NEW: Campa Chorus EPS
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Lijkt me niet dat je zelf moet gaan boren. Waarom bel je niet een Specialized dealer/concept store met de vraag waar het oplaadcontact moet komen?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Al contact opgenomen en er zou een "work around" zijn zodat er geen extra gaatje voor het oplaadcontact (van de EPS V2 batterij) moet gemaakt worden.
Ik ga volgende week eens langs.
Ik ga volgende week eens langs.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Campagnolo chorus eps €1900 op Duitse webshop
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Waarschijnlijk zal de prijs in de winkel rond de 2000 euro uitdraaien.
De man op de campagnolo stand vertelde me dat de nieuwe mechanische groepen geweldig goed schakelden.
Hij had er een lange tocht mee gedaan in Italie en was aangenaam verrast.
Y
De man op de campagnolo stand vertelde me dat de nieuwe mechanische groepen geweldig goed schakelden.
Hij had er een lange tocht mee gedaan in Italie en was aangenaam verrast.
Y
Ik rijd met de 'oude' chorus en moet erg wennen aan het design van de nieuwe cranks. Ik heb de groep live gezien op de beurs en eerlijk gezegd vind ik de cranks tamelijk lelijk. De rest van de groep (derailleurs en shifters) stond me meer aan.
Real men wear blûk!!! Marcel
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Gisteren op Bike Motion de mechanische en de EPS eens flink getest en aan de tand gevoeld, mijn conclusie EPS heeft geen toegevoegde waarde!
Sterker nog! Vooraan schakelt naar mijn idee mechanisch sneller dan EPS.
Het echte gevoel van schakelen is ook weg, je voelt niet echt wat er gebeurt. Ook achter ben je mechanisch in staat net zo snel te schakelen als met EPS, mechanisch gaat dit onder belasting nog beter was mijn gevoel.
Een lang gesprek gehad met een medewerker van Campa uit Italie, die begreep wat ik bedoelde er zijn ook verschillende profs die de voorkeur geven aan de mechanische groep.
Enige voordeel is volgens hem is zelf trimmende vermogen van de groep, waarbij achter en voor derailleur samenwerken. Hier door gaat het schakelen altijd goed en ligt de ketting altijd goed in lijn zonder aan te lopen.
Hij voegde er wel aan dat een eenmaal goed afgestelde mechanische groep deze problemen ook niet kent.
Daarna nog maar eens flink getest, maar een SR mechanisch werkt onder belasting en qua snelheid beter dan Chorus EPS, de functionaliteit van Chorus is overigens precies hetzelfde als van SR volgens de medewerker.
Chorus heeft de beste prijs kwaliteits verhouding volgens hem, vanaf Chorus betaal je voor het hogere segment alleen nog maar voor gewicht.
Als ik me geld moest besteden ging deze naar een mechanische groep, ik vind 1000 euro extra voor een gadget die niets toevoegt een hoop geld.
Sterker nog! Vooraan schakelt naar mijn idee mechanisch sneller dan EPS.
Het echte gevoel van schakelen is ook weg, je voelt niet echt wat er gebeurt. Ook achter ben je mechanisch in staat net zo snel te schakelen als met EPS, mechanisch gaat dit onder belasting nog beter was mijn gevoel.
Een lang gesprek gehad met een medewerker van Campa uit Italie, die begreep wat ik bedoelde er zijn ook verschillende profs die de voorkeur geven aan de mechanische groep.
Enige voordeel is volgens hem is zelf trimmende vermogen van de groep, waarbij achter en voor derailleur samenwerken. Hier door gaat het schakelen altijd goed en ligt de ketting altijd goed in lijn zonder aan te lopen.
Hij voegde er wel aan dat een eenmaal goed afgestelde mechanische groep deze problemen ook niet kent.
Daarna nog maar eens flink getest, maar een SR mechanisch werkt onder belasting en qua snelheid beter dan Chorus EPS, de functionaliteit van Chorus is overigens precies hetzelfde als van SR volgens de medewerker.
Chorus heeft de beste prijs kwaliteits verhouding volgens hem, vanaf Chorus betaal je voor het hogere segment alleen nog maar voor gewicht.
Als ik me geld moest besteden ging deze naar een mechanische groep, ik vind 1000 euro extra voor een gadget die niets toevoegt een hoop geld.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Zelf op Bike Motion ook de Chorus getest. Het is inderdaad druk op knopje en er gebeurt iets. Dus wanneer je gevoel wilt blijven houden geeft mechanisch meer feedback. Qua functionaliteit geloof ik inderdaad ook dat er weinig toegevoegde waarde is. Gewoon de boel goed afstellen. Het enige dt ik me kan voorstellen is dat bij sommige de interne bekabeling minder geluid maakt.colnagofreak schreef:Gisteren op Bike Motion de mechanische en de EPS eens flink getest en aan de tand gevoeld, mijn conclusie EPS heeft geen toegevoegde waarde!
colnagofreak schreef:Als ik me geld moest besteden ging deze naar een mechanische groep, ik vind 1000 euro extra voor een gadget die niets toevoegt een hoop geld.
Hier kan ik zeker in meegaan, veel geld dat ook in mooie wielen, stuuropbouw etc. gestoken kan worden.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
De nieuwe mechanische groepen van Campa zijn inderdaad erg goed. Ik denk dat zowel Sram als Shimano de laatste jaren echt enorme verbeteringen hebben doorgevoerd bij de mechanische groepen. Vooral bij de voorderailleurs.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik lig, voor mezelf, te twijfelen of om een mechanische Super Record dan wel een Chorus EPS aan te schaffen.MarcFaFo schreef:colnagofreak schreef:Als ik me geld moest besteden ging deze naar een mechanische groep, ik vind 1000 euro extra voor een gadget die niets toevoegt een hoop geld.
Hier kan ik zeker in meegaan, veel geld dat ook in mooie wielen, stuuropbouw etc. gestoken kan worden.
Beide kosten ongeveer evenveel.
Ga ik voor de looks, gewicht, bewezen betrouwbaarheid en ik maak mezelf ook wijs "kwaliteit" of ga ik voor het nieuwste, coolste?
Ik ga er nog even over nadenken maar kom er zelf wel uit hoor.
Even off-topic:
1000 Euro is inderdaad veel geld, maar dat is met alles zo.
Even snel een fiets ontleden, een frame van 1500 Euro, een groep van 1500 Euro, een wielset van 1000 Euro en de verder afmontage neem je ook nog eens een 750 Euro.
Kan het dan met 1000 Euro minder, jawel er kan zelfs nog eens 1000 Euro vanaf .
Maar een fiets samenstellen is toch zoveel meer dan euro's tellen. En eens de fiets dan klaar is en staat de blinken in de zon, dan zijn al die Euro's, of het er nu meer of minder zijn toch vergeten.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
De vraag is moet ik mijn emotie de doorslag geven. NATUURLIJK zeker doen vooral als de portemonnaie het toelaatLcsmet schreef:
Even off-topic:
1000 Euro is inderdaad veel geld, maar dat is met alles zo.
Even snel een fiets ontleden, een frame van 1500 Euro, een groep van 1500 Euro, een wielset van 1000 Euro en de verder afmontage neem je ook nog eens een 750 Euro.
Kan het dan met 1000 Euro minder, jawel er kan zelfs nog eens 1000 Euro vanaf .
Maar een fiets samenstellen is toch zoveel meer dan euro's tellen. En eens de fiets dan klaar is en staat de blinken in de zon, dan zijn al die Euro's, of het er nu meer of minder zijn toch vergeten.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.