+ 100 km ritten
- opperhoofd
- Forum-lid
Als je nou in tijd denkt. Ritjes van 4 uur rustig fietsen. Snelheidsmeter van de fiets en gedurende deze tijd rustig fietsen. Iets meer of iets minder is ook prima.
Sowieso denken veel in afstand en gemiddelde snelheid. Tijd en energie is beter.
Sowieso denken veel in afstand en gemiddelde snelheid. Tijd en energie is beter.
Daar is nu al veel over gezegd, maar mag iemand ook genieten als de snelheid of de afstand wel belangrijk voor hem is?opperhoofd schreef:Sowieso denken veel in afstand en gemiddelde snelheid. Tijd en energie is beter.
En al is snelheid voor mij maar een bijzaak, ik vind het best leuk om in een afdaling te zien hoe hard ik ga, (dat is ten opzichte van de meesten hier niet hard, maar dat boeit me dan weer niet.)
In dit topic staat nie het genieten en snelheid rechtstreeks ter discussie.
Ik vraag gewoon hulp om vlotter aan 100+ km te komen.
Genieten doe ik op de fiets hoe dan ook.
Snel of traag.
Tips of bevindingen ivm rollen of trainers alla tacx meer dan welkom
Ik vraag gewoon hulp om vlotter aan 100+ km te komen.
Genieten doe ik op de fiets hoe dan ook.
Snel of traag.
Tips of bevindingen ivm rollen of trainers alla tacx meer dan welkom
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
- opperhoofd
- Forum-lid
Wat is je budget?
Als je een pc of mac hebt welke geschikt is om Zwift te draaien, dan is een daarvoor geschikte trainer wellicht wat voor je. Helemaal als je een smart trainer aanschaft (weerstand wordt geregeld) Het WK parcours van Richmond is in ontwikkeling en die is in september te rijden in Zwift.
http://zwift.com/
Ik ben op wel meer plekken op het forum positief over Zwift. Heb geen aandelen. Het is gewoon erg leuk en motiverend! En motiverend is wat je nodig hebt op een indoortrainer.
Net zoals buiten genieten op de fiets wat je al doet![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Als je een pc of mac hebt welke geschikt is om Zwift te draaien, dan is een daarvoor geschikte trainer wellicht wat voor je. Helemaal als je een smart trainer aanschaft (weerstand wordt geregeld) Het WK parcours van Richmond is in ontwikkeling en die is in september te rijden in Zwift.
http://zwift.com/
Ik ben op wel meer plekken op het forum positief over Zwift. Heb geen aandelen. Het is gewoon erg leuk en motiverend! En motiverend is wat je nodig hebt op een indoortrainer.
Net zoals buiten genieten op de fiets wat je al doet
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Helemaal aan jou wdfl, maar ik kan me niet voorstellen dat een indoortrainer je verder gaat helpen op 100+ ritten. Zoals al eerder door iemand voorgesteld, ga gewoon een 100+ rit doen, maar neem een koffiepauze, zo na 60-70 kilometer. Probeer die rit dan wel een beetje te plannen. Liefst met redelijk weinig wind. Is er toch meer wind dan zou ik tegen de wind in vertrekken, zodat het naar huis fietsen relatief makkelijk is.
En zoals ook al gezegd, rijdt vooral rustig. Daardoor zul je de eerste 30 km misschien het gevoel hebben dat het wel erg kalm aan is, maar als je over de helft bent, weet je ook dat het helemaal niet te rustig was.
Vooral succes.
En zoals ook al gezegd, rijdt vooral rustig. Daardoor zul je de eerste 30 km misschien het gevoel hebben dat het wel erg kalm aan is, maar als je over de helft bent, weet je ook dat het helemaal niet te rustig was.
Vooral succes.
- opperhoofd
- Forum-lid
Op de site zie je bv dat een tacx blue matic/motion/twist geschikt is. Online is zoiets nieuw van 110 tot 160 verkrijgbaar. Dan nog een ant+ sensor en ant+ dongle. Het moet kunnen voor minder dan 200 euro.wdfl schreef:Zwift al regelmatig in beeld gezien.
Een trainer die daarmee samengaat is al snel 400-500€ vermoed ik?
En wat Jans zegt. Zo'n indoortrainer helpt je niet direct aan ritten met lange duur. Het helpt wel als je zo bv doordeweeks (tijdgebrek met duisternis, slecht weer en/of kleine kids) wat uren kan fietsen ipv niets doen. Vooral tijdens het najaar en winter is het makkelijker om even te fietsen (dan spreek ik voor mezelf)
- ophetkantje
- Forum-lid
Voordeel is natuurlijk dat je kunt trainen op momenten dat je dat nu niet kunt. Je bent kinderoppas terwijl je aan het trainen bent en ook bij bv regen kun je een training doen. Een welgemeende waarschuwing van mijn kant. Ik heb mijn tacx, niet eens zo'n heel goedkope na een seizoen of twee weer verkocht. Voor mij vergalde hij op een gegeven moment mijn plezier in het fietsen. Ik vond het zo verschrikkelijk geestdodend hoe ik het ook deed (rustig, intensief, rpm, voor de televisie, met radio enz enz), niets hielp om dit te doorbreken. Een uur en das wat ik geestelijk gewoon volledig op. Omdat ik het ding gekocht had en mijn doelen training vereisten vond ik toch dat ik hem moest gebruiken, Dit leidde ertoe dat ik om enig moment het hele pezier in fietsen dreigde te verliezen. Dit was in een periode met veel slecht weer, waardoor ik mezelf verplicht voelde veel op de tacx te zitten (hij had toch wel wat gekost namelijk). Toen toch de tacx maar verkocht en weer overgegaan tot ritjes van een uur bij slecht weer met een goede creme op het lichaam en eventueel een regenbroek. Het plezier was snel weer terug. Wel had ik niet de situatie, waarin ik thuis op kinderen moest passen of zo. Het is maar een waarschuwing, om even goed na te denken of je iemand bent die tacxen leuk vind, want ik ken ook fietsmaatjes die het heerlijk vinden en een ideale manier om bijvoorbeeld blokken training te doen in het voorjaar, omdat ze dan niet zo afkoelen tussen de blokken als wanneer te met slecht weer buiten trainen.wdfl schreef:Dat zou vooral het doel zijn van de trainer.
Toch km maken waar ik die nu niet kan
Ach, ik zeg ook maar wat
of je het graag doet of niet weet je jammer genoeg maar als je er 1 hebt.
zwift lijkt wel een fijne hulp, als je oplet om er geen race van te maken.
lijkt me in alle geval beter dan niks doen.
zeker tussenin, bij ok weer, ook buiten fietsen, dit jaar ook bij droog en koud weer gaan fietsen.
lichte regen is ook niet echt een ramp, maar 3u in stortregen, ... daar pas ik toch voor daar is ook geen genieten aan
zwift lijkt wel een fijne hulp, als je oplet om er geen race van te maken.
lijkt me in alle geval beter dan niks doen.
zeker tussenin, bij ok weer, ook buiten fietsen, dit jaar ook bij droog en koud weer gaan fietsen.
lichte regen is ook niet echt een ramp, maar 3u in stortregen, ... daar pas ik toch voor daar is ook geen genieten aan
And if it's fast or slow