Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat is jouw ervaring?

hans905
Forum-lid

hans905 05 aug 2015 10:25

In de winter doorfietsen als het kan. Zolang er geen sneeuw/ijs ligt en de temperatuur niet al te laag is is het best te doen, mits je je goed aankleedt. Ik merk wel dat mijn ritten dan korter worden, na een uur of 2 heb ik het dan wel gehad. Ik probeer ook 1 of 2 spinninglessen per week mee te pakken. Tacx lijkt me, gezien eerdere ervaringen met een hometrainer, voor mij helemaal niets. Ik vrees dat ik zo'n ding maar een paar keer zou gebruiken, en daar zijn ze dan toch te duur voor...

superb11
Forum-lid

superb11 05 aug 2015 11:36

Ik fiets elke winter gewoon buiten door, behalve als er echt veel sneeuw en ijs ligt. Ik heb nl. geen mtb, alleen een winterracer. In uitzonderlijke omstandigheden pak ik met frisse tegenzin de tacx. Gelukkig is dat de afgelopen jaren maar een handvol keren voorgekomen want het blijft geestdodend, zelfs met de leukste muziek op. Mijn ervaring de laatste jaren is dat in winterse weekenden het nooit dagenlang zo slecht dat je er absoluut niet uit kunt.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 05 aug 2015 12:27

Afbeelding
Dit ist mijn Gazelle sporthybride fiets met 24 versnellingen deze gebruik ik voor woon - werkverkeer maar omdat er combipedalen opzitten kan ik er ook met mijn Mtb fietsschoenen op fietsen.
Dus als het slechter weer word en donker (er zit verlichting op de fiets) is dit een optie.
Maar ik ga zeker ook voor een tacx kijken on met mijn racefiets te trainen schema's heb ik al gedownload en ook leuke muziek op mijn smartphone.

Daarna wil ik ook gaan hardlopen ter afwisseling dus vervelen doe ik nij aankomende winter zeker niet. :mrgreen:
Ghost Nivolet 6LC

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 05 aug 2015 13:57

Ook ik fiets in de winter door, ook in het donker. En ja, dat is wel ff omschakelen omdat je minder ziet maar heeft zijn eigen charme/kick (vooral bergaf). En als je dat ook nog combineert met sneeuw, dan leer je ook nog eens sturen wat weer ontzettend handig is voor ritten met afdalingen in de zomer (dat word dan een makkie).
Als laatste redmiddel heb ik nog een spinbike thuis, en dan een bergetappe van de Giro/Tour/Vuelta erbij.

Afbeelding

Afbeelding
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

marcelb
Forum-lid

marcelb 05 aug 2015 20:40

Ik fiets gewoon het hele jaar door (ook woon-werk). Zolang je jezelf goed kleedt, is er niets aan de hand. Ook niet met regen of natte sneeuw. Alleen bij temperaturen onder nul beperk ik de afstanden tot maximaal 75 km, omdat mijn accu bij die temperaturen snel leegloopt. Ik heb een ontzettende hekel aan binnen fietsen (tacx of spinnen). Niet alleen omdat het geestdodend is, maar ook vanwege mijn warmteproductie.
Real men wear blûk!!! Marcel

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 05 aug 2015 21:22

Tacxen vind ik ook verschrikkelijk. In de winter 2X woon werk per week (goed voor in totaal 100 km), 1X in de week op de piste, en in het weekend en langer ritje, op racefiets of MTB. Zo kom ik de winter wel door. Goede handschoenen, overschoenen en een goed jack maken wel het verschil!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 05 aug 2015 21:45

Pinacast schreef:
monsieurpinot schreef:alleen het feit dat in de winter fietsers elkaar weer groeten vind ik al de moeite waard
+1!
Ja, wat is dat eigenlijk? Dat fietsers niet groeten? Dit ben ik niet gewend met hardlopen.
Ik groet ook onder het hardlopen geen andere hardlopers omdat ik zo bezig ben met mijn schema en de hartslag dat ik niks anders meer hoor of zie.
Met fietsen groet ik wel iedere keer ook de MTBers.
Ghost Nivolet 6LC

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 05 aug 2015 21:55

Als je weet dat je 7,97km gelopen hebt dan heb je toch waarschijnlijk een app'je en die heb je ook waar je in kunt stellen wat je schema is. (runkeeper bijv.)
En wat doe je met je hartslagmeter als je,volgens mij die minuut hardlopen nagenoegen op max. snelheid doet?
Ik groet, zoals is Frankrijk normaal is, alle fietsers. Heel soms word je niet teruggegroet, vast een buitenlander? ;)

vroemenr
Forum-lid

vroemenr 05 aug 2015 22:19

In de winter maak ik gebruik van mijn mountainbike

2meter
Forum-lid

2meter 06 aug 2015 14:45

idd de MTB.En die pak in in de zomer ook wel eens

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 06 aug 2015 14:51

Jans schreef:Als je weet dat je 7,97km gelopen hebt dan heb je toch waarschijnlijk een app'je en die heb je ook waar je in kunt stellen wat je schema is. (runkeeper bijv.)
En wat doe je met je hartslagmeter als je,volgens mij die minuut hardlopen nagenoegen op max. snelheid doet?
Ik groet, zoals is Frankrijk normaal is, alle fietsers. Heel soms word je niet teruggegroet, vast een buitenlander? ;)
Ik heb de Akkupedo en die kan je dus instellen voor wandelen en if hardlopen. Met mijn hartslagmeter hou ik mijn tijd in de gaten er zit namelijk een stopwatch op. Runkeeper en zo gebruik ik niet misschien later een keer nu loont het nog niet. Ook neemt hij veel ruimte kwa opslag in en dat trekt mijn telefoon niet hij zit namelijk zo goed als vol kwa geheugen.
Ghost Nivolet 6LC

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 06 aug 2015 15:49

Waarom moet Runkeeper lonen? Er is ook een gratis app. Geen idee of het veel ruimte inneemt.

Plaats reactie