Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

lekkebandenstand 2015

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6020
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 24 jan 2015 19:23

ilikebike schreef:Als ik s,morgens in het donker naar me mijn werk moet rijden (12km) en ik rij toevallig lek dan ga ik wel lopen. Ideaal met spd schoenen. Gelukkig is dat in die 12 jaar maar 1x voorgekomen. Ik zorg er wel voor dat mijn banden niet teveel versleten zijn.
Wat een bofkont ben jij zeg, maar 1 lekke band in 12 jaar (51.840km).! :?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

ilikebike
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 jan 2014 10:10

ilikebike 24 jan 2015 20:25

Orlok schreef:
ilikebike schreef:Als ik s,morgens in het donker naar me mijn werk moet rijden (12km) en ik rij toevallig lek dan ga ik wel lopen. Ideaal met spd schoenen. Gelukkig is dat in die 12 jaar maar 1x voorgekomen. Ik zorg er wel voor dat mijn banden niet teveel versleten zijn.
Wat een bofkont ben jij zeg, maar 1 lekke band in 12 jaar (51.840km).! :?
Wat lekke banden betreft ben ik een bofkont. Maar erger is dat ik wel diverse keren in al die jaren regelmatig ben gevallen, door o.a. gladheid, aanrijdingen of gewoon geschept door onoplettende automobilisten (ondanks goede verlichting) en honden.

brekson
Forum-lid
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 31 jan 2015 09:42

peter1981 schreef:Ophetkantje _______________________4
Italia_david________________________3
Robbebopper______________________3 (twee keer Hutchinson Equinox)
Brekson __________________________2 ( 2x mavic )
Jeroenkuiper_______________________2
Silent_____________________________2
peter1981_________________________2
Caveman__________________________1
pwaverijn__________________________1
Hanz Bé __________________________ 1
marc v megroot_____________________1
bluv107___________________________1
Tommeke14_______________________1
Ophetkantje _______________________1
Echo_____________________________1
i-Mac_____________________________1
laurens87_________________________1
Plantagenet________________________1 (21 jan)
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 03 feb 2015 13:44

Ophetkantje _______________________5
Italia_david________________________3
Robbebopper______________________3 (twee keer Hutchinson Equinox)
Brekson __________________________2 ( 2x mavic )
Jeroenkuiper_______________________2
Silent_____________________________2
peter1981_________________________2
Caveman__________________________1
pwaverijn__________________________1
Hanz Bé __________________________ 1
marc v megroot_____________________1
bluv107___________________________1
Tommeke14_______________________1
Ophetkantje _______________________1
Echo_____________________________1
i-Mac_____________________________1
laurens87_________________________1
Plantagenet________________________1 (21 jan)

Al weer een week geleden, maar even vakantie gevierd. Deze keer kwam ik na het werk in het fietsenhok, om mijn band leeg te zien staan. Och niet de slechtste plaats om een band te vervangen. Bij even nadenken denk ik een stootlek over een niet gezien klinker in het donker op de heenweg. Twee keer stootlek nu en drie keer echt heel scherpe steentjes, nu maar hopen dat het tij wat keert. In ieder geval wordt het wat langer licht nu, dus kunnen we weer wat rotzooi zien en ontwijken.
Ach, ik zeg ook maar wat

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1824
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 03 feb 2015 14:21

Toch niet te kwetsbare banden gemonteerd? Ik fiets in de winter niet meer op mijn Vittoria Open Corsa want steeds ellende bij nat wegdek. Geen problemen met de Schwalbe Utremo op mijn winterfiets...
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 04 feb 2015 10:29

bluv107 schreef:Toch niet te kwetsbare banden gemonteerd? Ik fiets in de winter niet meer op mijn Vittoria Open Corsa want steeds ellende bij nat wegdek. Geen problemen met de Schwalbe Utremo op mijn winterfiets...
Geloof het niet, rijd al jaren op dezelfde banden woon werk (nee niet dezelfde, maar hetzelfde type) en nog nooit zo vaak lek gereden. Wel reed ik voorheen 2 tot 3 keer per week woon-werk en nu echt iedere dag sinds ruim een jaar. Voorheen koos ik de beste dagen uit qua weer, nu dus gewoon altijd ongeachte het weer. In het donker met slecht weer let ik eigenlijk niet meer op de weg voor me, merk ik, teveel bezig met het fietsen zelf. Vandaar ook twee keer stootlek, door gat en klinker op de weg, wat ik in 30 jaar nog maar 1 keer had gehad. Verder haal ik regelmatig scherpe steentjes uit mijn band, op dit moment wat meer bouwplaatsen langs de woon-werk route waar gewoon heel veel rotzooi op de weg ligt, wat ik dus helaas oppik. Voor mij blijft de conclusie nog gewoon slechte omstandigheden in deze tijd van het jaar en dan toch op racebandjes fietsen geeft wat meer kans op lek. Jammer, maar het wordt al wat langer licht en dan hoop ik weer wat meer de rotzooi te kunnen ontwijken.
Ach, ik zeg ook maar wat

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1824
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 04 feb 2015 10:55

Je gaat peter1981 naar de kroon steken dit jaar! :mrgreen:
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 04 feb 2015 19:15

ophetkantje schreef:
bluv107 schreef:Toch niet te kwetsbare banden gemonteerd? Ik fiets in de winter niet meer op mijn Vittoria Open Corsa want steeds ellende bij nat wegdek. Geen problemen met de Schwalbe Utremo op mijn winterfiets...
Geloof het niet, rijd al jaren op dezelfde banden woon werk (nee niet dezelfde, maar hetzelfde type) en nog nooit zo vaak lek gereden. Wel reed ik voorheen 2 tot 3 keer per week woon-werk en nu echt iedere dag sinds ruim een jaar. Voorheen koos ik de beste dagen uit qua weer, nu dus gewoon altijd ongeachte het weer. In het donker met slecht weer let ik eigenlijk niet meer op de weg voor me, merk ik, teveel bezig met het fietsen zelf. Vandaar ook twee keer stootlek, door gat en klinker op de weg, wat ik in 30 jaar nog maar 1 keer had gehad. Verder haal ik regelmatig scherpe steentjes uit mijn band, op dit moment wat meer bouwplaatsen langs de woon-werk route waar gewoon heel veel rotzooi op de weg ligt, wat ik dus helaas oppik. Voor mij blijft de conclusie nog gewoon slechte omstandigheden in deze tijd van het jaar en dan toch op racebandjes fietsen geeft wat meer kans op lek. Jammer, maar het wordt al wat langer licht en dan hoop ik weer wat meer de rotzooi te kunnen ontwijken.
Niet helemaal het juiste topic, maar ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig hoe jij toch elke dag op de fiets naar je werk gaat, ook al zijn de wegen momenteel niet helemaal vrij van gevaar (lees ijzel / vorst)? Ik heb maandag nog gereden, maar vond het toch achteraf te gevaarlijk.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Silent
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 dec 2013 23:06
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Silent 09 feb 2015 23:34

Ophetkantje _______________________5
Italia_david________________________3
Robbebopper______________________3 (twee keer Hutchinson Equinox)
Silent_____________________________3 (3x Conti GP4S)
Brekson __________________________2 ( 2x mavic )
Jeroenkuiper_______________________2
peter1981_________________________2
Caveman__________________________1
pwaverijn__________________________1
Hanz Bé __________________________ 1
marc v megroot_____________________1
bluv107___________________________1
Tommeke14_______________________1
Ophetkantje _______________________1
Echo_____________________________1
i-Mac_____________________________1
laurens87_________________________1
Plantagenet________________________1 (21 jan)

brekson
Forum-lid
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 10 feb 2015 09:24

Ophetkantje _______________________5
Italia_david________________________3
Robbebopper______________________3 (twee keer Hutchinson Equinox)
Silent_____________________________3 (3x Conti GP4S)
Brekson __________________________3 ( 3x mavic )
Jeroenkuiper_______________________2
peter1981_________________________2
Caveman__________________________1
pwaverijn__________________________1
Hanz Bé __________________________ 1
marc v megroot_____________________1
bluv107___________________________1
Tommeke14_______________________1
Ophetkantje _______________________1
Echo_____________________________1
i-Mac_____________________________1
laurens87_________________________1
Plantagenet________________________1 (21 jan)
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 10 feb 2015 11:35

Wolfhound32 schreef:Niet helemaal het juiste topic, maar ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig hoe jij toch elke dag op de fiets naar je werk gaat, ook al zijn de wegen momenteel niet helemaal vrij van gevaar (lees ijzel / vorst)? Ik heb maandag nog gereden, maar vond het toch achteraf te gevaarlijk.
Gewoon geen keus, een auto en die mag mijn vriendin gebruiken (moet ook 19 km enkel reis).Ik moet 20 km enkele reis, doe het eigenlijk altijd op de racefiets. Alleen bij sneeuw ijzel op MTV met schwalbe Marathon (dus geen noppen band, maar 2,4 brede band met heel veel grip. Wel is het zo dat ik met dat soort weer, komt overigens maar een keer of 2,3 maximaal 4 per jaar voor, echt rustig aan doe. Fietstijd niet van belang, heel aankomen wel. Ik ben altijd ruim op tijd op mijn werk en kom ik eens een kwartiertje later dan nog een probleem, dus dan maar heel voorzichtig met dat weer. Overigens rijd ik vrijwel de hele route over fietspaden die geruimd worden of door dorpen over de weg (die ook geruimd worden), Wel soms heel voorzichtig zijn bij oversteekplaatsen en zo met sneeuwwallen en zo. Als je meer wilt weten, denk ik beter via het woon-werk topic.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 10 feb 2015 18:47

ophetkantje schreef:
Wolfhound32 schreef:Niet helemaal het juiste topic, maar ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig hoe jij toch elke dag op de fiets naar je werk gaat, ook al zijn de wegen momenteel niet helemaal vrij van gevaar (lees ijzel / vorst)? Ik heb maandag nog gereden, maar vond het toch achteraf te gevaarlijk.
Gewoon geen keus, een auto en die mag mijn vriendin gebruiken (moet ook 19 km enkel reis).Ik moet 20 km enkele reis, doe het eigenlijk altijd op de racefiets. Alleen bij sneeuw ijzel op MTV met schwalbe Marathon (dus geen noppen band, maar 2,4 brede band met heel veel grip. Wel is het zo dat ik met dat soort weer, komt overigens maar een keer of 2,3 maximaal 4 per jaar voor, echt rustig aan doe. Fietstijd niet van belang, heel aankomen wel. Ik ben altijd ruim op tijd op mijn werk en kom ik eens een kwartiertje later dan nog een probleem, dus dan maar heel voorzichtig met dat weer. Overigens rijd ik vrijwel de hele route over fietspaden die geruimd worden of door dorpen over de weg (die ook geruimd worden), Wel soms heel voorzichtig zijn bij oversteekplaatsen en zo met sneeuwwallen en zo. Als je meer wilt weten, denk ik beter via het woon-werk topic.
Nee, duidelijk verhaal. Was vorige week ook wel extreem.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Plaats reactie