Nou, vanmorgen eindelijk bericht van fm dat mijn Bianchi terug was uit Italie, en dat ik hem eventueel kon ophalen. Zijn advies was echter om het niet te doen. . Hij heeft eerst zelf de fiets geprobeerd en euvel was niet verholpen. Was ook geen nieuw frame, maar gewoon het oude frame met een ander type BB. Hij heeft zelfs nog even snel geprobeerd met een PF 30 BB en SLK crankstel, maar euvel bleef. Hij heeft direct weer contact opgenomen met Bianchi dat hij hier niet mee akkoord ging. Verder gaf fm mij het aanbod om dan maar een nieuwe fiets te komen uitzoeken aangezien ze niet echt geloven in een goede afloop, en ze het toch lullig vonden dat ik na 3 maanden nog geen goeie fiets had. Van de 3 Sempre Pro's die ze hebben verkocht hebben er achteraf 2 dit probleem. Ben vanmiddag geweest om even te kijken. Blijf toch gecharmeerd van Bianchi ondanks de tegenslag, en fm zou nu proberen om een Infinito CV frameset met korting los te peuteren in Italie, deels ter compensatie. Hij beloofde niets, maar zou zijn best doen. Anders wordt het een totaal andere fiets. Vind het zelf zeker wel een net aanbod van fm.
Ik zou anders niet weten wat voor fiets ik zou moeten kiezen. Heb keuze uit Giant, Scott, Colnago, Trek, Koga , Cervelo, Cannondale, Bianchi of Storm. Een Giant TCR is ook wel mooi, maar qua maat zit ik net tussen L en XL en bij de L zit ik met een 2cm lager balhoofd. Bij de XL met een 2 cm langere bovenbuis. Nieuwe collectie Colnago zou kunnen. Of een Scott Foil van voor die gekke aero stuurpen, maar dat frame is redelijk knalhard en ook heel racie.
Problemen Bianchi - Shimano 6800 voorderailleur mechanisch
- Infinito GB
- Forum-lid
Alweer goed bezig deze FM. Wettelijk gezien kunnen ze ook niet veel anders maar het is fijn dat ze zelf dit aanbod doen zonder dat jij hen op een vervelende manier op moet wijzen dat het hun plicht is.
Ik snap trouwens in deze ook leveranciers niet, al dat heen en weer gesleep met frames die niks oplossen kost je niet alleen geld, ook je reputatie erodeert er langzaam door weg.
Jij kijkt toch stiekem naar iets anders dan Bianchi, en FM krabt zich misschien ook eens achter de oren want dit model heeft hem alleen maar geld gekost.
Ik snap trouwens in deze ook leveranciers niet, al dat heen en weer gesleep met frames die niks oplossen kost je niet alleen geld, ook je reputatie erodeert er langzaam door weg.
Jij kijkt toch stiekem naar iets anders dan Bianchi, en FM krabt zich misschien ook eens achter de oren want dit model heeft hem alleen maar geld gekost.
- Infinito GB
- Forum-lid
Zeker goed van de fm. Die val ik ook absoluut nergens op aan hoor op dit punt. Wel jammer van Bianchi. Een replacement is voor hun peanuts, en dan hou je ten alle tijden een tevreden klant. Nu maar afwachten.
Zat nu stiekem ook alweer naar een Colnago ac-r te kijken, grotendeels vanwege de bijna gelijke geometrie aan de Sempre Pro, maar de nieuwe kleuren zullen nog voorlopig niet uitgeleverd worden. Al met al wel weer een lastige keuze. Ga ik voor iets duurder en leg ik geld bij of kies ik voor zelfde prijscategorie en ga ik akkoord met mindere voorkeur qua persoonlijke smaak of langere levertijd.
Zat nu stiekem ook alweer naar een Colnago ac-r te kijken, grotendeels vanwege de bijna gelijke geometrie aan de Sempre Pro, maar de nieuwe kleuren zullen nog voorlopig niet uitgeleverd worden. Al met al wel weer een lastige keuze. Ga ik voor iets duurder en leg ik geld bij of kies ik voor zelfde prijscategorie en ga ik akkoord met mindere voorkeur qua persoonlijke smaak of langere levertijd.
- Infinito GB
- Forum-lid
Jammer. Bianchi heeft nog niet van zich laten horen. Had gehoopt dat ze voor het weekend nog contact zouden opnemen, maar ze namen vandaag de telefoon niet eens op. Fm belde vanmiddag toen ik in de winkel was.
Begin nu toch steeds meer naar de AC-R te kijken, temeer omdat in de prijslijst van 2016 ook weer de kleurcode BK13 staat (zwart/wit). Lastig en moeilijk om je geduld te bewaren.
Begin nu toch steeds meer naar de AC-R te kijken, temeer omdat in de prijslijst van 2016 ook weer de kleurcode BK13 staat (zwart/wit). Lastig en moeilijk om je geduld te bewaren.
- Infinito GB
- Forum-lid
Laatste stand van zaken: aanbod van Bianchi was een nieuw Sempre Pro frame met keuze uit de 2016 kleuren, of een mat zwarte Infinito CV. Nu komt een mat zwarte fiets er bij mij pertinent niet in. Dus bleef over de celeste Sempre Pro in matte afwerking. Fm was ook al niet enthousiast over nog een Sempre Pro, met waarschijnlijk zelfde probleem.
Conclusie: Bianchi eruit, en Colnago AC-R in zwart/wit erin. Blijft nog klein restbedrag over voor mooi wielsetje en andere afmontage upgrade. Wordt ook volledig Ultegra 6800 uitgevoerd. Moet alleen nog even wachten voor levering in November.
Nu maar hopen dat dit de goede keus is. AC-R was overigens ten tijde van aankoop racefiets al wel eerste keus, maar hadden toen geen levering meer voor 2015. Gelukkig is de kleur ook in modeljaar 2016 weer leverbaar.
Conclusie: Bianchi eruit, en Colnago AC-R in zwart/wit erin. Blijft nog klein restbedrag over voor mooi wielsetje en andere afmontage upgrade. Wordt ook volledig Ultegra 6800 uitgevoerd. Moet alleen nog even wachten voor levering in November.
Nu maar hopen dat dit de goede keus is. AC-R was overigens ten tijde van aankoop racefiets al wel eerste keus, maar hadden toen geen levering meer voor 2015. Gelukkig is de kleur ook in modeljaar 2016 weer leverbaar.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
deze kleur ?
of deze ?
100% zwart met wit kan ik zo snel niet vinden.
Hij is er trouwens ook in mat zwart
of deze ?
100% zwart met wit kan ik zo snel niet vinden.
Hij is er trouwens ook in mat zwart
- Infinito GB
- Forum-lid
Nee. Het is een gecontinueerde kleur van vorig jaar. Kleurcode 13BK.
https://codagex.be/Websolutions/default ... COLNAGOACR
Maar de door jou gevonden kleur LGIT was wel een goede tweede keus geweest als de zwart/witte niet meer leverbaar zou zijn.
https://codagex.be/Websolutions/default ... COLNAGOACR
Maar de door jou gevonden kleur LGIT was wel een goede tweede keus geweest als de zwart/witte niet meer leverbaar zou zijn.
- Infinito GB
- Forum-lid
Zoals in dit draadje te lezen is, is het om niet nader te noemen reden toch een 2016 Sempre Pro geworden.
Gisteren bericht van fm dat frame binnenwas. Gisteren na een laatste ritje de fiets heengebracht voor ombouw, met de boodschap dat ze rustig aan konden doen omdat ik toch moet werken dit weekend. Vanmiddag bericht dat fiets al weer klaar stond.
Heel benieuwd naar het resultaat. De nieuwe kleur is niet geheel glans, maar ook niet mat. Volgens fm is het een mooie fiets geworden. Morgen ophalen
Uiteraard zullen de foto's nog volgen.
En nu maar hopen dat ik met deze meer geluk heb.
Gisteren bericht van fm dat frame binnenwas. Gisteren na een laatste ritje de fiets heengebracht voor ombouw, met de boodschap dat ze rustig aan konden doen omdat ik toch moet werken dit weekend. Vanmiddag bericht dat fiets al weer klaar stond.
Heel benieuwd naar het resultaat. De nieuwe kleur is niet geheel glans, maar ook niet mat. Volgens fm is het een mooie fiets geworden. Morgen ophalen
Uiteraard zullen de foto's nog volgen.
En nu maar hopen dat ik met deze meer geluk heb.
- de zwarten
- Forum-lid HC
ivm de lak kan ik alleen maar meegeven dat zachte lak niet persé slecht is. harde lakken zijn in de regel duurder, gladder, maar springen er ook af als er bvb. een steentje tegenaan komt. Zo kan het zijn dat dure lak slecht hecht en sneller loskomt dan goedkope zachte lak. In deze lijkt het me dus goedkoper spul te zijn, maar daarom niet minder duurzaam.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
- Infinito GB
- Forum-lid
Zoals "beloofd" zou ik nog wat foto's plaatsen van het uiteindelijke resultaat. Dus hierbij, met dank aan de jongens van Beukers Bike Center:
1
2
3
4
5
Sorry voor die laatste. Het gaat om de montage van de voorderrie.
1
2
3
4
5
Sorry voor die laatste. Het gaat om de montage van de voorderrie.