Hou er wel rekening mee dat je voeten op flats bijna helemaal vaststaan. Je kunt ze niet zomaar even verdraaien, hetgeen met (redelijk los ingestelde) SPD pedalen nog wel gaat. Dit kan vervelende pijntjes opleveren als je been nog niet helemaal in orde is.
Sterkte met revalideren!
Advies voor veilige pedalen? Enkelbreuk na val!
-
- Forum-lid
- ophetkantje
- Forum-lid
+1 met flats kun je de voet niet draaien tijdens het trappen, dat maakt dat het voor sommigen juist blessures in de hand werkt.sprintkind schreef:Hou er wel rekening mee dat je voeten op flats bijna helemaal vaststaan. Je kunt ze niet zomaar even verdraaien, hetgeen met (redelijk los ingestelde) SPD pedalen nog wel gaat. Dit kan vervelende pijntjes opleveren als je been nog niet helemaal in orde is.
Sterkte met revalideren!
Ach, ik zeg ook maar wat
- daniel1975
- Forum-lid HC
Spd niet vertrouwen is nergens voor nodig. Hele volksstammen rijden ermee en dar gaat probleemloos. De schuld ligt niet bij het systeem maar is helaas een combi van gebruiker en pech.AvS schreef:Dank allen voor jullie input! Ik ga denk ik eerst eens voorzichtig met flats rijden en vertrouwen laten groeien. Dan eens rustig de opties afwegen en bekijken. Vertrouw de spd's toch niet meer... Maar nu eerst maar revalideren
Less is bore
Ik rij al jaren met flat pedalen van Shimano.
Ik ben nog nooit van de pedalen af geschoten.
ook in zuid limburg gereden en daar geen enkel probleem gehad met de flats.
Ik voel me er een stuk zekerder bij.
Komt misschien ook wel omdat ik vroeger bmx gereden heb en je daar ook
met flats reed, en daar sprong ik ook gewoon mee.
Goede schoenen met goede grip zijn wel belangrijk.
Ik ben nog nooit van de pedalen af geschoten.
ook in zuid limburg gereden en daar geen enkel probleem gehad met de flats.
Ik voel me er een stuk zekerder bij.
Komt misschien ook wel omdat ik vroeger bmx gereden heb en je daar ook
met flats reed, en daar sprong ik ook gewoon mee.
Goede schoenen met goede grip zijn wel belangrijk.
-
- Forum-lid
Ik heb net een setje shimano saints aangeschaft. Vanaf morgen op vakantie en eens goed testen of ze bevallen