Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Goed aluminium of instap carbon

Gebruikersavatar
arnolddew
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 21 mei 2014 08:35
Locatie: Drachten

Gebruikersavatar arnolddew 18 mar 2015 21:52

Race zeker niet Comfort. Al lijken deze nieuwe frames wel iets vriendelijker te zijn, door een iets langer balhoofd. Maar dit is bij Canyon ook zo., en dit zijn toch echte racefietsen. Het blijkt dat het voor een fabrikant aantrekkelijker om een langer balhoofd op een frame te zetten. Je bereikt dan een veel grotere groep klanten. Veel mensen willen een racefiets, alleen kunnen ze niet wennen aan een zeer agressief zit. Pro's en een kleine groep mensen willen een extreem laag balhoofd. Dit is maar een klein deel van de markt, vandaar.

Maar dit zijn wel hun ''race'' lijnen:
http://www.rosebikes.nl/producten/fiets ... ce/pro-sl/
http://www.rosebikes.nl/bike/rose-xeon- ... aid:748220

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2032
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 18 mar 2015 22:01

De Rose en Specialized zijn qua stack&reach aardig vergelijkbaar als ik een 56 Specialized en 57 Roze zo vergelijk. De Rose is iets hoger (4mm) en de Specialized iets langer (5mm). De Cube heeft in een maatje 60 een 56 bovenbuis met een 16,5 balhoofd. De Rose is 55,4 cm lang met een 18 cm balhoofd. Daar zit je dus iets hoger op. Dit zijn kleine verschillen die met een spacertje meer of minder zo opgevangen zijn.

Cannondale is vrij sportief, met een 15,5 cm hoog balhoofd bij een 56 cm lang frame. De Canyon heeft een 579mm stack en 395 reach (maat 58)

Een hoop cijfers. Concluderend zie je dat de maatvoering best verschilt. Specialized 56, Rose 57, Canyon 58 en Cube 60 komen redelijk overeen met elkaar. Waarbij de Cube een iets diepere zit heeft. Cannondale zit nog dieper.

Heb je lange armen en benen, dan is één van de eerste opties meer geschikt voor je. Heb je juist een lange romp, dan lijkt een Cannondale beter.

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2032
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 18 mar 2015 22:01

Profs zitten inderdaad vaak dieper, maar die zijn niet voor niets prof ;)

Cyclingman
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 jul 2012 20:23
Locatie: Nieuwegein

Cyclingman 19 mar 2015 10:36


Gebruikersavatar
arnolddew
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 21 mei 2014 08:35
Locatie: Drachten

Gebruikersavatar arnolddew 19 mar 2015 11:04

Niet die Isaac maar de Kaon ging in mijn gedachten de revue voorbij voor Ts. net als de Kuota Korsa carbon, bijde zijn wel overjarig te vinden onder 1500,-

Behalve dat ik het wel mooie fietsen vind, en de geometrie zou kunnen kloppen ben ik niet heel bekend met deze modellen. Kuota heeft wel een goede reputatie en is aardig bekender geworden door hun deelname in de tour.

Ik wou deze modellen echter eerder net aanvoeren omdat TS anders door de bomen het bos niet meer ziet. Er zullen ongetwijfeld nog veel meer opties zijn. De tot nu toe geboden opties moeten meer dan voldoen. Tenzij TS nu overdonderd is door één van deze merken.

http://www.vosracefietsen.nl/index.php? ... duct_id=85

http://www.renell.nl/isaac-kaon-najaarsactie/

Gebruikersavatar
arnolddew
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 21 mei 2014 08:35
Locatie: Drachten

Gebruikersavatar arnolddew 19 mar 2015 11:43


Cube2000
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 apr 2014 16:53
Locatie: Nederland

Cube2000 19 mar 2015 14:02

Die Kouta en Isaac worden wel geleverd met 105 5700. Dat schakelt toch wel een stukje minder dan 5800. Hoewel er in de advertentie van de Kuota staat dat 'ie met 5800 geleverd wordt betwijfel ik dat.
Cannondale

Gebruikersavatar
arnolddew
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 21 mei 2014 08:35
Locatie: Drachten

Gebruikersavatar arnolddew 19 mar 2015 15:02

Cube2000 schreef:Die Kouta en Isaac worden wel geleverd met 105 5700. Dat schakelt toch wel een stukje minder dan 5800. Hoewel er in de advertentie van de Kuota staat dat 'ie met 5800 geleverd wordt betwijfel ik dat.
Dat de 5700 een stukje minder schakelt wil ik wel geloven. De nieuwe 105 moet een hele goeie groep zijn.

Aan de foto's te zien is het de ''oude'' 105. In de omschrijving staat ''new 105'', het is maar net wat je onder new verstaat. Zo heb ik ooit eens een tweedehands auto gekocht met nieuwe APK, die later bleek nog 2 maand geldig was. De verkoper beweerde bij hoog en laag dat dit correct was. Tevens lijkt een triple te zijn op de foto. Is de echte new 5800 wel in triple? Volgens mij niet.

Maar de oude 105 is ook een redelijke groep.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16901
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 mar 2015 15:06

tommeke14 schreef:De Rose en Specialized zijn qua stack&reach aardig vergelijkbaar als ik een 56 Specialized en 57 Roze zo vergelijk. De Rose is iets hoger (4mm) en de Specialized iets langer (5mm). De Cube heeft in een maatje 60 een 56 bovenbuis met een 16,5 balhoofd. De Rose is 55,4 cm lang met een 18 cm balhoofd. Daar zit je dus iets hoger op. Dit zijn kleine verschillen die met een spacertje meer of minder zo opgevangen zijn.

Cannondale is vrij sportief, met een 15,5 cm hoog balhoofd bij een 56 cm lang frame. De Canyon heeft een 579mm stack en 395 reach (maat 58)

Een hoop cijfers. Concluderend zie je dat de maatvoering best verschilt. Specialized 56, Rose 57, Canyon 58 en Cube 60 komen redelijk overeen met elkaar. Waarbij de Cube een iets diepere zit heeft. Cannondale zit nog dieper.

Heb je lange armen en benen, dan is één van de eerste opties meer geschikt voor je. Heb je juist een lange romp, dan lijkt een Cannondale beter.
De balhoofdbuis van de Cube is 18,5cm! Dat grenst echt al aan een comfort geometrie.

De Rose Xeon is nog een beetje sportiever dan de Pro.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
arnolddew
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 21 mei 2014 08:35
Locatie: Drachten

Gebruikersavatar arnolddew 19 mar 2015 15:07

Ik had nog een laatste optie gepost vanmiddag, echter kwam die niet door de keuring van het forum. Dit is tevens mijn laatste optie. Ik ben wel nieuwsgierig welke opties TS nu nog in de running heeft? Ik heb zo'n vermoeden dat de Allez hoog genoteerd staat?

Overjarig:
http://www.visionsports.nl/occassion-op ... lt-f5.html

Gebruikersavatar
arnolddew
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 21 mei 2014 08:35
Locatie: Drachten

Gebruikersavatar arnolddew 19 mar 2015 15:09

Ernie C. schreef:
tommeke14 schreef:De Rose en Specialized zijn qua stack&reach aardig vergelijkbaar als ik een 56 Specialized en 57 Roze zo vergelijk. De Rose is iets hoger (4mm) en de Specialized iets langer (5mm). De Cube heeft in een maatje 60 een 56 bovenbuis met een 16,5 balhoofd. De Rose is 55,4 cm lang met een 18 cm balhoofd. Daar zit je dus iets hoger op. Dit zijn kleine verschillen die met een spacertje meer of minder zo opgevangen zijn.

Cannondale is vrij sportief, met een 15,5 cm hoog balhoofd bij een 56 cm lang frame. De Canyon heeft een 579mm stack en 395 reach (maat 58)

Een hoop cijfers. Concluderend zie je dat de maatvoering best verschilt. Specialized 56, Rose 57, Canyon 58 en Cube 60 komen redelijk overeen met elkaar. Waarbij de Cube een iets diepere zit heeft. Cannondale zit nog dieper.

Heb je lange armen en benen, dan is één van de eerste opties meer geschikt voor je. Heb je juist een lange romp, dan lijkt een Cannondale beter.
De balhoofdbuis van de Cube is 18,5cm! Dat grenst echt al aan een comfort geometrie.

De Rose Xeon is nog een beetje sportiever dan de Pro.
+1 Het is niet helemaal kloppend

Gebruikersavatar
arnolddew
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 21 mei 2014 08:35
Locatie: Drachten

Gebruikersavatar arnolddew 19 mar 2015 15:11

De Xeon is ook duurder. Waar zit dat hem in, hoogwaardiger (bewerkt) alu?

Plaats reactie