Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Sensa Romagna Sport 2015 gehaald :D

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 08 aug 2014 12:21

Service hoeft niet minder goed te zijn als je via internet koopt. Maar dat kan wel gebeuren.
Sowieso zal je in eerste instantie dan zelf de boel moeten afstellen. (cq. pedalen erop schroeven en zadel op goede hoogte/afstand van het stuur, en eventueel hoogte van je stuur).

Bij de fietsenmaker is service natuurlijk makkelijker/laagdrempeliger. En hulp bij het afstellen krijg je er "gratis" bij.

maw. Als je via internet koopt, moet je dat doen als je er vertrouwen in hebt dat je weet welke maat je nodig hebt, dat je zelf (of met een fietsende kennis samen) de fiets kan afstellen op jouw lichaam. Maar zeker als beginnende fietser, is het niet slecht om bij een goede fietsenmaker je eerste fiets te kopen, die je hierbij kan helpen, en adviseren.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
debutler
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2014 19:06

Gebruikersavatar debutler 08 aug 2014 13:44

De winkel blijft dan toch mijn voorkeur houden.
Ik moet wel mn bericht even aanpassen, want toen ik net belde voor de meerprijs van Romagna 105 tov. de Umbria Tiagra triple blijkt nu de Romagna 105 niet meer nieuw als triple leverbaar, maar enkel met de NIEUWE 105 compact (11-28 cassette, in combinatie met het 50/34 (compact-)crankstel).

Op de 1e pagina van dit topic werd al verteld dat voor mijn gebruik een triple niet nodig is. Nou zeggen die getallen mij niet zo veel, want ik heb er geen ervaring op om die verschillen te begrijpen, maar wat gaat dit betekenen voor het fietsen.





(EDIT:wat zoekwerk levert mij op dat de nieuwe Sensa Romagna wordt geleverd met de nieuw 105 5800 11-speed. Wat lezen kun je Hier en Hier. Optisch vind ik het er in elk geval erg mooi uitzien. Sjonge wie had dat gedacht, na enkele dagen op dit forum gaat uiterlijk toch ineens een rol spelen :roll: :lol: :lol: )

Iemand al ervaring met deze groep?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tux
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jul 2014 12:54

Gebruikersavatar Tux 09 aug 2014 20:31

debutler schreef: Iemand al ervaring met deze groep?
Over 5 weken wel :P (want dan wordt mijn Focus Culebro SL 2.0 2015 geleverd)

Gebruikersavatar
debutler
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2014 19:06

Gebruikersavatar debutler 09 aug 2014 23:28

Ik lees op dit forum toch weer tegenstrijdige berichten over de nieuwe 105 groep.
Wat is jou reden geweest om hiervoor te kiezen?

Gebruikersavatar
Tux
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jul 2014 12:54

Gebruikersavatar Tux 10 aug 2014 09:29

debutler schreef:Ik lees op dit forum toch weer tegenstrijdige berichten over de nieuwe 105 groep.
Wat is jou reden geweest om hiervoor te kiezen?
1. ik was op zoek naar een fiets voor een budget van rond de 1000 euro.
2. de FM waar ik mijn fiets wilde gaan kopen had alleen Focus, Bulls en Canon binnen dat budget
3. de Focus Culebro SL 2.0 was de mooiste fiets die ik binnen dat scala kon vinden
4. toen ik de Focus bestelde was de 2014 niet meer leverbaar maar werd het vanzelf de 2015, dus....de nieuwe 105-groep.

Vraag me alleen af hoe de ketting gaat lopen in de uitersten op de cassette met een 11-speed/double. Maar ja, dat zien we dan wel weer ;)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 aug 2014 09:42

De berichten zijn niet zozeer tegenstrijdig over de nieuwe 105 groep maar meer de eeuwige triple/dubbel/compact discussie. Sommigen (waaronder ik) vinden het jammer dat de optie van een triple verdwenen is. Ik verwacht dat de nieuwe 105 groep een stuk beter schakelt dan de oude, net zoals dat bij Ultegra het geval is.
Campagnolo Ultra Dork

Bart74
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2014 11:06

Bart74 12 aug 2014 11:22

Ook ik was 2 jaar geleden een starter en heb toen bewust gekozen voor Cube, omdat dit merk bekend staat om de goede prijs/kwaliteit-verhouding. De Peloton is een prima startersfiets en is met oplopende Shimano-afmontages te koop. Omdat mijn budget een paar 100 euro hoger lag, heb ik toen voor de hoogste versie gekozen van de Peloton. Een bewuste keuze voor een aluminium-fiets met Shimano Ultegra (en interne kabels) in plaats van de basis Carbon met externe kabels en een lagere afmontage. Ik zeg lagere, omdat het niet gaat om goed en slecht.

Met Tiagra of Sora zul je al heel blij zijn als starter. Wel zou ik kiezen voor triple. Ik rij met name in Nederland, maar ben ook blij dat ik zonder moeite de fiets heb kunnen gebruiken in meer heuvel-/bergachtige omgeving. Een triple maakt je fiets lekker allround!

Denk ook een aan een overjarig model, dat scheelt ook in de prijs en geeft je de mogelijkheid binnen je budget andere keuzes te maken qua afmontage. Maar boven alles kies waar je je lekker bij voelt.

Succes

Gebruikersavatar
debutler
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2014 19:06

Gebruikersavatar debutler 12 aug 2014 21:58

Mijn idee lag in eerste instantie ook bij een triple, maar nu ik lees dat de compact toch misschien meer de overhand gaat lijken te krijgen nu ook bij Shimano, neig ik toch weer naar de Compact.
Dit heeft nog 3 redenen:

- ik wil de fiets graag nieuw kopen, en ook niet te ver bij mij woonplaats vandaan. Ik vind het makkelijk als ik toch binnen korte tijd met de fiets bij de FM kan aankomen mocht er wat zijn (reparatie/onderhoud) en omdat de groep 105 groep nieuw niet meer als compact komt.
- ik vind de nieuwe 105 groep 5800 optisch echt heel erg mooi vind.
- ik nu ook met 2 tandwielen voorop rijd (leen fiets) en eigenlijk merk dat ik hoofdzakelijk het kleinste blad voor gebruik, en verder alleen maar de 9 tandwielen achter, dus ik ga met 11 tandwielen achter al meer schakelruimte krijgen.
(Heb alleen geen idee of die 9speed campa mirage compact of dubbel is.)


De FM heeft wel precies de fiets die ik wil in een 56 frame staan met de ''oude'' 105 triple, maar ik en bang dat ik 58 nodig heb. Ik ge me er zeker laten meten als ik tot aankoop overga, dus misschien dat de 56frame daar nog tot een mooie optie behoord.

klimski
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 12 mei 2013 19:50

klimski 12 aug 2014 22:43

Je kan beter wel beide bladen voor gebruiken want je wil niet dat je ketting heel schuin loopt. Maar goed, je hebt er goed over nagedacht.
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.

Gebruikersavatar
debutler
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2014 19:06

Gebruikersavatar debutler 22 aug 2014 00:30

Foto geleend ven Sensabikes.com..

Sensa Romagna
Welke kleur vinden jullie mooier, zwart of wit :roll: :mrgreen: :?: :lol: :shock: :shock:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 22 aug 2014 00:44

Come on. Je hebt toch zelf ook wel een mening? Butler is zwart/wit dus geen van beide :lol:

Kleurstelling fiets is geen exacte wetenschap. Dadelijk is het herfst en wil je niet meer gaan fietsen omdat het regent of te koud is.

Als dit merk en model je keuze is......gaan met die zwart/witte banaan.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

dalmatino
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2009 00:21
Locatie: 010

dalmatino 22 aug 2014 07:43

Ik ben zelf ook op zoek en ik merk dagelijks prijsverlagingen (misschien door het feit dat de 2015 modellen eraan komen?) op 12gobiking.nl komen bijna dagelijks nieuwe kortingen.

Plaats reactie