Maar ik als hobbyist heb niks aan cijfers die allemaal tussen een 7 en een 8 eindigen. Je gaat mij niet vertellen dat alle fietsen die gereviewd werden, allemaal een 7,5 gemiddeld scoren.
Dan kan je beter gewoon goede + en goede - punten van een fiets geven (maar dan wel meer dan 2 plusjes en 1 minnetje, zoals het nu het geval is).
Uiteindelijk is dat ook een mening van diegene die de fiets heeft getest (Dat zal altijd zo zijn, kan ook niet anders), maar dat geeft wel een beter beeld.
En fietsen testen van gemiddeld rond de 2000 euro is ook niet voor iedere hobbyist weggelegd. Dus er mag wel iets meer variatie komen. Keer een budget fiets, maar een keertje van een fiets van 4000 euro is dan ook niet erg.
Maar dit is uiteindelijk weer mijn mening!
Objectiviteit Fiets april
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Een goede fiets is er eentje die past bij de eigenaar en dat valt niet best te testen. De fabrikanten kunnen ons wel doen willen geloven dat het iedere keer zoveel procent beter wordt, uiteindelijk is de kwaliteit al jaren uitstekend en is er maar weinig vernieuwing (mogelijk). De meeste vernieuwingen, zijn gewoon een kwestie van veranderen om maar te blijven veranderen. Verander je niet dan haakt de gemiddelde consument af, want die willen een nieuw model kopen en niet eentje van 4 jaar geleden.
Wat veel meer verschil maakt is of de geometrie past bij de berijder en zijn doelstellingen. De één zal meer geïnteresseerd zijn in imago dan de andere, maar dat 't speelt mag duidelijk zijn. Ieder merk dat een WT ploeg sponsort gaat echt niet minder fietsen verkopen. Kijk maar hoe de imago's van merken als Canyon en Focus de laatste jaren veranderd zijn. Hoe meer je aan een fiets uitgeeft des te minder rationeel is het en dan speelt imago toch echt wel mee. Blijft alleen het punt dat niet iedereen hetzelfde denkt over een bepaald merk, maar ik denk dat er weinig fietsers lievers een Bulls hebben dan een Colnago.
Wat veel meer verschil maakt is of de geometrie past bij de berijder en zijn doelstellingen. De één zal meer geïnteresseerd zijn in imago dan de andere, maar dat 't speelt mag duidelijk zijn. Ieder merk dat een WT ploeg sponsort gaat echt niet minder fietsen verkopen. Kijk maar hoe de imago's van merken als Canyon en Focus de laatste jaren veranderd zijn. Hoe meer je aan een fiets uitgeeft des te minder rationeel is het en dan speelt imago toch echt wel mee. Blijft alleen het punt dat niet iedereen hetzelfde denkt over een bepaald merk, maar ik denk dat er weinig fietsers lievers een Bulls hebben dan een Colnago.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40466
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En daar prik je dan toch wel weer vrij snel doorheen.
Less is bore
Ben wel benieuwd wat het volgende kettingsmeermiddel wordt waar iedereen achteraan hobbelt. Zou mooi zijn als Fiets daarin iets wezenlijks kan bijdragen.
Dat er een imago cijfer wordt gegeven is prima, maar dan moet je ook andere merken reviewen. Neem als voorbeeld Bulls. Die zou je bijvoorbeeld imago cijfer een 5 kunnen geven.
Dat is prima, maar als je alleen maar merken in het blad zet met een imago cijfer tussen een 8 en een 9, dan heeft dat cijfer helemaal geen zin.
Het heeft pas zin als je ook merken hebt waarvan je als imago cijfer een 4, 5 of 6 kan geven.
Dat is prima, maar als je alleen maar merken in het blad zet met een imago cijfer tussen een 8 en een 9, dan heeft dat cijfer helemaal geen zin.
Het heeft pas zin als je ook merken hebt waarvan je als imago cijfer een 4, 5 of 6 kan geven.
Bestaat er überhaupt een vakblad voor de professional?Erik schreef:Fiets is namelijk geen vakblad voor de professional, maar een algemeen blad voor de hobbyist.