Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Veltec Typhus wielen

rafflesia
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 29 jul 2010 20:53

rafflesia 23 mei 2011 11:11

Iemand hier die nog wat gebruikerservaring kan meegeven over deze wielen?

Mvg,

olivierv
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jun 2009 16:58

olivierv 30 mei 2011 21:32

Hoe klinkt het freewheel? En hoe stijf zijn deze wielen in vergelijking met de Shimano WHR-500? Ik kan nergens waarden vinden, maar als ik op die Shimano's een sprintje trek heb ik het idee dat ze vervormen naar een ei.

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 09 jun 2011 15:17

Wielen zelf gekocht in een duits webshop; Jedi Sports

In eerst instantie leek de remvlak laag redelijk snel te gaan slijten; maar de slijtage zet niet zo door als in het begin leek. Is nog steeds voor een 70 tot 80% dekkend zwart. Ik zal binnenkort nog eens een foto posten. Nogmaals; ik heb me nooit de illusie gemaakt dat het remvlak zwart zou blijven. Als je dit wel belangrijk vind, zijn dit niet de wielen voor jou!

Snelspanners; Zien er mooi uit en werden meegeleverd. MAAR! Enkele weken geleden heb ik het achterwiel uit mij frame gereden bij het aanzetten bij het uitkomen van een bocht. Of dit aan mij lag (te slap vastgezet?) of aan de snelspanners, weet ik natuurlijk niet. Gevolg valpartij. Gelukkig geen grote persoonlijke en materiele schade. Na 2 weken zaten de schrammen weer dicht en voor 100 euro was alles weer in orde. Voor mijn eigen gemoedsrust, heb ik de spanners nu vervangen door een setje Shimano spanners.

Freewheel; is een woord; LUID!

Stijfheid: in orde. Ben 90 kilo en krijg ze in sprint niet op de blokken (maar misschien zegt dat iets over mijn sprint ;-))
test met meetwaarden; http://www.profilaufrad.de/Rennrad-Lauf ... z::75.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door frenkie op 17 jun 2011 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

wielrenner2
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 31 mar 2010 12:35
Locatie: Den haag

wielrenner2 13 jun 2011 11:29

Heeft iemand ervaring met deze webwinkel?

http://www.bike24.net/1.php?content=8;n ... id=0;pgc=0" onclick="window.open(this.href);return false;

De veltec wielen voor 179.90?

Mvg
Merida Race lite 904

rafflesia
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 29 jul 2010 20:53

rafflesia 13 jun 2011 11:39

wielrenner2 schreef:Heeft iemand ervaring met deze webwinkel?

http://www.bike24.net/1.php?content=8;n ... id=0;pgc=0" onclick="window.open(this.href);return false;

De veltec wielen voor 179.90?

Mvg
Voor die prijs krijg je enkel een voorwiel ;)
Wil je een setje moet je nog eens 179 opleggen voor het achterwiel...
(Als je naar beneden scrollt zie je de opties)

Grtz,

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 13 jun 2011 12:24

Wer lesen kann, ist klar im Vorteil ;)

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 27 jun 2011 09:39

frenkie schreef:In eerst instantie leek de remvlak laag redelijk snel te gaan slijten; maar de slijtage zet niet zo door als in het begin leek. Is nog steeds voor een 70 tot 80% dekkend zwart. Ik zal binnenkort nog eens een foto posten. Nogmaals; ik heb me nooit de illusie gemaakt dat het remvlak zwart zou blijven. Als je dit wel belangrijk vind, zijn dit niet de wielen voor jou!
Kennen jullie het verhaal van het forum lid dat foto's ging maken?

==> die kwamen niet!

Zaterdag Limburgs mooiste gereden. Eerste regenrit met deze wielen en geheel volgens verwachting; de zwarte verflaag was er in één keer af :mrgreen:
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

rafflesia
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 29 jul 2010 20:53

rafflesia 27 jun 2011 10:11

Foto's! :)

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 28 jul 2011 18:10

rafflesia schreef:Foto's! :)
Vooruit; eentje dan :-)

Afbeelding
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 28 jul 2011 22:35

Slijtage ziet er wel 'mooi' uit, i.e. geen onregelmatige metaalkleurige gedeelten.

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 26 aug 2011 17:28

nog een kleine update: gister voor de vakantie cassette gewisseld voor de bergcassette.
De body is blijkbaar van een redelijk zacht materiaal, want de kransjes die er op zaten waren redelijk ingevreten. En dat ligt niet aan het feit dat ik mijn cassette's niet goed vast zet :-)
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 28 aug 2011 16:38

frenkie schreef:nog een kleine update: gister voor de vakantie cassette gewisseld voor de bergcassette.
De body is blijkbaar van een redelijk zacht materiaal, want de kransjes die er op zaten waren redelijk ingevreten. En dat ligt niet aan het feit dat ik mijn cassette's niet goed vast zet :-)
Klopt bij mij was een kransje zelfs muurvast komen te zitten. Had zich vastgevreten in de body. Heb hem met een tangetje terug moeten trekken. Mogelijk door het hoogte verschil op de camping wat opliep tot 22%. Overweeg een nieuwe body te kopen. Maar weet eigenlijk niet of elke body geschikt is voor deze wielen. Heb hem er af gehad en zag dat deze met palletjes werkt. Dus zou elke 10-speed body (van shimano natuurlijk) met palletjes passen ?
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

Plaats reactie