Goed aluminium of instap carbon
Race zeker niet Comfort. Al lijken deze nieuwe frames wel iets vriendelijker te zijn, door een iets langer balhoofd. Maar dit is bij Canyon ook zo., en dit zijn toch echte racefietsen. Het blijkt dat het voor een fabrikant aantrekkelijker om een langer balhoofd op een frame te zetten. Je bereikt dan een veel grotere groep klanten. Veel mensen willen een racefiets, alleen kunnen ze niet wennen aan een zeer agressief zit. Pro's en een kleine groep mensen willen een extreem laag balhoofd. Dit is maar een klein deel van de markt, vandaar.
Maar dit zijn wel hun ''race'' lijnen:
http://www.rosebikes.nl/producten/fiets ... ce/pro-sl/
http://www.rosebikes.nl/bike/rose-xeon- ... aid:748220
Maar dit zijn wel hun ''race'' lijnen:
http://www.rosebikes.nl/producten/fiets ... ce/pro-sl/
http://www.rosebikes.nl/bike/rose-xeon- ... aid:748220
De Rose en Specialized zijn qua stack&reach aardig vergelijkbaar als ik een 56 Specialized en 57 Roze zo vergelijk. De Rose is iets hoger (4mm) en de Specialized iets langer (5mm). De Cube heeft in een maatje 60 een 56 bovenbuis met een 16,5 balhoofd. De Rose is 55,4 cm lang met een 18 cm balhoofd. Daar zit je dus iets hoger op. Dit zijn kleine verschillen die met een spacertje meer of minder zo opgevangen zijn.
Cannondale is vrij sportief, met een 15,5 cm hoog balhoofd bij een 56 cm lang frame. De Canyon heeft een 579mm stack en 395 reach (maat 58)
Een hoop cijfers. Concluderend zie je dat de maatvoering best verschilt. Specialized 56, Rose 57, Canyon 58 en Cube 60 komen redelijk overeen met elkaar. Waarbij de Cube een iets diepere zit heeft. Cannondale zit nog dieper.
Heb je lange armen en benen, dan is één van de eerste opties meer geschikt voor je. Heb je juist een lange romp, dan lijkt een Cannondale beter.
Cannondale is vrij sportief, met een 15,5 cm hoog balhoofd bij een 56 cm lang frame. De Canyon heeft een 579mm stack en 395 reach (maat 58)
Een hoop cijfers. Concluderend zie je dat de maatvoering best verschilt. Specialized 56, Rose 57, Canyon 58 en Cube 60 komen redelijk overeen met elkaar. Waarbij de Cube een iets diepere zit heeft. Cannondale zit nog dieper.
Heb je lange armen en benen, dan is één van de eerste opties meer geschikt voor je. Heb je juist een lange romp, dan lijkt een Cannondale beter.
-
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 06 jul 2012 20:23
- Locatie: Nieuwegein
Niet die Isaac maar de Kaon ging in mijn gedachten de revue voorbij voor Ts. net als de Kuota Korsa carbon, bijde zijn wel overjarig te vinden onder 1500,-
Behalve dat ik het wel mooie fietsen vind, en de geometrie zou kunnen kloppen ben ik niet heel bekend met deze modellen. Kuota heeft wel een goede reputatie en is aardig bekender geworden door hun deelname in de tour.
Ik wou deze modellen echter eerder net aanvoeren omdat TS anders door de bomen het bos niet meer ziet. Er zullen ongetwijfeld nog veel meer opties zijn. De tot nu toe geboden opties moeten meer dan voldoen. Tenzij TS nu overdonderd is door één van deze merken.
http://www.vosracefietsen.nl/index.php? ... duct_id=85
http://www.renell.nl/isaac-kaon-najaarsactie/
Behalve dat ik het wel mooie fietsen vind, en de geometrie zou kunnen kloppen ben ik niet heel bekend met deze modellen. Kuota heeft wel een goede reputatie en is aardig bekender geworden door hun deelname in de tour.
Ik wou deze modellen echter eerder net aanvoeren omdat TS anders door de bomen het bos niet meer ziet. Er zullen ongetwijfeld nog veel meer opties zijn. De tot nu toe geboden opties moeten meer dan voldoen. Tenzij TS nu overdonderd is door één van deze merken.
http://www.vosracefietsen.nl/index.php? ... duct_id=85
http://www.renell.nl/isaac-kaon-najaarsactie/
Felt F5 overjarig:
http://www.visionsports.nl/occassion-op ... lt-f5.html
http://www.bikester.nl/389776.html?gcli ... 348060_pla
Nou hou ik op.
http://www.visionsports.nl/occassion-op ... lt-f5.html
http://www.bikester.nl/389776.html?gcli ... 348060_pla
Nou hou ik op.
Dat de 5700 een stukje minder schakelt wil ik wel geloven. De nieuwe 105 moet een hele goeie groep zijn.Cube2000 schreef:Die Kouta en Isaac worden wel geleverd met 105 5700. Dat schakelt toch wel een stukje minder dan 5800. Hoewel er in de advertentie van de Kuota staat dat 'ie met 5800 geleverd wordt betwijfel ik dat.
Aan de foto's te zien is het de ''oude'' 105. In de omschrijving staat ''new 105'', het is maar net wat je onder new verstaat. Zo heb ik ooit eens een tweedehands auto gekocht met nieuwe APK, die later bleek nog 2 maand geldig was. De verkoper beweerde bij hoog en laag dat dit correct was. Tevens lijkt een triple te zijn op de foto. Is de echte new 5800 wel in triple? Volgens mij niet.
Maar de oude 105 is ook een redelijke groep.
De balhoofdbuis van de Cube is 18,5cm! Dat grenst echt al aan een comfort geometrie.tommeke14 schreef:De Rose en Specialized zijn qua stack&reach aardig vergelijkbaar als ik een 56 Specialized en 57 Roze zo vergelijk. De Rose is iets hoger (4mm) en de Specialized iets langer (5mm). De Cube heeft in een maatje 60 een 56 bovenbuis met een 16,5 balhoofd. De Rose is 55,4 cm lang met een 18 cm balhoofd. Daar zit je dus iets hoger op. Dit zijn kleine verschillen die met een spacertje meer of minder zo opgevangen zijn.
Cannondale is vrij sportief, met een 15,5 cm hoog balhoofd bij een 56 cm lang frame. De Canyon heeft een 579mm stack en 395 reach (maat 58)
Een hoop cijfers. Concluderend zie je dat de maatvoering best verschilt. Specialized 56, Rose 57, Canyon 58 en Cube 60 komen redelijk overeen met elkaar. Waarbij de Cube een iets diepere zit heeft. Cannondale zit nog dieper.
Heb je lange armen en benen, dan is één van de eerste opties meer geschikt voor je. Heb je juist een lange romp, dan lijkt een Cannondale beter.
De Rose Xeon is nog een beetje sportiever dan de Pro.
Campagnolo Ultra Dork
Ik had nog een laatste optie gepost vanmiddag, echter kwam die niet door de keuring van het forum. Dit is tevens mijn laatste optie. Ik ben wel nieuwsgierig welke opties TS nu nog in de running heeft? Ik heb zo'n vermoeden dat de Allez hoog genoteerd staat?
Overjarig:
http://www.visionsports.nl/occassion-op ... lt-f5.html
Overjarig:
http://www.visionsports.nl/occassion-op ... lt-f5.html
+1 Het is niet helemaal kloppendErnie C. schreef:De balhoofdbuis van de Cube is 18,5cm! Dat grenst echt al aan een comfort geometrie.tommeke14 schreef:De Rose en Specialized zijn qua stack&reach aardig vergelijkbaar als ik een 56 Specialized en 57 Roze zo vergelijk. De Rose is iets hoger (4mm) en de Specialized iets langer (5mm). De Cube heeft in een maatje 60 een 56 bovenbuis met een 16,5 balhoofd. De Rose is 55,4 cm lang met een 18 cm balhoofd. Daar zit je dus iets hoger op. Dit zijn kleine verschillen die met een spacertje meer of minder zo opgevangen zijn.
Cannondale is vrij sportief, met een 15,5 cm hoog balhoofd bij een 56 cm lang frame. De Canyon heeft een 579mm stack en 395 reach (maat 58)
Een hoop cijfers. Concluderend zie je dat de maatvoering best verschilt. Specialized 56, Rose 57, Canyon 58 en Cube 60 komen redelijk overeen met elkaar. Waarbij de Cube een iets diepere zit heeft. Cannondale zit nog dieper.
Heb je lange armen en benen, dan is één van de eerste opties meer geschikt voor je. Heb je juist een lange romp, dan lijkt een Cannondale beter.
De Rose Xeon is nog een beetje sportiever dan de Pro.