Bikemotion 2010
Geloof inderdaad niet echt dat het aan de koersen ligt. Zo is bij ons in het bedrijf het elk jaar raak en komt als uitleg dat men minder omzet draait dan gehoopt, het de verandering in koers is.
Ene jaar is het minder omdat de dollar tov de euro is gezakt, het jaar erop omdat de dollar weer is gestegen tov de euro, het maakt allemaal niet uit wat er gebeurt, officiele uitleg is altijd de koers
Ene jaar is het minder omdat de dollar tov de euro is gezakt, het jaar erop omdat de dollar weer is gestegen tov de euro, het maakt allemaal niet uit wat er gebeurt, officiele uitleg is altijd de koers
[quote="superrose"]cannondale is idd ook duurder. Hoezo zeg je dat Jip, denk je dat het een andere reden heeft?[/quote]
Natuurlijk heeft het invloed, maar het is al jaren altijd dezelfde uitleg, daarbij zoals hier eerder is gezegd, worden de prijzen niet verlaagd als de koers veranderd. Vaak verdoezelen fabrikanten dit door net ff iets andere onderdelen te gebruiken waarmee ze de prijs iets kunnen opkrikken. Voor de consument draagt dit dan bij aan een mogelijke verantwoordig van de hogere prijs.
Toch jammer dat de grote fabrikanten op deze manier de prijzen blijven opvoeren. Maar zolang de consument betaald, is er natuurlijk niemand die hen stopt. Wel is het een verklaring voor het toenemende aantal 'budget merken' als focus, cube, canyon, etc, etc.
Natuurlijk heeft het invloed, maar het is al jaren altijd dezelfde uitleg, daarbij zoals hier eerder is gezegd, worden de prijzen niet verlaagd als de koers veranderd. Vaak verdoezelen fabrikanten dit door net ff iets andere onderdelen te gebruiken waarmee ze de prijs iets kunnen opkrikken. Voor de consument draagt dit dan bij aan een mogelijke verantwoordig van de hogere prijs.
Toch jammer dat de grote fabrikanten op deze manier de prijzen blijven opvoeren. Maar zolang de consument betaald, is er natuurlijk niemand die hen stopt. Wel is het een verklaring voor het toenemende aantal 'budget merken' als focus, cube, canyon, etc, etc.
[quote="Jorisb"]Ene jaar is het minder omdat de dollar tov de euro is gezakt, het jaar erop omdat de dollar weer is gestegen tov de euro, het maakt allemaal niet uit wat er gebeurt, officiele uitleg is altijd de koers[/quote]
Als ze dat laatste echt beweren, kletsen ze inderdaad uit hun nek. Als een NL bedrijf haar producten exporteert naar de VS, zullen deze producten voor Amerikaanse consumenten goedkoper worden als de dollar in waarde is gestegen t.o.v. de euro. Als de dollar is gedaald t.o.v. de euro is het andersom.
Als ze dat laatste echt beweren, kletsen ze inderdaad uit hun nek. Als een NL bedrijf haar producten exporteert naar de VS, zullen deze producten voor Amerikaanse consumenten goedkoper worden als de dollar in waarde is gestegen t.o.v. de euro. Als de dollar is gedaald t.o.v. de euro is het andersom.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
[quote="Evers"][quote="eelcoz"][quote="lancev7"]Specialized is alvast + +/- 10%, shimano eveneens + 10%, merida + 5-10%, Scott + 5-10%, lijkt erop alsof het echt gaat gebeuren
[/quote]
Wat is de reden hiervoor eigenlijk? Vorig jaar ging het verhaal dat Shimano duurder zou worden door de sterke yen, maar als het nu industry-wide is gaat dat niet meer op. [/quote]
http://www.tweewieler.nl/nieuws/2206/pr ... anche.html
Lees dit artikel maar eens..[/quote]
Ze kunnen 't wel goed proberen te praten, maar 't valt niet goed te praten. Toen de Euro de voorgaande jaren maar sterker en sterker werd zijn de prijzen nooit verlaagd. Bij veel merken betaalde je in Euro's 't zelfde als in Dollars, alleen had er eigenlijk een factor 1.5 tussen moeten zitten. Maar goed er zullen wel wat merken naast hun schoenen zijn gaan lopen. Als je bedenkt wat voor een vreselijk bedrag Specialized aan sponsoring uitgeeft...
Gestegen lonen in Azië is natuurlijk ook gewoon BS. Zullen vast een beetje omhoog gegaan zijn. Maar de productie kosten van een frame is maar een fractie van de verkoopprijs bij de grote merken. De prijzen gaan een paar keer over de kop.

Wat is de reden hiervoor eigenlijk? Vorig jaar ging het verhaal dat Shimano duurder zou worden door de sterke yen, maar als het nu industry-wide is gaat dat niet meer op. [/quote]
http://www.tweewieler.nl/nieuws/2206/pr ... anche.html
Lees dit artikel maar eens..[/quote]
Ze kunnen 't wel goed proberen te praten, maar 't valt niet goed te praten. Toen de Euro de voorgaande jaren maar sterker en sterker werd zijn de prijzen nooit verlaagd. Bij veel merken betaalde je in Euro's 't zelfde als in Dollars, alleen had er eigenlijk een factor 1.5 tussen moeten zitten. Maar goed er zullen wel wat merken naast hun schoenen zijn gaan lopen. Als je bedenkt wat voor een vreselijk bedrag Specialized aan sponsoring uitgeeft...
Gestegen lonen in Azië is natuurlijk ook gewoon BS. Zullen vast een beetje omhoog gegaan zijn. Maar de productie kosten van een frame is maar een fractie van de verkoopprijs bij de grote merken. De prijzen gaan een paar keer over de kop.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
[quote="fiets381"]Ik ben ook wel benieuwd of er al fabrikanten zijn die cross fietsen met schijfremmen tonen. Dat zal op de eurobike wel blijken. [/quote]
Denk dat het er niet veel zullen zijn. Want de UCI kwam pas in juni met de mededeling dat de regels veranderd waren. Dat is voor de meeste merken veel te laat om nog met nieuwe modellen te komen.
Daarnaast zitten de profs er absoluut niet op te wachten, extra remkracht is nergens goed voor op een CX. Als er iemand meer remkracht had willen hebben hadden ze wel mini V's gemonteerd ipv die canti's die niet remmen.
Denk dat het er niet veel zullen zijn. Want de UCI kwam pas in juni met de mededeling dat de regels veranderd waren. Dat is voor de meeste merken veel te laat om nog met nieuwe modellen te komen.
Daarnaast zitten de profs er absoluut niet op te wachten, extra remkracht is nergens goed voor op een CX. Als er iemand meer remkracht had willen hebben hadden ze wel mini V's gemonteerd ipv die canti's die niet remmen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41837
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
[quote="lancev7"]Specialized is alvast + +/- 10%, ([/quote]
S-works Tarmac frame zelfde prijs als 2010.... Dus niet helemaal correct.
S-works Tarmac frame zelfde prijs als 2010.... Dus niet helemaal correct.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Mannen dat weten jullie toch nog wel van vroeger,
Valuta invloeden in de prijzen zie je vooral bij commodity-achtige producten die gekenmerkt worden door kleine winstmarges. Dat is zeker niet het geval bij dit segment fiets(artikelen). Het is een pure vorm van prijs-strategie. Een vorm van het "skimmen" van de markt. Je verhoogt de prijzen zover dat het verkoopvolume weliswaar zal verminderen maar zodanig dat het je winst maximaliseert. Daarbij hangt het natuurlijk af hoe sterk het merk is en wat de concurrentie te bieden heeft...maar de fietsenmarkt is een vorm van oligoplie, een beperkt aantal aanbieders. Kartelafspraken zijn dan niet eens nodig zolang de partijen zich kunnen schikken in hun marktaandeel...
Valuta invloeden in de prijzen zie je vooral bij commodity-achtige producten die gekenmerkt worden door kleine winstmarges. Dat is zeker niet het geval bij dit segment fiets(artikelen). Het is een pure vorm van prijs-strategie. Een vorm van het "skimmen" van de markt. Je verhoogt de prijzen zover dat het verkoopvolume weliswaar zal verminderen maar zodanig dat het je winst maximaliseert. Daarbij hangt het natuurlijk af hoe sterk het merk is en wat de concurrentie te bieden heeft...maar de fietsenmarkt is een vorm van oligoplie, een beperkt aantal aanbieders. Kartelafspraken zijn dan niet eens nodig zolang de partijen zich kunnen schikken in hun marktaandeel...
[quote="Amclassic-fan"][quote="fiets381"]Ik ben ook wel benieuwd of er al fabrikanten zijn die cross fietsen met schijfremmen tonen. Dat zal op de eurobike wel blijken. [/quote]
Denk dat het er niet veel zullen zijn. Want de UCI kwam pas in juni met de mededeling dat de regels veranderd waren. Dat is voor de meeste merken veel te laat om nog met nieuwe modellen te komen.
Daarnaast zitten de profs er absoluut niet op te wachten, extra remkracht is nergens goed voor op een CX. Als er iemand meer remkracht had willen hebben hadden ze wel mini V's gemonteerd ipv die canti's die niet remmen.[/quote]
Ik zie de voordelen ook helemaal niet, maar vind het typisch zoiets waar fabrikanten een frame voor gaan aanpassen om wat extra aandacht te genereren op zo'n beurs.
Maar volgende week ik eurobike en daar zal heel veel duidelijk worden.
Denk dat het er niet veel zullen zijn. Want de UCI kwam pas in juni met de mededeling dat de regels veranderd waren. Dat is voor de meeste merken veel te laat om nog met nieuwe modellen te komen.
Daarnaast zitten de profs er absoluut niet op te wachten, extra remkracht is nergens goed voor op een CX. Als er iemand meer remkracht had willen hebben hadden ze wel mini V's gemonteerd ipv die canti's die niet remmen.[/quote]
Ik zie de voordelen ook helemaal niet, maar vind het typisch zoiets waar fabrikanten een frame voor gaan aanpassen om wat extra aandacht te genereren op zo'n beurs.
Maar volgende week ik eurobike en daar zal heel veel duidelijk worden.
Het gaat toch niet alleen om remkracht? De profs rijden vaak met carbon remranden met die idiote remmen in de regen. Dat is toch ook niet te doseren? En dat zou toch een behoorlijk voordeel moeten zijn. Uitrem-acties die je beter kan doseren... Natuurlijk niet in elke race, maar het is mooi dat het nu wel kan.
En ach: als het om remmen gaat, dan zijn profs uberhaupt niet te vertrouwen. Hele generaties die zweren de remmen nooit aan te raken. Je zou ze er voor de gein af moeten halen. Kijken of ze ze missen.
En ach: als het om remmen gaat, dan zijn profs uberhaupt niet te vertrouwen. Hele generaties die zweren de remmen nooit aan te raken. Je zou ze er voor de gein af moeten halen. Kijken of ze ze missen.
@ Amclassic-fan:
In de koopgids fiets van 2010 staat een interview met Marc van Rooy, hij werkt bij Shimano Europa.
Op de vraag; Wat voor rol is er weggelegd voor elektrische componenten zoals Di2 in de markt? geeft hij als antwoordt dat er een Ultegra Di2 groep zal komen, waardoor elektronisch schakelen betaalbaarder zal worden.
Zo vreemd is de suggestie van een Ultegra Di2 in mijn ogen dus niet;)
In de koopgids fiets van 2010 staat een interview met Marc van Rooy, hij werkt bij Shimano Europa.
Op de vraag; Wat voor rol is er weggelegd voor elektrische componenten zoals Di2 in de markt? geeft hij als antwoordt dat er een Ultegra Di2 groep zal komen, waardoor elektronisch schakelen betaalbaarder zal worden.
Zo vreemd is de suggestie van een Ultegra Di2 in mijn ogen dus niet;)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ja die gaat er komen, maar dat duurt nog een heleboel jaartjes. De hele prijsvoering van die DI2 groep trekt nergens op. Je betaald voor de shifters €479 tegen €339 voor de mechanische uitvoering. Het enige wat in de DI2 uitvoering zit is 2 knopjes die misschien samen €1 kosten, terwijl het hele mechanisme ontbreekt... De productie kosten van de groep zijn maar een fractie van verkoopprijs.