als je niets hebt bij te dragen, blijf in het vervolg dan maar helemaal weg hiersenior schreef:Nee. Ik fiets voor mezelf, niet voor de goegemeente. Die weet het toch altijd beter.IWC schreef:en wil je de gemeente deel laten hebben aan je ervaringen met deze kombinatie, o.a. welke combinaties je rijdt bij welke snelheid , hoe je tot de je keuze gekomen bent ?senior schreef:
Jij durft zeg. Tegen iedereen in zeggen dat 50/34 best kan en dan zelfs met een cassette met als kleinste een 14 (is overigens precies precies de cassette zoals ik die ook rijdt in combinatie met een 50/34). Ik kom overigens prima mee met de meeste " renners".
2015 model gekregen ipv 2014. Moet ik blij zijn of niet?
- Sweety2008
- Forum-lid
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11
Oeps! !!!:|
Ghost Nivolet 6LC
Triples sterven inderdaad uit... Zie mountainbikes, waar ze toch altijd al even voorlopen op racefietsen. Zie o.a. schijfremmen... Daar zie je ook amper nog triples, meer dubbels, en steeds meer singles. De meeste wielrenners in Nederland redden het prima met een single voorblad, dus zo gek zou het ook niet zijn als je daar meer singles treft. Bij het veldrijden zie je het ook al. En ga je naar de bergen, gewoon een ander voorblad monteren. Zeker met 11sp, straks misschien wel 12sp met een nieuwe boost standaard voor racefietsen... Al zou in de bergen 2 voorbladen toch wel handig zijn.
Ik zou gewoon aan de gang gaan met die compact. Evt. kun je 34 voor een 36 vervangen. 39/50 werkt vaak niet goed... (althans is mijn ervaring ook). Want het is wel zo dat je met de 34 vaak niet lekker die 90 rpms kunt trappen met 30km/u. Vaak leg je hem dan al op de 50 en zul je iets minder rpms trappen.
Ik zou gewoon aan de gang gaan met die compact. Evt. kun je 34 voor een 36 vervangen. 39/50 werkt vaak niet goed... (althans is mijn ervaring ook). Want het is wel zo dat je met de 34 vaak niet lekker die 90 rpms kunt trappen met 30km/u. Vaak leg je hem dan al op de 50 en zul je iets minder rpms trappen.
Nou, fijne discussie is hier ontstaan,
Ik heb de eerste 100km op de nieuwe fiets erop zitten en eerlijk gezegd zou ik niet weten waarom ik die 39 nodig zou hebben. Ik heb tot nu toe alleen maar het 50 blad gebruikt en daarmee is het bereik meer dan voldoende.
Ik heb de eerste 100km op de nieuwe fiets erop zitten en eerlijk gezegd zou ik niet weten waarom ik die 39 nodig zou hebben. Ik heb tot nu toe alleen maar het 50 blad gebruikt en daarmee is het bereik meer dan voldoende.
Ach... als je het maar vaak genoeg zegt gaat iedereen het nog geloven ook.Suntoro schreef:Triples sterven inderdaad uit...
In 2008 heb ik heel veel moeite moeten doen om een triple naar mijn zin te vinden, waarbij ik ook nog kortere cranck wilde hebben. De "speciaalzaken" verklaarden me voor gek, met Compact kwam je overal boven.
In de tussenliggende jaren zijn er dus weer verschillende groepen op de markt gekomen. Dus in tegenstelling wat je zegt: Ik ga er van uit dat er altijd een doelgroep voor triples blijft.
Ze komen vanzelf bij de kringloopwinkel terecht.Jans schreef:Ach... als je het maar vaak genoeg zegt gaat iedereen het nog geloven ook.Suntoro schreef:Triples sterven inderdaad uit...
En ik ga er vanuit dat de doelgroep die graag met een triple fietst alleen maar groter zal worden en dat alleen daarom al de triple, of iets anders dat vergelijkbare mogelijkheden biedt alleen al uit commercieel oogpunt wel zal blijven bestaan.
Veni. Vidi. Fietsie.
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Van merken als FSA kun je nog gewoon triples krijgen alleen de verstellers en VD wordt lastig.
Shimano heeft nog een triple in het gamma, al moet je helemaal terug naar Tiagra (waar tegenwoordig overigens weinig mis mee is).
Campa heeft ook in het hogere segment nog een triple, namelijk de Athena groep.
SRAM heeft nooit triples gehad en zal dat ook nooit doen.
Campa heeft ook in het hogere segment nog een triple, namelijk de Athena groep.
SRAM heeft nooit triples gehad en zal dat ook nooit doen.
En als je een keertje bergop gaat schakel je naar de 34 Veel plezier van je fiets. Mooi dat je een 2015 model hebt gekregen!bram82 schreef:Nou, fijne discussie is hier ontstaan,
Ik heb de eerste 100km op de nieuwe fiets erop zitten en eerlijk gezegd zou ik niet weten waarom ik die 39 nodig zou hebben. Ik heb tot nu toe alleen maar het 50 blad gebruikt en daarmee is het bereik meer dan voldoende.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Top.bram82 schreef:Nou, fijne discussie is hier ontstaan,
Ik heb de eerste 100km op de nieuwe fiets erop zitten en eerlijk gezegd zou ik niet weten waarom ik die 39 nodig zou hebben. Ik heb tot nu toe alleen maar het 50 blad gebruikt en daarmee is het bereik meer dan voldoende.
En voor diegenen die maar niet kunnen stoppen met de voor- en nadelen van een triple versus compact of dubbel tegen elkaar uit te spelen is er een ander topic
=> FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend