Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Hoeveel trainen?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6568
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 aug 2015 15:14

Kilowatt schreef:
Herman_N schreef:niets zo verschrikkelijk als door brugklassers er af gefietst te worden :shock:
:mrgreen: D1 doe ik ook het liefst in het donker ;)

Grootste nadeel van "rustig" fietsen vind ik dat ik onvoldoende het gevoel heb dat ik wat gedaan heb. Ik vind het gewoon heerlijk als ik flink tekeer ben gegaan. Vooral de woon/werk ritjes tegen de wind. In een uur je helemaal choco rijden :o

Gister in dat noodweer (de takken waaide door m'n wielen) de laatste 6km helemaal op z'n Flandriens.................niks D1 :mrgreen:

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 25 aug 2015 15:41

Alan is ons geen verantwoording schuldig.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 25 aug 2015 15:47

Nee Nee schreef:Alan is ons geen verantwoording schuldig.
Precies. Hij levert vaak gratis advies en dat zelfs ongevraagd (spam!! ;) :lol: ) dus ik heb geen idee wie of wat hier nou loopt te soebatten. Jans is bekend en ik heb geen idee wat haar probleem is. Ik wil het ook niet weten.

Alan, je hebt al weer te veel tijd verspild door uitvoerig te reageren.

On topic.......
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

kogelenberg
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 15 nov 2012 22:36

kogelenberg 25 aug 2015 17:00

Nee Nee schreef:Alan is ons geen verantwoording schuldig.
+1

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 25 aug 2015 17:31

kogelenberg schreef:
Nee Nee schreef:Alan is ons geen verantwoording schuldig.
+1
+1
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1701
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 25 aug 2015 18:57

Kilowatt schreef:niets zo verschrikkelijk als door brugklassers er af gefietst te worden :shock:
Maar het helpt wel degelijk: Met D1 In de winter zit ik op 23-24 km/h, in de zomer rond 28.
Daarom is het alleen weggelegd voor mentaal sterke geesten. Je moet gewoon schijt hebben aan wat anderen van je denken. Maar ik snap dat dat niet altijd meevalt. Ik ben ook wel eens ingehaald door iemand in een joggingpak. So what, het interesseert me totaal niet. Niet meer, moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen.

Wat kan helpen is losjes met je handen op het stuur fietsen, waarmee je uitstraalt dat je echt niet bezig bent met hard rijden. Of trek een tenue aan van de Marmotte, Ötztaler of een andere rit met aanzien (als je die ooit gereden hebt). Zorg er in ieder geval voor dat je er goed gesoigneerd uitziet, zodat men wel doorheeft dat je een serieuze renner bent.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 25 aug 2015 19:23

Nah, of je gooit het over de tegenovergestelde boeg. Al die stoere tochten heb ik niet gereden en gesoigneerde spullen heb ik ook niet. Als men mij ziet fietsen op mijn overjarige fiets en mijn mtb-schoenen waar de vulling uit komt is er toch al 0 verwachtinspatroon. En dan ben ik ook nog eens vrouw dus och. :mrgreen:
Veni. Vidi. Fietsie.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 25 aug 2015 19:37

TumTumTum schreef:Nah, of je gooit het over de tegenovergestelde boeg. Al die stoere tochten heb ik niet gereden en gesoigneerde spullen heb ik ook niet. Als men mij ziet fietsen op mijn overjarige fiets en mijn mtb-schoenen waar de vulling uit komt is er toch al 0 verwachtinspatroon. En dan ben ik ook nog eens vrouw dus och. :mrgreen:
+100
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 25 aug 2015 19:49

TumTumTum schreef: En dan ben ik ook nog eens vrouw dus och. :mrgreen:
En jij gaat jezelf hier negatief weg zetten omdat je vrouw bent? (ik begrijp je post in de context ;) ).

Nog 1 keer TumTumTum en ik ga het melden bij de Mods en die zijn recentelijk niet mals :lol:
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 25 aug 2015 19:56

Gastheerg schreef:
Kilowatt schreef:
Herman_N schreef:niets zo verschrikkelijk als door brugklassers er af gefietst te worden :shock:
:mrgreen: D1 doe ik ook het liefst in het donker ;)

Grootste nadeel van "rustig" fietsen vind ik dat ik onvoldoende het gevoel heb dat ik wat gedaan heb. Ik vind het gewoon heerlijk als ik flink tekeer ben gegaan. Vooral de woon/werk ritjes tegen de wind. In een uur je helemaal choco rijden :o

Gister in dat noodweer (de takken waaide door m'n wielen) de laatste 6km helemaal op z'n Flandriens.................niks D1 :mrgreen:
Dat lijkt mij ook prima; TER AFWISSELING :P

Doe ik zelf ook!

En nu ga ik appeltaart (AH-bonus) met een koppie thee eten/drinken
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 25 aug 2015 21:27

Zorro schreef:
TumTumTum schreef: En dan ben ik ook nog eens vrouw dus och. :mrgreen:
En jij gaat jezelf hier negatief weg zetten omdat je vrouw bent? (ik begrijp je post in de context ;) ).

Nog 1 keer TumTumTum en ik ga het melden bij de Mods en die zijn recentelijk niet mals :lol:
Nee ik niet.:) Maar je weet toch wel dat er een bepaald type macho gastjes bestaat, ook af en toe gesignaleerd op de racefiets, dat bijvoorbaat neerkijkt op vrouwen. Vaak gaat dit samen met neerkijken op overjarige fietsen en het niet hebben van andere dure spulletjes et voila.:)
Misschien moet je een vrouw zijn om het te herkennen maar geloof me het bestaat, en het is minder zeldzaam dan je denkt.

Niet dreigen met de mods aub.../huiver. Maar goed...on topic maar weer...anders de mods...

/sluipt weg
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 25 aug 2015 22:02

Dit type macho probeer ik altijd te chicken :)
Ghost Nivolet 6LC

Plaats reactie