Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
perik
- Forum-lid
perik
18 aug 2010 12:38
eelcoz schreef:Waarschijnlijk had de beste man wel wat meer problemen in z'n leven dan een paar racefietsers die 'm in de weg zaten.
Waarschijnlijk een Telegraaf lezer. Als er maar vaak genoeg in de krant staat dat wielrenners de vijand zijn gaan ze het vanzelf geloven!
-
diederikje
- Forum-lid
diederikje
18 aug 2010 12:42
perik schreef: Waarschijnlijk een Telegraaf lezer. Als er maar vaak genoeg in de krant staat dat wielrenners de vijand zijn gaan ze het vanzelf geloven!
dat belooft wat als straks Wakker Nederland op TV dit soort onzin gaat uitkramen!
laat mij maar fietsen!
-
rbr
- Forum-lid
rbr
18 aug 2010 12:43
eelcoz schreef:Waarschijnlijk had de beste man wel wat meer problemen in z'n leven dan een paar racefietsers die 'm in de weg zaten.
Kan wel een kern van waarheid inzitten. Je neemt toch wel relaxter deel aan het verkeer als je prettig in je vel zit dan dat je opgejaagd en gestresst bent. Vooral in de auto ben je daar vatbaar voor
Twitter: @rbruijns
-
gerardo
- Forum-lid
-
Contact
gerardo
18 aug 2010 13:25
Misschien kunnen we ook iets doen met deze informatie en ons zelf niet altijd voorop zetten?
Er rijden teveel renners als asocialen rond.
Mijn moeder van 80 jaar schrik haar ook rot als er op eens een wielrenner begint te brullen. Een beetje rekening houden met alkaar kan geen kwaad.
Ook ik maak vaak mee dat de mensen die lekker een stukje gaan fietsen, zich niet aan de verkeersregels houden en als je roept eerst achterom kijken en daardoor de weg voor je afsnijden. Maar direct schelden lost dan ook niets op.
Ik roep netjes pardon en bedank de mensen daarna. Dat geeft vaak een positieve reactie.
Waarom een slotje? Kunnen we niet tegen kritiek?
Gerardo
-
distortion
- Forum-lid
distortion
18 aug 2010 23:35
Ik heb de laatste berichten door gelezen en heb nog steeds het idee dat mijn stelling houdbaar is. Als iedereen gewoon zijn plek weet op het fietspad dan hoef je elkaar niet eens tegen te komen.
Het valt me op dat het vooral het passeren problemen geeft bij andere weggebruikers. Relatief veilig door rood rijden lijkt me niet het grootste struikelblok bij de irritaties.
Simpelweg omdat het zo is!
-
rob74
- Forum-lid HC
-
Contact
rob74
18 aug 2010 23:42
Ik heb me vandaag gestoord aan wielrenners en dat als wielrenner zijnde.
Ik kwam een groep tegen van 30 man die 2 aan 2 op een niet zo'n heel breed pad fietsten. Ik wilde er voorbij omdat ze niet harder reden dan 28 kmh. En dat is verrekte lastig inhalen als er ook nog tegenliggers zijn.
Daarna zag ik een groepje van 3 renners die netjes achter elkaar reden. Op die manier vind ik dat veel beter passen op de weg. Heeft niemand last van je en kun je ook lekker trainen.
-
eelcoz
eelcoz
18 aug 2010 23:45
Distortion schreef:Ik heb de laatste berichten door gelezen en heb nog steeds het idee dat mijn stelling houdbaar is. Als iedereen gewoon zijn plek weet op het fietspad dan hoef je elkaar niet eens tegen te komen.
Dat denk ik ook. Het verhaal heeft natuurlijk twee kanten. Een gedeelte van de racefietsers/wielrenners gedraagt zich alsof ze aan de Tour meedoen, met alle irritaties van overige weggebruikers tot gevolg. Aan de andere kant hebben sommige mensen wel een zeer kort lontje in het verkeer.
Overigens heb ik, op het incident van afgelopen zaterdag wat ik hierboven beschreef na, nog nauwelijks met dit soort dingen te maken gehad. Ik herken het dan ook niet uit m'n eigen fietservaringen.
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
19 aug 2010 12:00
rob74 schreef:Ik heb me vandaag gestoord aan wielrenners en dat als wielrenner zijnde.
Ik kwam een groep tegen van 30 man die 2 aan 2 op een niet zo'n heel breed pad fietsten. Ik wilde er voorbij omdat ze niet harder reden dan 28 kmh. En dat is verrekte lastig inhalen als er ook nog tegenliggers zijn.
Daarna zag ik een groepje van 3 renners die netjes achter elkaar reden. Op die manier vind ik dat veel beter passen op de weg. Heeft niemand last van je en kun je ook lekker trainen.
een groep van 30 fietsers is altijd moeilijk te passeren, en als ze achter elkaar rijden is de groep dubbel zo lang om in te halen.
Zondag met de netjes 2 aan 2 ( in Belgie mag dit met volgwagen) rijdende groep bijna 2 keer door een veel te snel rijdende gek omver gereden.
Eigenlijk is zo 'n automobilist gewoon een potentieele moordenaar!
-
iron2man
- Forum-lid
iron2man
19 aug 2010 13:32
God zij dank ik fiets altijd alleen en rij tevens elke dag naar mijn werk op de fiets
Op mijn trainingsfiets heb ik een belletje opzitten en daar maak ik ook gebruik van
Wanneer ik er langs ga dan doe ik dit met een aangepaste snelheid zodat de ingehaalde zich niet het hoedje schrikt
Wat mij wel mateloos irriteert is het gedrag van andere weggebruikers zoals het autoverkeer
Voorbeelden: Op een fietspad met de hele auto staan om de weg over te moeten steken terwijl dit ook voor het fietspad mogelijk is
Rotondes waar je voorrang op hebt en de automobilisten dit niet zien of weten
Weinig of geen gebruik makend van de rechter buitenspiegel en dan ineens afslaan
Personen die zonder te kijken al kwebbelend de weg oversteken
Probleem is dat mensen de snelheid van de racefietser vaak onderschatten
-
rob74
- Forum-lid HC
-
Contact
rob74
19 aug 2010 14:06
iron2man schreef:...heel verhaal.... en dan ook nog.....
Probleem is dat mensen de snelheid van de racefietser vaak onderschatten
Dit is idd een bekend probleem. We rijden iets langzamer dan een brommer maar we maken evenveel "herrie" als een gewone fietser. Ofwel, overige verkeersdeelnmers merken ons laat op.
Wat hierbij goed helpt, is een achterwiel met een harde ratel. Even je benen stilhouden en er komt direct beweging in het verkeer voor je.
-
rbr
- Forum-lid
rbr
19 aug 2010 14:08
rob74 schreef:
Wat hierbij goed helpt, is een achterwiel met een harde ratel. Even je benen stilhouden en er komt direct beweging in het verkeer voor je.
Argument voor Campa of Fulcrum wielen......
Is wel herkenbaar, doe ik ook soms en je ziet inderdaad direct reactie. Bij schoolgaande jeugd is die reactie overigens minder aangezien die vaak met een iPod of zo rijden
Twitter: @rbruijns
-
lunaton
- Forum-lid
lunaton
19 aug 2010 14:30
rbr schreef:rob74 schreef:
Argument voor Campa of Fulcrum wielen......
Is wel herkenbaar, doe ik ook soms en je ziet inderdaad direct reactie. Bij schoolgaande jeugd is die reactie overigens minder aangezien die vaak met een iPod of zo rijden
speaker op je Ipod en dan geluid van formule 1 auto afspelen? (-;