Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het mooie meisje met de verschrikkelijke schoonmoeder

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40618
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 nov 2014 08:20

Half, dat maakt mijn frustratie inmiddels tot rond het kookpunt.
Een korte reply maandag rond lunch dat het wordt opgelost, en sindsdien radiostilte.
Ik heb als salesteamcoordinator altijd geleerd dat een opgeloste klacht een kans kan zijn, maar dat een niet correct aangepakte klacht funest is. Blijkbaar is zowel Speci als de dealer toe aan een traininkje Verkoop&CustomerCare.
Less is bore

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 12 nov 2014 08:30

daniel1975 schreef:Blijkbaar is zowel Speci als de dealer toe aan een traininkje Verkoop&CustomerCare.
In de regel komt die sense of urgency meestal pas als de verkopen dusdanig zijn teruggelopen dat de wal het schip keert.
Moet overigens zeggen dat ik dit soort arrogantie ook wel herken bij Cannondale, zowel bij dealers als bij Cannondale zelf. Lijkt de laatste paar jaar weer wat beter te gaan.
Het heeft volgens mij ook te maken met het feit dat het Amerikaanse bedrijven zijn. Die hebben nu eenmaal niet zoveel met de lange termijn, die gaan alleen voor de korte termijn resultaten. Die houding vind je dan vervolgens ook terug bij het personeel wat deze bedrijven aannemen.
Sprak laatst nog iemand die een dure lefty reed, werd er helemaal zat van dat die dempers er om de haverklap uit lagen en zijn dealer dan ook nog durfde te zeggen "kom over een paar weken maar terug, het is druk". Die heeft zijn Cannondale weggedaan en rijdt nu met veel meer plezier op een Cube.

VWIm
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 aug 2014 11:14

VWIm 12 nov 2014 15:42

daniel1975 schreef:Half, dat maakt mijn frustratie inmiddels tot rond het kookpunt.
Een korte reply maandag rond lunch dat het wordt opgelost,
ik kan me vergissen, maar de meest logische conclusie is dan toch dat het onderdeel besteld is en dat dit zal worden bezorgd bij de fietsenmaker. Geef een ander ook de tijd om het binnen te krijgen. Als hij aangeeft dat het opgelost is dan is dat toch zo?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40618
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 nov 2014 18:24

Het lag iets anders dan dat, maar inmiddels is er (goed) contact geweest.
We gaan er uit komen!!!

Echter, tot op heden heeft niemand mij kunnen vertellen waarom de juiste stuurpen niet gewoon bestelbaar is.
Less is bore

baron062
Forum-lid
Berichten: 1154
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 12 nov 2014 19:15

Ehh, winstmaximalisatie?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 9180
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 12 nov 2014 20:17

daniel1975 schreef:Het lag iets anders dan dat, maar inmiddels is er (goed) contact geweest.
We gaan er uit komen!!!

Echter, tot op heden heeft niemand mij kunnen vertellen waarom de juiste stuurpen niet gewoon bestelbaar is.
Dan bel je toch naar Zeddam hoofdkantoor van Specialized.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 12 nov 2014 20:44

Muggeziftmodus aan: Specialized zit in 's-Heerenberg om precies te zijn.

Pinonoir
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jan 2012 20:33

Pinonoir 12 nov 2014 20:55

Hoewel ik niet altijd het grote S-merk wil verdedigen een opmerking die mogelijk wat helderheid brengt. De afdeling bij een merk die fietsen specificeert en laat bouwen, staat vaak mijlen weg (in afstand en communicatie) van de afdeling die losse onderdelen aftermarket doet. De fietsmensen zorgen ervoor dat "hun" onderdelen in de juiste hoeveelheden op het juiste tijdstip op de productieband komt. Soms dragen ze ook bij aan het aanmaken van een kleine hoeveelheid delen voor service (bijvoorbeeld achtervork, braindemper, lagers). Voor zaken als zadels/stuurpen een extra voorraad aanleggen (en 5-8 jaar op voorraad houden?) is weinig rendabel als er prima functionele alternatieven beschikbaar zijn.
Keuzes, niet altijd prettig, maar wel verklaarbaar.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 12 nov 2014 21:44

Ben wel benieuwd waar je die kennis vandaan haalt, heb je gewerkt bij Specialized?
Is dit de gangbare methode voor het hogere segment fietsen?

Pinonoir
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jan 2012 20:33

Pinonoir 12 nov 2014 21:46

Nicosch schreef:Ben wel benieuwd waar je die kennis vandaan haalt, heb je gewerkt bij Specialized?
Is dit de gangbare methode voor het hogere segment fietsen?
Niet bij Specialized. Wel bij soortgelijke tokos.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40618
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 nov 2014 21:51

Dan moet je als merk gewoon niet overal je merk op willen plakken en gewoon merkonderdelen kiezen. Pennetje lijkt sowiso verdomd veel op Syntace (maar weet niet of dat het ook is).

Overigens is dit het eerste aannemelijke verhaal wat ik hier over hoor. Maakt het overigens niet minder slecht. Biedt dan als service gewoon een sworks aan.
Laatst gewijzigd door daniel1975 op 12 nov 2014 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Less is bore

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 12 nov 2014 21:52

Wat versta je onder soortgelijke tokos?
Cannondale, Gazelle, Koga?

Plaats reactie