Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets december

rijden_
Forum-lid

rijden_ 08 dec 2014 17:09

Boswielrenner, we hebben in FIETS 1 van dit jaar een drietal fietsen van forum leden getest! En dat was een leuke test, dus wellicht gaan we dat zoiets een keer doen.
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 08 dec 2014 17:16

Goed idee! Ik ga Fiets 1 2014 nog eens nalezen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 08 dec 2014 21:46

Rodrick schreef:Graag gedaan Boswielrenner. Inderdaad maken we onze eigen afwegingen. Zo ook over de e-bikes, die dus wel vinden passen. En zeker niet in de Kampioen, dat begrijp je wel als je het artikel leest. Ten eerste omdat het een trend is die we onderzoeken, ten tweede omdat het inzetbereik van de fietsen overeen komt met wat we doen met Fiets en ten derde vanwege de doelgroep die we zien. Een e-bike, race of mountainbike, ontsluit sociale en fysieke omgevingen voor minder getalenteerde fietsers. Je kunt weer de bergen in, dat parcours wel afleggen, je maatje wel bijhouden, zodat hij niet drie kwartier op de top op je hoeft te wachten in de kou. Het enige dat je opzij moet zetten is je ego, maar f*ck ego als je daardoor weer lekker kan fietsen.
Mijn vrouw zou ook wel met mij mee willen fietsen in de bergen, maar is niet getalenteerd. Ze heeft ook geen tijd/zin om veel te trainen en denkt er daarom aan een e-bike aan te schaffen. Ik zou het in ieder geval heel leuk vinden. Kortom, voor ons een prima artikel op het juiste moment.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 08 dec 2014 22:17

Ik krijg wel een beetje het gevoel dat er wat teveel drukte wordt gemaakt over die e-bikes. Het is welgeteld één artikel, en dan gaat het ook nog over e-mtb's. Heeft niet direct mijn interesse, maar past m.i. best in het blad.

Verder zou ook ik best een dagje mooie racefietsen willen testen, (geen e-bikes), en graag in mooie omgeving!

Focus
Forum-lid
Contact

Focus 08 dec 2014 22:33

In mijn beleving was het blad Fiets er voor de wielersporters. E-bikes hebben niets met sport te maken en wat een kul argument om aan te dragen dat je snelle maatjes nu wel bij kunt houden of te voorkomen dat zij lang bovenaan een koude berg moeten wachten.
Is de volgende stap het testen van dernies of misschien wel standsfietsen?

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 08 dec 2014 22:47

Ik begrijp best dat er in fiets een zo'n breed mogelijk scala aan fietsen moet worden aangeboden.
Hoe meer doelgroepen hoe meer potentiële lezers er kunnen be
lmeverd worden. Vanuit commercieel standpunt is het zelfs aan te bevelen aangezien elke uitgever
wordt immers per einde jaar op zijn cijfers beoordeeld. Ik vind daar persoonlijk niets mis mee. Aandeelhouders eisen steeds betere cijfers en zetten de leiding ven een bedrijf aan tot inventiviteit teneinde tot een gevraagd of beöogd resultaat te komen.

Focus
Forum-lid
Contact

Focus 08 dec 2014 23:04

Ik begrijp dat niet. Maar als we dan toch in "business" termen gaan praken dan heeft Fiets het volgende mission statement:

,,Fiets schrijft iedere maand over racefietsen en mountainbikes getest, de nieuwste technieken en accessoires, interviews, evenementen, trainings-, voedings- en onderhoudstips, wielersport, reisverhalen en routetips en de toerkalender."

E-bike testen staan al in het blad Fiets Actief en dat is van dezelfde uitgever.

Oftewel blijf gewoon bij racefietsen en mountainbikes.

Maar als "niet abonnee" heb ik gelukkig de vrijheid om een keer een nummertje over te slaan :mrgreen:

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 08 dec 2014 23:28

:D Het was de bedoeling eens een andere invalshoek te belichten, meer moet ge er niet achter zoeken.En de verhaal van fiets Actief was me niet bekent, vandaar!

Rodrick
Forum-lid

Gebruikersavatar Rodrick 09 dec 2014 14:02

Focus schreef:Ik begrijp dat niet. Maar als we dan toch in "business" termen gaan praken dan heeft Fiets het volgende mission statement:

,,Fiets schrijft iedere maand over racefietsen en mountainbikes getest, de nieuwste technieken en accessoires, interviews, evenementen, trainings-, voedings- en onderhoudstips, wielersport, reisverhalen en routetips en de toerkalender."

E-bike testen staan al in het blad Fiets Actief en dat is van dezelfde uitgever.

Oftewel blijf gewoon bij racefietsen en mountainbikes.

Maar als "niet abonnee" heb ik gelukkig de vrijheid om een keer een nummertje over te slaan :mrgreen:
De kracht en de inhoud van je reactie hadden een enorme kwaliteitsimpuls gekregen als je wel de moeite had genomen het artikel te lezen en je te verplaatsen in een ander voor je je mening geeft.

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 09 dec 2014 16:09

Rodrick schreef:De kracht en de inhoud van je reactie hadden een enorme kwaliteitsimpuls gekregen als je wel de moeite had genomen het artikel te lezen en je te verplaatsen in een ander voor je je mening geeft.
Dit is onzin wat je hier schrijft. De zin die je hier schrijft geeft aan dat enkel het lezen van het artikel kwaliteitsimpuls zouden geven. Dit is natuurlijk niet waar. De waarde van de reactie had voor jou kunnen toenemen en de kwaliteit zou kunnen toenemen als de schrijver iets zou doen met hetgeen hij gelezen heeft. Zoals jij het schrijft zou puur het lezen van het artikel een kwaliteitsimpuls geven.

De toon van deze reactie van jou en het gebruik van de Nederlandse taal op deze manier zijn voor mij weer een bevestiging dat mijn keuze om het blad niet meer te lezen voor mij de juist is.
Ach, ik zeg ook maar wat

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 dec 2014 18:03

Ik heb het artikel wel gelezen, vooral omdat ik onplezierig verrast was dat het erin stond. En na het lezen was ik nog onplezieriger verrast. Vooral vanwege de conclusie dat e-bikes toekomst hebben voor minder sportieve rijders die wel willen mountainbiken. Sorry hoor, ik wil veel compassie opbrengen voor Jan en Alleman die minder gelukkig bedeeld zijn in het leven. Mensen die gehandicapt zijn geraakt en nog steeds willen sporten, ik zeg chapeau. En ja ik vind het ook mooi dat er mensen zijn die de trein combineren met een vouwfiets en zo een beetje fietsen. Maar daar hoef ik ook geen testen over te lezen.

Maar mensen die wel willen sporten maar niet moe willen worden en dan maar de e-bike pakken,.... Nee, dat niet, die krijgen van mij de wind van voren. E-bikes in een sportief fiets tijdschrift? Rot een eind op.
Live fast; die young. mijn blog

elefantino
Forum-lid

elefantino 09 dec 2014 18:32

De denkfout die steeds weer wordt gemaakt is dat een e-bike een soort fiets is. Dat is het niet, want een fiets wordt niet elektrisch aangedreven.

E-bikes zijn een prima oplossing voor mensen met een lichamelijke beperking en voor bejaarden. Voor anderen vind ik het treurig.

Plaats reactie