik achter hem en hij stopte even om een jasje uit te doen of zoiets.
De hele klim zar hij ofwel op 100 m achter me, of 2 haarspelden lager of aan mijn wiel.
Zat ie aan het wiel en deed ik een tandje erbij was ie er weer af.
Vlak voor de top keek ik om waar ie was en hij bleek bezig met een soort sprint om voor mij dat bord voorbij te rijden, maar hij was kansloos want ik had de laatste 2 bochten op reserve gereden en bleef hem makkelijk 20 meter voor.
Direct na het bord bood een knappe Zwitserse motorrijdster me aan een fotootje te maken....
Cheap light strong, choose two
Ik krijg al een zweethoofd als ik dat ding zie.
Aan het begin van dit topic zei iemand; 'Allemaal marketing..'
Hoe kan het in godsnaam marketing zijn als een helm beter verstelbaar is dan een andere? Extra verstelbaarheid, minder gewicht en soepelere bandjes + fijnere sluitingen kan je toch geen marketing noemen? Dat is voor bepaalde mensen gewoon van belang net zoals dat voor andere mensen niet zo is.
Wat ik trouwens ook nog belangrijk vind, is dat ik mijn bril normaal in de luchtgaten kwijt kan;
In de 'nieuwe' Giro Aeon kan dat niet, jammer want wat zit die helm fijn!
Aan het begin van dit topic zei iemand; 'Allemaal marketing..'
Hoe kan het in godsnaam marketing zijn als een helm beter verstelbaar is dan een andere? Extra verstelbaarheid, minder gewicht en soepelere bandjes + fijnere sluitingen kan je toch geen marketing noemen? Dat is voor bepaalde mensen gewoon van belang net zoals dat voor andere mensen niet zo is.
Wat ik trouwens ook nog belangrijk vind, is dat ik mijn bril normaal in de luchtgaten kwijt kan;
In de 'nieuwe' Giro Aeon kan dat niet, jammer want wat zit die helm fijn!
I just love to ride my bike, thats all.. - Mark Cavendish
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Als je niet om een grapje als gevolg van je eigen onderschrift kan, dan .. na jaakees0251 schreef:Beter een slappe helm dan slap gezeur op een forum.hendrikjan schreef: Dan zal het wel een slap ding zijn..hihihihi
BMCSLX01 schreef:Ik krijg al een zweethoofd als ik dat ding zie.
Aan het begin van dit topic zei iemand; 'Allemaal marketing..'
Hoe kan het in godsnaam marketing zijn als een helm beter verstelbaar is dan een andere? Extra verstelbaarheid, minder gewicht en soepelere bandjes + fijnere sluitingen kan je toch geen marketing noemen? Dat is voor bepaalde mensen gewoon van belang net zoals dat voor andere mensen niet zo is.
Ik vind het allemaal aanstellerij.
Wat moet je meer verstellen dan de hoofdband?
Wat zijn fijne sluitingen?
Soepele bandjes zijn uit den boze vriend, stel je voor dat de helm bij de vele te verwachten crashes van je kop schuift....
Misschien dat ik, als ik een helm van 120€ koop daar ook allemaal flauwekul bij ga verzinnen....je moet ut toch een draai geven.
Niks mis mee trouwens, de hele economie drijft daarop.
Wat verwacht je verder van veel gat en weinig piepschuim qua bescherming?
Bewijst eens te meer dat helmen luchthandel zijn en weinig tot niets meer met beoogde veiligheid van doen hebben.
Het is een accessoire, een modeartikel meer niet.
Laatst gewijzigd door kees0251 op 24 apr 2014 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Cheap light strong, choose two
Nergens staat slap of stijf (wel strong) dus dat had je uit moeten leggen.hendrikjan schreef:Als je niet om een grapje als gevolg van je eigen onderschrift kan, dan .. na jaakees0251 schreef:Beter een slappe helm dan slap gezeur op een forum.hendrikjan schreef: Dan zal het wel een slap ding zijn..hihihihi
Cheap light strong, choose two
Eh, ik ben niet echt een helmendweper maar ik ben een paar weken geleden met mijn hoofd tegen een ijzeren paal aan geklapt. Zonder helm zat die paal nu in mijn hersenen.kees0251 schreef: Ik vind het allemaal aanstellerij.
Het is een accessoire, een modeartikel meer niet.
Kan je nog beargumenteren dat in mijn geval een blind paard daar toch geen schade kan aanrichten, maar toch.
Veni. Vidi. Fietsie.
Mag je best vinden. Maar;kees0251 schreef:BMCSLX01 schreef:Ik krijg al een zweethoofd als ik dat ding zie.
Aan het begin van dit topic zei iemand; 'Allemaal marketing..'
Hoe kan het in godsnaam marketing zijn als een helm beter verstelbaar is dan een andere? Extra verstelbaarheid, minder gewicht en soepelere bandjes + fijnere sluitingen kan je toch geen marketing noemen? Dat is voor bepaalde mensen gewoon van belang net zoals dat voor andere mensen niet zo is.
Ik vind het allemaal aanstellerij.
Wat moet je meer verstellen dan de hoofdband?
Wat zijn fijne sluitingen?
Soepele bandjes zijn uit den boze vriend, stel je voor dat de helm bij de vele te verwachten crashes van je kop schuift....
Misschien dat ik, als ik een helm van 120€ koop daar ook allemaal flauwekul bij ga verzinnen....je moet ut toch een draai geven.
Niks mis mee trouwens, de hele economie drijft daarop.
Wat verwacht je verder van veel gat en weinig piepschuim qua bescherming?
Bewijst eens te meer dat helmen luchthandel zijn en weinig tot niets meer met beoogde veiligheid van doen hebben.
Het is een accessoire, een modeartikel meer niet.
1: Soepele bandjes zijn makkelijker te verstellen, dunnere bandjes geven meer comfort (a.k.a je voelt ze minder). Als je ze verkeerd instelt, soepel of lomp, zal je helm altijd van je kop schieten. Zoals jij zo mooi stelt.
2: Ik verzin geen flauwekul. Ik heb gewoon graag een comfortabele helm.
3: Ik hoef niet meer te verstellen dan de hoofdband, maar als deze een ruimere verstelmogelijkheden heeft dan een goedkopere helm (wat gewoon zo is, stop met zeuren), dan bied dat MEER COMFORT.
4: Minder piepschuim bied absoluut niet minder bescherming. De structurele kracht van de huidige helmen zijn vele malen beter dan jij mij probeert de doen geloven. Minder piepschuim betekend wel MEER COMFORT.
Zo. Dat zijn je vier punten. Die in mijn ogen verschrikkelijk de plank misslaan.
Ooh ik vergeet;
5: Mode is inderdaad marketing. Maar een helm geen accessoire, hoe verzin je het..
I just love to ride my bike, thats all.. - Mark Cavendish
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Trek het je aan of niet, maakt mij niet uit.
Een aantal (meestal de duurdere) helmen hebben een skelet die zorgen voor samenhang in het "piepschuim". Ook de mate van energie-absorptie scheelt per soort "piepschuim" en ja de duurdere absorberen meer energie. Beide gewoon te meten of nakijken, veelvuldig gedaan door meerdere instituten en er is wel degelijk verschil in kwaliteit van helmen, heeft niets met marketing te maken. Of een beter helm je uiteindelijk red daar waar een goedkopere is veel moeilijker te bepalen. Of wel bij welke impact zou welke helm veilig genoeg zijn, dit is heel lastig. Dus ik geef zeker geen antwoord of goedkoop goed genoeg is of duur te duur, want overkill. Zelf liever safe than sorry.
Bij het kopen van een helm kies ik verder vooral op draagcomfort, Ik heb het ding soms 6 uur achter elkaar op, dan moet hij toch gewoon lekker zitten, op het hoofd, maar ook de bandjes. En lastig, maar daar is de LBS voor en daarom betaal ik daar ook " te veel", ik wil gereden hebben met een helm om te horen of hij niet fluit, piept of zoemt door beweging of wind.
Een aantal (meestal de duurdere) helmen hebben een skelet die zorgen voor samenhang in het "piepschuim". Ook de mate van energie-absorptie scheelt per soort "piepschuim" en ja de duurdere absorberen meer energie. Beide gewoon te meten of nakijken, veelvuldig gedaan door meerdere instituten en er is wel degelijk verschil in kwaliteit van helmen, heeft niets met marketing te maken. Of een beter helm je uiteindelijk red daar waar een goedkopere is veel moeilijker te bepalen. Of wel bij welke impact zou welke helm veilig genoeg zijn, dit is heel lastig. Dus ik geef zeker geen antwoord of goedkoop goed genoeg is of duur te duur, want overkill. Zelf liever safe than sorry.
Bij het kopen van een helm kies ik verder vooral op draagcomfort, Ik heb het ding soms 6 uur achter elkaar op, dan moet hij toch gewoon lekker zitten, op het hoofd, maar ook de bandjes. En lastig, maar daar is de LBS voor en daarom betaal ik daar ook " te veel", ik wil gereden hebben met een helm om te horen of hij niet fluit, piept of zoemt door beweging of wind.
Ach, ik zeg ook maar wat