Pagina 4 van 5
Geplaatst: 14 mei 2011 11:17
door sharkman113
Oja: hoe verkloot je dan een SR derrie??????
Hee Daniel.
Je moest eens weten.
SR heeft sinds dit jaar een alu framebout me die heel erg breukgevoelige is.
Ding breekt bij iets teveel kracht spontaan af en is bij een aanrijding heel veel zwakker dan de hanger waardoor deze nog sneller in de spaken verdwijnt (bovendien heeft het ding Ti prep o.i.d. nodig want hij komt wel heel snel vast te zitten.
Wat verder lastig is is dat de 11 speed groepen (vooral de 2010, de 2011 heeft sterkere veren) eigenlijk niet heel goed samenwerken met interne kabeldoorvoeren en allergisch reageren op een minimaal kromme hanger en in line stellers. Kaarsrecht doorsnijden kabels, pas maken van kabelhoedjes en nog wat aandachtspunten kosten gewoon iets meer tijd. Overigens zul je bij ingebruikname enkel wat lichte afstelproblemen hebben die na een paar maanden km maken veranderen in allerlei vage klachten en minder goed schakelen.
Geplaatst: 14 mei 2011 11:23
door andromeda
Vergeet de frezen niet, die heb je bij de Guerciotti zeker nodig.
Hou er ook rekening mee dat je zeer waarschijnlijk de uitvalpadden moet vijlen, die zijn niet al te best afgewerkt af fabriek.
Qua montage nog een paar kabelstoppers voor op het frame en hou rekening met kabeleindstuk op de liggende achterbrug, deze heeft een "klassieke" maat waardoor je een kabeleind nodig hebt met een versmald gedeelte. En gebruik de standaard meegeleverde zadelpenklembout niet want die is van te zacht materiaal.
Succes!
Geplaatst: 14 mei 2011 11:32
door obbe
hahaha, kwaliteitje dat Guerciotti frame;)
Geplaatst: 14 mei 2011 11:52
door daniel1975
Sharkman 1 schreef:Oja: hoe verkloot je dan een SR derrie??????
Hee Daniel.
Je moest eens weten.
SR heeft sinds dit jaar een alu framebout me die heel erg breukgevoelige is.
Ding breekt bij iets teveel kracht spontaan af en is bij een aanrijding heel veel zwakker dan de hanger waardoor deze nog sneller in de spaken verdwijnt (bovendien heeft het ding Ti prep o.i.d. nodig want hij komt wel heel snel vast te zitten.
Wat verder lastig is is dat de 11 speed groepen (vooral de 2010, de 2011 heeft sterkere veren) eigenlijk niet heel goed samenwerken met interne kabeldoorvoeren en allergisch reageren op een minimaal kromme hanger en in line stellers. Kaarsrecht doorsnijden kabels, pas maken van kabelhoedjes en nog wat aandachtspunten kosten gewoon iets meer tijd. Overigens zul je bij ingebruikname enkel wat lichte afstelproblemen hebben die na een paar maanden km maken veranderen in allerlei vage klachten en minder goed schakelen.
Ik heb een SR groep van de 1e lichting, dus die bout heb ik (gelukkig) niet.
Ook interne kabeldoorvoer niet. Verklaart dus een hoop.
Geplaatst: 14 mei 2011 12:04
door andromeda
Obbe schreef:hahaha, kwaliteitje dat Guerciotti frame;)
Frame is prima, spuitwerk ook in orde, afwerking minder maar daar is de prijs ook naar (ik neem aan dat je hem uit Engeland hebt?)
Geplaatst: 14 mei 2011 12:16
door sharkman113
Ook interne kabeldoorvoer niet. Verklaart dus een hoop.
bovendien heb je ook nog (zoals het hoort) kabelstellers op het frame en dat scheelt de wereld in lange tijd probleemloos funktioneren. Merken die dit weglaten denken enkel aan de produktiekosten en ontwerpers fietsen zelf blijkbaar niet of praten niet met producenten van onderdelen.
In line stellers horen op een fiets van max. 1000 Euro, voor de achterderailleur kun je deze nog weglaten maar bij de voorderailleur (vooral shimano/sram is dit imho geen optie).
Geplaatst: 14 mei 2011 12:22
door daniel1975
In line stellers heb ik nog nooit gebruikt. Het is alleen helemaal ruk bij het afstellen van de voorderrie als je geen stelmogelijkheden hebt.
Achterderrailleur kun je prima zonder verstellers op het frame. De stelmogelijkheid bij de kabeldoorvoer is net voldoende.
Maar je hebt gelijk; het werkt gewoon veel fijner als ze wel op je fiets zitten.
Heb nu een Athenagroep op de Pina zitten en de SR op de S-works, en beide systemen werken perfect. Fijner dan de Centaurgroep die ik voor de Athena gebruikte (met die gevoelloze shifterversie).
Geplaatst: 14 mei 2011 12:24
door wezep007
150 euro is wel een redelijke prijs hoor! Ligt er maar net aan of de oude groep gedemonteerd moeten worden, moet het frame nog een beetje schoongemaakt worden, interne doorvoering van kabels enz enz. Kortom best redelijk als je het mij vraagt.
Geplaatst: 15 mei 2011 00:23
door don_fanucci
150 euro lijkt mij ook geen erg gekke prijs. Bij die prijs zit ook garantie dat het allemaal goed werkt. Dat is echter ook een risico voor de fietsenmaker, want als ie iets sloopt of iets niet blijkt te passen zit hij met de extra kosten. Of als jij de volgende dag terugkomt dat ie ratelt in een bepaalde versnelling kost het ook weer tijd om het af te stellen e.d.
Overigens geen idee wat de gangbare prijzen zijn voor zoiets
Doe alle werkzaamheden zelf en trek voor zoiets lekker een hele dag uit om het helemaal perfect te hebben, incl. proefritje en nastellen etc.
Geplaatst: 16 mei 2011 11:12
door adroit
Tis maar net wat je wilt.
Kennis van me liet zijn SR groep gratis monteren bij het welbekende adres en kon er op wachten want was binnen 1 uurtje klaar.
Goedkope groep en gratis monteren dat kon niet stuk toch.....?
Inmiddels is deze man al 3 keer bij een specialist geweest omdat alles niet lekker liep. (kabels te lang, ketting te lang en verkeerd om gelegd en zo nog een paar dingen)
Conclusie van dit verhaal ??
Geplaatst: 18 mei 2011 14:42
door timofietst
Kijk eens bij Sirocco in Woensdrecht, Peter is een kundige man die al jaren fietsen opbouwt. Voor het opbouwen van een frame en groep die niet bij hem vandaan komen vraagt hij 95,-
http://www.sirocco.nl/2011/nieuwe-service/
Geplaatst: 18 mei 2011 16:37
door wasbeer2006
Als je een groep laat monteren zou ik het niet daar doen, tenzij je naast de deur woont. Ik heb geen hoge pet op van de technici daar.
De kosten voor montage zijn daar net hoe de pet staat. ruim 10 jaar geleden kocht een maat van mij een fiets die koop er pedalen bij en vroeg of ze die rop konden zetten, ja kan kost 10 gulden....... beetje overdreven.