Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scoppio

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 20 feb 2015 13:17

Cleo schreef:
Jaap Telder schreef:Hier nog een paar andere Scoppio's met ander vorkje, ook als ISP verkrijgbaar:
Tja zo kan ik ook nog wel wat Chinarello's voor je opzoeken....
Is geen nepperd, maar een open-mold, heeft niets met Chinarello's te maken.
Weet je het verschil wel....?

De Climax en de YFY ( de producent van het frame) zijn gewoon legaal en komen uit dezelfde mold als de Scoppio.
Alleen de prijs is drie keer minder.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 20 feb 2015 13:36, 4 keer totaal gewijzigd.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 20 feb 2015 13:21

Als ik interesse had in een frame van Scoppio zou ik toch wel willen weten waar je hetzelfde frame voor minder geld kunt krijgen.

Ik snap dat Scoppio duurder is dan de merkloze Chinees, zij komen immers niet onder de antidumping en belasting uit. Ook moeten zij de verantwoordelijkheid voor de garante nemen en een bedrijfspandje en wat personeel betalen.

Ik ben wel benieuwd wat de Scoppio bezitters eigenlijk voor hun frame hebben betaald. Als ik zie dat de adviesprijs 200 euro meer is dan een Ultimate CF SL en dat je voor iedere euro extra ook nog eens ongeveer 1 gram extra carbon krijgt kan ik mij niet voorstellen dat je voor zoiets de volle mep neerlegt.
Campagnolo Ultra Dork

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 20 feb 2015 13:29

[quote="Ernie C."]Als ik interesse had in een frame van Scoppio zou ik toch wel willen weten waar je hetzelfde frame voor minder geld kunt krijgen.

quote]

Gewoon googelen en je weet het:

http://dongguanbike.en.made-in-china.co ... r-01-.html

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 20 feb 2015 14:23

Mooi frame, maar ik vind €1200 toch wel veel geld voor een sticker van Scoppio.
Jaap heeft gelijk, je kan net hetzelfde frame voor een stuk minder kopen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 20 feb 2015 21:14

Jaap Telder schreef:
Ernie C. schreef:Als ik interesse had in een frame van Scoppio zou ik toch wel willen weten waar je hetzelfde frame voor minder geld kunt krijgen.

quote]

Gewoon googelen en je weet het:

http://dongguanbike.en.made-in-china.co ... r-01-.html
Was ook bedoeld om aan aan te geven dat ik jouw bijdrage gewoon een nuttige aanvulling van het topic vind ;) ,
Campagnolo Ultra Dork

Cleo
Forum-lid

Cleo 20 feb 2015 21:27

Hallo iedereen op pagina 4,

Leuk dat jullie reageren, alleen zie ik het niet als positief aanvullende reacties, aangezien hiervoor om dezelfde redenen ook al een ander Scoppio topic is gestart.
En nog een laatste punt in de discussie: Garantie en service zijn ook onderdelen die je mee koopt met een fiets.

Fijne avond,

Cleo
Cannondale SuperSix Ultegra (2012) + fetherlight 58mm, Giant XTC Advanced SL (2010)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 20 feb 2015 22:25

Dat andere topic is gesloten dus komen de negatieve en minder positieve reacties uiteraard hier terecht.

Als er een topic wordt geopend over een bepaald merk wil dat niet zeggen dat in dat topic alleen plaats is voor posts die het merk ophemelen. De mannen van Scoppio zijn op het idee gekomen om spotgoedkope open mold frames voor een flink bedrag te gaan verkopen. Natuurlijk komt daar kritiek op en het is aan Scoppio om die te laten verstommen d.m.v. het verkopen van goede fietsen voor een mooie prijs of een merkbeleving waar mensen graag een beetje meer voor willen betalen. Beide gekoppeld aan een goede service. Als ze dit lukt heeft het merk en daarmee dit topic vanzelf bestaansrecht (zie Sensa). Op dit moment moeten ze mij nog overtuigen en het is vooral de prijsstelling die mij daarvan weerhoudt.
Campagnolo Ultra Dork

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 20 feb 2015 22:39

Er is niets op tegen om gewoon objectief te melden dat Scoppio "open Mold" frames verkoopt voor een hogere prijs dan je ze mogelijk zelf uit China kan halen.
Maar er zijn mensen zat die geen zin hebben om zelf een frame in China te bestellen.
In het China topic staan legio voorbeelden van wat er zoal fout kan gaan.

Om dan telkens weer te blijven doorhameren over de prijs vind ik dan weer een beetje jammer.
En er zijn er op dit forum die maar blijven gaan en blijven gaan zonder iets wezenlijk bij te brengen aan dit topic.

Zoals ik al schreef, een beetje jammer.
I know myself like no one else
Nothing to defend

franklin
Forum-lid

Gebruikersavatar franklin 20 feb 2015 22:55

Belangrijkste is dat je het zelf een goede en mooie fiets vindt. Het is niet my cup of tea om het zo maar eens te zeggen. Kan moeilijk uitleggen waar dat precies in zit, maar het zie er een beet overdone uit het frame. Vorm van balhoofdbuis daar haakte ik al af.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 21 feb 2015 00:11

Een forum is er ook voor om informatie vanuit verschillende bronnen in te brengen anders wordt het een eenzijdige merkreclame-site.
Objectieve en vrije informatie heeft niets met doorhameren te maken.
Mensen bepalen zelf wel hun mening op grond van feiten.

Jorisvc
Forum-lid

Jorisvc 21 feb 2015 01:26

Peter Sagan schreef:@mao

Erg knap zo'n beest opbouwen onder de 2000, alles matched ook mooi. Top kerel! :-)
ter info: Bij van Eyck koop je hem full ultegra afgemonteerd voor 2000 €.

Peter Sagan
Forum-lid

Gebruikersavatar Peter Sagan 22 feb 2015 08:38

Dan heeft ie toch maar mooi 3 € uitgespaard, en de ervaring en het plezier van het zelf opbouwen opgedaan.
Why fight legends of the past, when you can create myths yourself?

Plaats reactie