Inderdaad. Wat rij je nu als ik vragen mag?* Heb zelf een 46-38, wat zowel op het vlakke als in de heuvels goed werkt. Voor de bergen is een 34 dan idd fijn om als optie achter de hand te hebben. Op het vlakke zou ik er minder vrolijk van worden denk ik, aangezien ik met de 38 al steeds naar het midden v/d cassette neig. (rijd het meest op het binnenblad)krokie schreef:Helemaal eens. Daar heb ik me ook altijd over verbaasd. Waarom die 50 op een compact en niet een 46.
Ik zou dan 46-39 rijden in NL, en voor het echte werk de 34 steken.
Met een 46 voor vind ik het ontbreken van de 18 ineens ook niet meer zo erg.
*Oh wacht ik lees het net in je eerdere posts. Maar je mag het best nog eens herhalen.
Nee joh, die wind staat altijd tegen.53x11 schreef:Heb je nooit flinke wind mee dan? Lijkt me persoonlijk erg onhandig. (Alhoewel het bij normale kruissnelheden idd prima kan)
Je hebt idd aardig wat overlap met die voorbladen, maar dat hoeft zo'n ramp niet te zijn. Zolang je verder voldoende bereik hebt, is het alleen maar fijn met schakelen.MarkVeenstra schreef:Je wilt heuveltje af in limburg toch ook lekker kunnen blijven meetrappen?
Maar meer nog.., met een 46x39 voor, heb je dan niet ontzettend grote overlap (zeker met 11 speed), van verzetten?
Wat het afdalen betreft. Afgelopen zomer voor het eerst in het noorden van Luxemburg geweest oftewel "Limburg +". (Bergachtiger heb ik het nog niet mee mogen maken.) Die paar keren dat ik met een 46x12 niet harder meer kon, WILDE ik ook niet harder hoor! Mijn leven is me lief, 65+ is hard zat.