Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Orange Cycling Team

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 12 aug 2014 13:19

Zal ik dan Belkin zeggen? ;)

Maar mooi dat ze het doen. Goed dat een nederlands bedrijf de stap aandurft.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 12 aug 2014 18:07

Kan ook nog giant-Shimano worden
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 12 aug 2014 19:45

Het nieuw op te zetten Nederlandse wielerteam Orange Cycling heeft een hoofdsponsor gevonden. De ploeg, waarbij Michael Boogerd, Erik Breukink en Jean-Paul van Poppel betrokken zijn, maakt woensdag op een persconferentie tijdens de Eneco Tour de naam van de sponsor bekend.

Die heeft zich voor 2 jaar aan Orange Cycling verbonden, met een optie op verlenging. Het gaat zo goed als zeker om Zeeuwse Roompot Vakanties, zoals AD Sportwereld vanmorgen al meldde.

Het team zal gaan bestaan uit ervaren Nederlandse renners, aangevuld met talenten uit eigen land. Boogerd, Breukink en Van Poppel krijgen de leiding over de ploeg. Michael Zijlaard, Henk Schipper en Pim van der Wildt nemen het management voor hun rekening.

Gerboon
Forum-lid

Gerboon 12 aug 2014 19:52

Eneco duikt met het uur meer op als sponsor. Zou zomaar een nieuwe tandem aan kunnen komen. Midden in de eneco tour. Als het enkel roompot zou zijn dan was terneuzen een logischere keuze omdat de roots van roompot daar liggen.

vanzella
Forum-lid

vanzella 13 aug 2014 17:00

Roompot it is.. Mooi dat er weer een Nederlandse pro continental ploeg is die als tussenstap kan dienen tussen de bijna amateurploegen en de world tour

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 aug 2014 17:12

Ik zal wel weer zuur zijn, maar met die 3 als teamleiding heb ik er weinig vertrouwen in.
Less is bore

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 13 aug 2014 18:11

Mmm Roompot, ik zie al leuke woord grapjes :lol:
What makes the boat go faster?

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 13 aug 2014 18:40

daniel1975 schreef:Ik zal wel weer zuur zijn, maar met die 3 als teamleiding heb ik er weinig vertrouwen in.
+1, ik behoor bepaald niet tot de schare fans van deze figuren.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 13 aug 2014 21:20

Waarom zitten er 3 mensen in "het management", zo gaat het sponsor budget snel op.
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 13 aug 2014 21:56

Enig idee wie ze willen aantrekken? Ik neem aan dat ze aan renners als Marc de Maar en Rob Ruijgh denken? Hoogerland? Maaskant? Willen Traksel en Reus nog fietsen?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 13 aug 2014 22:03

Berden de Vries rijdt volgend seizoen in de kleuren van Roompot Orange Cycling. Het Dagblad van het Noorden schrijft dat de Nederlander binnenkort zijn handtekening onder een contract gaat zetten. "Dit is een prachtige kans om me op een stap hoger weer te laten zien", aldus De Vries.

De 25-jarige Drent rijdt momenteel bij Cyclingteam Jo Piels. In het shirt van de continentale ploeg won hij dit seizoen Olympia's Tour. Het Dagblad van het Noorden meldt bovendien dat Bert-Jan Lindeman eveneens een aanbieding heeft van Roompot Orange Cycling. De renner zou echter ook met twee WorldTour-ploegen in gesprek zijn en wacht daarom even af.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 13 aug 2014 22:04

Johnny Hoogerland heeft al eens gesprekken gevoerd met de initiatiefnemers van het vandaag uit de grond gestampte Roompot-Orange Cycling Team, maar een contract is nog niet getekend. Eerder vandaag al gaf Roompot-directeur Jurgen van Cutsem tegenover Omroep Zeeland aan de ploeg deels een Zeeuws gezicht te geven. Hoogerland is volgens van Cutsem een prima renner voor de ploeg. Hoogerland: ''Als er dan niks gaat kriebelen, dan klopt er iets niet denk ik.''

Naast dat de ploeg een hoofdsponsor uit Zeeland heeft aangetrokken, is de voormalig Nederlands kampioen gecharmeerd van de initiatiefnemers. ''Het gaat om een Zeeuws bedrijf, en met mannen als Breukink, Boogerd en Van Poppel die een hele erelijst hebben als wielrenner. Als er dan niks gaat kriebelen dan klopt er iets niet denk ik'', zegt hij tegenover Omroep Zeeland.

Naast Hoogerland zou er nog een renner uit Zeeland zich aan kunnen sluiten bij Roompot-Orange Cycling Team. ''Er is één Zeeuwse renner die nog geen prof is en die denk ik de leeftijd en de klasse heeft. Dat is Brian van Goethem'', vertelt Hoogerland. ''We hebben meer Zeeuwse talenten, maar hij is de enige die er ook klaar voor is.'' Michael Zijlaard meldde op de persconferentie van vanmiddag dat Van Goethem (Metec-TKH) bericht kan verwachten, aldus de provinciale omroep.

Zelf zegt de 23-jarige Van Goethem tegen Omroep Zeeland dat hij wel interesse heeft in een overstap naar de nieuwe Nederlandse ploeg. ''Ik ben nog niet gebeld, maar ik hoop zeker op een telefoontje'', zegt hij.

Plaats reactie