Alles over vakanties op én met de fiets
-
Gastheerg
- Forum-lid HC
-
Contact
Gastheerg
29 jul 2014 09:59
Martin Swinkels schreef:martinbo schreef:Wat doet het er toe wat anderen ervan vinden?
Da's een hele interessante vraag.
Wie gaat 'm eerlijk beantwoorden?
Volgens mij had JIJ dat al gedaan
Martin Swinkels schreef:Da's niet perse de motivatie waar je het meeste plezier aan beleeft onderweg. Achteraf wel ja... Dan kun je er lekker over opscheppen
Toch zit het in de essentie of je dingen afvinkt of het proces als doel ziet. Ik zit in de laatste categorie (doen als doel is mijn levensmotto) maar voor velen is het belangrijk dat ze kunnen zeggen dat de die en die rit of die en die col hebben gedaan. Als je zo in elkaar steekt is het wel degelijk belangrijk of hij echt telt
-
TumTumTum
- Forum-lid
TumTumTum
29 jul 2014 10:26
rob74 schreef:En laat die klimmerspuristen maar lekker brallen met hun domme regeltjes. Je staat met je fiets boven op de reus van de Provence. En dat nemen ze je niet meer af.
Hahaha, in deze twee regels zit net zoveel lompheid als levenswijsheid.
En broeierig vanachter je Oakley vandaar loeren met een "kijk mij eens staan"-blik alsof je het helemaal zelf uitgevonden hebt kan ook prima bij een oversteekplaats ergens in Barendrecht. Ik zie dat type lachwekkende mennekes vaak genoeg.
Veni. Vidi. Fietsie.
-
mensma
- Forum-lid
mensma
29 jul 2014 10:30
Gastheerg schreef:
Toch zit het in de essentie of je dingen afvinkt of het proces als doel ziet. Ik zit in de laatste categorie (doen als doel is mijn levensmotto) maar voor velen is het belangrijk dat ze kunnen zeggen dat de die en die rit of die en die col hebben gedaan. Als je zo in elkaar steekt is het wel degelijk belangrijk of hij echt telt
Ben je altijd zo geweest of is dat bij jou ook zo gegroeid? Ik ben echt wel aan het genieten van klimmen en fietsen, maar in m'n hoofd vind ik het gewoon prettiger om niet afgestapt te zijn tijdens de klim dan wel. Dat heeft niet eens zo met anderen met anderen te maken, maar meer met mezelf. Vandaar dat ik ook het topic was gestart, niet om te horen wat jullie van mijn afstappen vonden, maar of het meer mensen net zo tussen de oren zit als bij mij.
-
Gastheerg
- Forum-lid HC
-
Contact
Gastheerg
29 jul 2014 11:22
mensma schreef:Ben je altijd zo geweest of is dat bij jou ook zo gegroeid?
Die vraag beantwoord ik volgende week op de wielerbaan van Roubaix. Voor mij een geweldige plek waar doel en doen samenkomen
-
mensma
- Forum-lid
mensma
29 jul 2014 11:41
Gastheerg schreef:mensma schreef:Ben je altijd zo geweest of is dat bij jou ook zo gegroeid?
Die vraag beantwoord ik volgende week op de wielerbaan van Roubaix. Voor mij een geweldige plek waar doel en doen samenkomen
Leuk, ik ga volgende week ook die kant op! Leek me wel een leuk verjaardagscadeau voor mezelf. Heb dit jaar voor het eerst Parijs Roubaix gedaan en vond het geweldig. In tegenstelling tot klimmen vind ik het leuk EN ben ik er goed in. Lijkt me heerlijk om daar het parcours ook eens rond te rijden zonder duizenden andere deelnemers
Wie weet zwaaien we nog even naar elkaar. Veel plezier daar en geniet ervan nu je weer aan het opkrabbelen bent na alle ongemakken.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
29 jul 2014 11:42
Die kasseienfetish is een VERgroeing
Less is bore
-
tilion
- Forum-lid
tilion
29 jul 2014 13:17
De essentie blijft of je je eigen klim telt. Je telt niet voor een ander of zijn klim telt. En of dat met of zonder afstappen is maakt niet uit. De eerste keer dat ik tilff -bas -tilff fietste moest ik op het einde op de redoute met de voet aan de grond. Ik heb de rit geteld. Uitfietsen was mijn doel. 2de keer was mijn doel uitfietsen en niet lopen. Dus ik tel iets aan de hand vam mijn eigen doelstellingen. En in de bergen is dat voor mijzelf een klim zonder stoppen. Puur voor mijzelf. Hoe anderen voor zichzelf bepalen wat telt is evenveel waard. Jet gaat tenslotte om je eigen beleving.
-
dario
- Forum-lid
dario
29 jul 2014 14:02
Nu ja de "essentie"... De vraag is of je überhaupt beklimmingen moet "tellen" natuurlijk. Je doet ze gewoon; bij voorkeur al rijdend tot helemaal boven - maar bij mijn weten zijn er wat dat betreft geen wetten van kracht.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
tinoh
- Forum-lid
tinoh
29 jul 2014 14:49
mensma schreef:
Wat is jullie kijk hierop?
Ik heb een klim gedaan als ik boven ben gekomen. Of dat nu in een keer fietsen is, met tussenpauze om de hartslag naar beneden te laten gaan of met een stuk lopen maakt mij allemaal niets uit. Ik heb ook wel eens LBL gefietst met iets te weinig training en iets teveel kilo's. Dan is zo'n Redoute aan het einde teveel van het goede. Daarbij moet je het lopen ook niet onderschatten. Het valt nog niet mee om de redoute op te lopen met je fiets aan de hand op je fietschoentjes met plaatjes.....
Zelf ben ik totaal geen ochtendmens. Georganiseerde fietstochten beginnen voor mij altijd veel te vroeg en als ik dan om 07.00 uur 's ochtends een Chambralles moet opfietsen schiet mijn hartslag al snel naar waardes die ik liever niet zie op mijn schermpje. Dan ga ik ff naast de fiets staan en stap weer op als de hartslag weer wat normaler is.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
-
PI3R
- Forum-lid
PI3R
29 jul 2014 19:32
Als het niet lukt lukt het niet.
Maar voor mij persoonlijk is afstappen falen. Ik zal nooit naar boven lopen of het moet echt niet anders kunnen. (defect of iets dergelijks)
Voor foto's te maken stop ik normaal ook niet of dit moet te mooi zijn om niet te stoppen. Vaak doe ik dan onder het klimmen een foto maken of als ik boven ben geweest even terug fietsen. Dit ligt ook een beetje aan de klim.
Maar dit is iets persoonlijks. Wat anderen doen moeten ze zelf weten, vind het voor me zelf mooi om een klim in ééns te doen.
-
Gerboon
- Forum-lid
Gerboon
29 jul 2014 20:01
Wat een geneuzel van iedereen zeg. Alsof je wanneer je bij een rondje fietsen van 100km ook faalt omdat je ergens een keer even stopt. Ik snap die verpis strijd onder renners niet zo. Waarom al die competitie drang?
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
29 jul 2014 21:14
Gerboon schreef:Wat een geneuzel van iedereen zeg. Alsof je wanneer je bij een rondje fietsen van 100km ook faalt omdat je ergens een keer even stopt. Ik snap die verpis strijd onder renners niet zo. Waarom al die competitie drang?
Volgens mij gaat het in het geval van TS vooral om competitie met zichzelf (als je dat zo kan noemen). In zijn beleving telt de klim (voor hem!) niet als hij afgestapt is. Ik kan me dat goed voorstellen, mijn hoofd werkt ook zo namelijk
Hoe een ander een berg op fietst moet 'ie zelf weten. Ik vind het leuk als die persoon dat minder snel kan dan ik (ik hou wel van een beetje verpissen namelijk), maar mocht het omgekeerde het geval zijn, dan heb ik iig van die persoon "verloren", ook als deze onderweg drie keer gestopt is om te plassen-eten-een foto te maken!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?