Rondje IJsselmeer tips gevraagd
Nog tips voor mensen die binnenkort rondje gaan doen :
Dijk tussen Urk en Lemmer zijn ze net na (als je tegen klok infietst) bezig met werkzaamheden, liggen erg veel steentjes en vandaag mocht ik 2 keer door gras omdat ze met graafmachine bezig waren.
Vanaf Lemmer kom je wel een bord tegen dat fietspad afgesloten is, maar vanaf Urk geen hek/bord gezien.
Tussen Stavoren Molkwerum zou ik niet langs het IJsselmeer fietsen, je komt continu hekjes tegen waar je moet afstappen/hekjes open moet doen.
Mijn rondje van vandaag :
https://www.strava.com/activities/388541195
Dijk tussen Urk en Lemmer zijn ze net na (als je tegen klok infietst) bezig met werkzaamheden, liggen erg veel steentjes en vandaag mocht ik 2 keer door gras omdat ze met graafmachine bezig waren.
Vanaf Lemmer kom je wel een bord tegen dat fietspad afgesloten is, maar vanaf Urk geen hek/bord gezien.
Tussen Stavoren Molkwerum zou ik niet langs het IJsselmeer fietsen, je komt continu hekjes tegen waar je moet afstappen/hekjes open moet doen.
Mijn rondje van vandaag :
https://www.strava.com/activities/388541195
Ik ben ook van plan rondje ijsselmeer + markermeer te gaan doen. Ik ben de route aan het uitzetten in basecamp.
Kan de route van +- 300km in 1 keer worden ingeladen. Of is het handiger om de route in 2/3 stukken op te delen onderweg opnieuw te starten wanneer het vorige stuk is afgelopen.
Edit: ik rijdt met een garmin edge 810
Kan de route van +- 300km in 1 keer worden ingeladen. Of is het handiger om de route in 2/3 stukken op te delen onderweg opnieuw te starten wanneer het vorige stuk is afgelopen.
Edit: ik rijdt met een garmin edge 810
Laatst gewijzigd door richard-w op 27 jan 2016 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat ligt vooral aan je GPS toestel. Hoeveel Routepunten kan jouw toestel per Route aan? En hoeveel Trackpunten als je er een Track van maakt?richard-w schreef:Ik ben ook van plan rondje ijsselmeer + markermeer te gaan doen. Ik ben de route aan het uitzetten in basecamp.
Als je (op mijn garmin 800) veel wisselt tussen kaart en ander scherm (om batterij te sparen) is het vooral handig om de rit op te delen.
Dus ergens halverwege stoppen en opnieuw beginnen.
En dan achteraf thuis aan elkaar plakken. (met http://fitfiletools.com)
Voordeel dat kaart sneller inlaad (hij hoef niet na te denken over route die je al gefietst hebt) en minder risico op corrupte file. (bij de garmin 800 heb je daar ergens na de 300km last van)
Voordeel dat kaart sneller inlaad (hij hoef niet na te denken over route die je al gefietst hebt) en minder risico op corrupte file. (bij de garmin 800 heb je daar ergens na de 300km last van)
Dankje het is me duidelijk, ik rijd met een edge 810. Denk dat ik de edge onderweg maar 3 keer opnieuw start en zoals jij zij met fitfiletools.com aan elkaar koppel.DDX schreef:Als je (op mijn garmin 800) veel wisselt tussen kaart en ander scherm (om batterij te sparen) is het vooral handig om de rit op te delen.
De twee antwoorden hierboven horen niet bij de vraag. Eigenlijk zijn we offtopic en moeten we naar de afdeling GPS verkassen.
Wat je voor je vertrekt in je GPS stopt is een Route. Die volg je om via de voorgenomen weg op je bestemming te komen.
Wat je na je aankomst uit de GPS download is een Track. Die laat het kiezelspoor zien dat je feitelijk gevolgd hebt.
Dat zijn twee bestanden die niets met elkaar te maken hebben. Je route kan x delen hebben en je track y.
Als je onderweg een paar keer stopt en je GPS toestel aan/uit zet, krijg je meerdere tracks. Als je met BC een route maakt voor je vertrek, kun je na afloop je track weer in BC aan elkaar lassen.
Wat je voor je vertrekt in je GPS stopt is een Route. Die volg je om via de voorgenomen weg op je bestemming te komen.
Wat je na je aankomst uit de GPS download is een Track. Die laat het kiezelspoor zien dat je feitelijk gevolgd hebt.
Dat zijn twee bestanden die niets met elkaar te maken hebben. Je route kan x delen hebben en je track y.
Als je onderweg een paar keer stopt en je GPS toestel aan/uit zet, krijg je meerdere tracks. Als je met BC een route maakt voor je vertrek, kun je na afloop je track weer in BC aan elkaar lassen.
Ook wij gaan a.s. weer een poging IJsselmeer wagen in voorbereiding op onze zelf-georganiseerde Marmotte op 14 augustus.
Tip gevraagd: Normaal train ik drie keer per week. Dinsdag kracht- en intervaltraining in de sportschool. Donderdag kort ritje variërend tussen 50 en 100 km en in de weekenden een lange tocht van 150+.
Is het verstandig om dit schema gewoon aan te houden of trek ik mezelf dan teveel leeg. Vorig jaar in september ook IJsselmeer rondgefietst en dat was op hangen en wurgen...(met regen/wind en verkeerd rijden)
Tip gevraagd: Normaal train ik drie keer per week. Dinsdag kracht- en intervaltraining in de sportschool. Donderdag kort ritje variërend tussen 50 en 100 km en in de weekenden een lange tocht van 150+.
Is het verstandig om dit schema gewoon aan te houden of trek ik mezelf dan teveel leeg. Vorig jaar in september ook IJsselmeer rondgefietst en dat was op hangen en wurgen...(met regen/wind en verkeerd rijden)
Groenie heeft gister (19 juli) ook dit rondje gedaan... was leuk, maar af en toe lastig met verkeerd rijden (begon al in Lelystad)... ik heb geen Garmin of zo, maar heb gewoon op gevoel en mbv bordjes gefietsd.
Ook dijkafsluiting rond Lemmer (zie post van DDX boven).
Voor de rest geen rare dingen meegemaakt... wel leuke dag gehad!
Ook dijkafsluiting rond Lemmer (zie post van DDX boven).
Voor de rest geen rare dingen meegemaakt... wel leuke dag gehad!