Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Giant TCR vs Canyon CF SL 9.0

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 01 okt 2014 16:57

JasperGR schreef:Het is inderdaad logisch dat je, naarmate je meer kracht zet, een hogere bbl krijgt. Met een hoge druk krijg ik 90,5cm en gemiddelde druk 89. Alleen vraag ik mij af of die 90,5cm wel reëel is om mee te rekenen dus heb ik de 89cm aangehouden, want dit was het gemiddelde wat ik na een aantal keer kreeg.
Net zoveel druk als wanneer je op het zadel zit dat lijkt me heel logisch. Als dat bij jou op 90.5cm komt zit je te laag

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 okt 2014 17:03

Wat is de gemiddelde druk in dit geval?
En als een kleine lichte dame meet, is de gemiddelde druk dan ook lager, of hetzelfde?

En hoe hoog is hoge druk? En wat nou als je de hoge druk nog eens 2x zo hoog maakt, wat dan? :P
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
midstar
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
Locatie: Heerhugowaard
Contact

Gebruikersavatar midstar 01 okt 2014 17:18

MarkVeenstra schreef:Wat is de gemiddelde druk in dit geval?
En als een kleine lichte dame meet, is de gemiddelde druk dan ook lager, of hetzelfde?

En hoe hoog is hoge druk? En wat nou als je de hoge druk nog eens 2x zo hoog maakt, wat dan? :P
In principe mag je de druk heel hoog houden.
Zeg maar dezelfde druk als jij of men op het zadel uitoefent (lichaams gewicht).

Gebruikersavatar
midstar
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
Locatie: Heerhugowaard
Contact

Gebruikersavatar midstar 01 okt 2014 17:25

Lcsmet schreef:
midstar schreef:..........................
Ergens anders deed de meting trouwens 83 cm, de apparaten die hiervoor gebruikt worden vind ik niet echt secuur.
De apparaten zijn meestal goed genoeg (het is echt niet meer dan een ronde buis die haaks op een andere buis is bevestigd :).
Wat wel mogelijk is, is dat diegene die het apparaat gebruikt soms iets te weinig kennis heeft of te onzorgvuldig te werk gaat.
Nee, ik ben bij 2 zaken gemeten op een systeem, naam weet ik ff niet, waar ze een hoop punten en maten opmeten, maar niet direct je bbl.
Dit gebeurt op staand tegen een meetsysteem , waarna ze de gegevens uitprinten.
Beide volgens mij hetzelfde systeem, maar verschillende uitkomsten.
Beiden hadden mij juiste bbl niet goed en meette het te laag.

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 01 okt 2014 18:21

Als je een "neutrale" bikefitting wil laten doen, zou je bijv naar Bike Passion kunnen gaan.

Plaats reactie