Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx NEO Smart turbo trainer

Jorisee
Forum-lid

Jorisee 24 sep 2015 19:01

Klinkt als een simpel probleem

ooglenz
Forum-lid

ooglenz 24 sep 2015 21:12

Arno357 schreef:
ooglenz schreef:
Arno357 schreef:Het vreemde is echter wel dat Tacx zelf de software ( TTS advanced en TTS basic ) nog niet op de Neo voorbereid hebben..update komt over 1 week .
Je haalt dingen door elkaar. TTS werkt gewoon met de NEO. Het is alleen de ipad app die nog niet werkt.
Mail van 17 september jongstleden van Tacx support..

excuses, er zit nog een bug mbt TTS, want we gaan oplossen

1. kalibratie is niet nodig. Die kan je wegklikken
2. (en dit is de bug). Zet je gewicht 20% hoger dat dat deze is. Dan is de weerstand correct

We zijn dit zo snel mogelijk aan het oplossen

Kind Regards,

Tacx Support

En tot nu toe is dit nog niet opgelost ..misschien vanavond..
Dat is iets anders dan dat de software niet zou werken. Deze bug klopt maar zorgt er niet voor dat TTS niet werkt. Overigens ben ik het helemaal eens dat het vreemd is dat ze dit niet goed hebben getest. Maar ja tacx heeft een reputatie hoog te houden wat dat betreft :)

Gewoon zwift, trainerroad oid gebruiken.

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 24 sep 2015 22:05

@ oglenz : Trainerroad werkt gewoon , dus volgende week pas weer Tacx filmpjes fietsen.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 25 sep 2015 07:22

@Arno357: ben zelf ook Trainerroad gebruiker en merk toch dat hier eea ook niet geheel correct werkt.

Ik merk namelijk bij het uitvoeren van een workout als je te hard trapt dwz met meer RPM het vermogen eerder daalt dan stijgt. Gisteren ook nog via Trainerroad een training afgelegd en moest op een gegeven moment 190 aan poweroutput leveren, bij 84RPM haalde ik dat doel echter ging ik naar 90RPM ging gek genoeg de power output omlaag.

Heb met Trainerroad hier contact over en zij zien het 'probleem' ook en werken eraan echter ze hebben geen Neo...., Tacx is reeds ook geinformeerd.

Trainerroad is verder wel een ideaal programma voor mij, precies wat ik zocht en als ik oplet met de RPM's die ik draai kan ik mijn trainingen goed uitoefenen, maar ideaal is het niet.

Verder is de Neo een prachtig apparaat maar het is nieuw en trainingsprogramma's zoals Trainerroad moeten nog afgestemd erop worden, maar dat komt goed is natuurlijk ook het risico dat je loopt als je zo een nieuw product koopt.....
Laatst gewijzigd door csteenbe op 25 sep 2015 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
YFood !!!

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 25 sep 2015 12:47

@ csteenbe Hoe staat de Neo in trainerroad ingesteld als ergotrainer of anders ? trainerroad zelf geeft aan dat je ergotrainer in moet stellen..maar ikzelf twijfel daarover .

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 25 sep 2015 12:57

@Arno357, TR heeft bij mij ook aangegeven dat je in ERG mode moet werken. Echter je kunt ook hem ook in Resistance zetten echter dan kom je aan het schakelen etc. In principe is ERG mode imho idd de beste setting.

Zie http://support.trainerroad.com/hc/en-us ... -Explained
YFood !!!

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 26 sep 2015 12:36

ERG mode is juist ideaal voor TR. De Neo moet men dan inderdaad gewoon nog goed opnemen in de software. TR kennende van afgelopen maanden komt dat vast helemaal in orde ;-)
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

ooglenz
Forum-lid

ooglenz 27 sep 2015 16:50

TR heeft nog een maand dan begin ik aan de indoor trainingen :)

ed-ep
Forum-lid

ed-ep 27 sep 2015 19:41

Ik heb mijn Neo sinds gisteren binnen. Mooi ding, simpel op te zetten en tijdens een korte test lekker stil. Echter toen ik mijn cassette er op ging zetten kwam ik iets vreemds tegen. Bij mijn 11sp Campagnolo 11-25 cassette kreeg ik met geen mogelijkheid het laatste kransje, de elf, erop. Het past gewoon niet. Een 12-25 ging er zonder problemen op. Iemand ook deze ervaring? Volgens Edco, daar is de body van, hoort het gewoon te passen. Morgen eens contact opnemen met Tacx/Edco.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 27 sep 2015 21:28

Heb ook 12-25 erop, ging krap maar ging...
YFood !!!

stef.l
Forum-lid

Gebruikersavatar stef.l 12 okt 2015 21:43

Campagnolo cassette? Met mijn Shimano 12-25 had ik qua ruimte eigenlijk geen probleem.

Moet zeggen, top ding overigens. De afgelopen weken weinig tijd gehad om op de fiets te stappen. Nieuwe baan waarbij de vrije tijd aardig ingeperkt is. En het vrijwel niet de moeite waard was om op de fiets te stappen en naar buiten te gaan. Net de stand uit was het namelijk al nagenoeg weer tijd om richting huis te keren.

Het gebruik van een trainer is hierin echt ideaal. Het realistische gevoel, mogelijkheid tot flink klimmen, en de grote variatie aan ondersteunende software dragen hier sterk aan bij.

Ik kom de winter in ieder geval wel door.

AppieN
Forum-lid

AppieN 21 okt 2015 10:29

Heb net een Neo Smart aangeschaft. Helaas loopt de ketting niet mooi. Afstellen lijkt moeilijk voor elkaar te krijgen. Ben geen techneut maar heb dat wel eens eerder gedaan. Nu ben ik ook bang dat wanneer ik weer een ritje buiten wil doen ik opnieuw moet gaan afstellen. Daar zit ik niet op te wachten, wilde juist snel en makkelijk kunnen wisselen.
op mijn fiets zit een 11-28 van Sram en de cassette op de trainer is een 12-28 van Shimano. Zou volgens de dealer prima moeten kunnen..Iemand ervaring mee of een tip?

Plaats reactie