Welke (bijzondere) dieren gespot tijdens je ritje
Je vraagt je af wat een bèrg-eend op Ameland doet, toch?
Nog eentje die ik bijna vergeten was - niet in het wild voorkomend, maar wèl zeer typisch voor onze streek: het Brabantse trekpaard! Bij een van mijn vaste ritjes kom ik langs een bio-boerderij/brouwerij die deze toch ook wel bijzondere dieren nog steeds gebruikt.
Nog eentje die ik bijna vergeten was - niet in het wild voorkomend, maar wèl zeer typisch voor onze streek: het Brabantse trekpaard! Bij een van mijn vaste ritjes kom ik langs een bio-boerderij/brouwerij die deze toch ook wel bijzondere dieren nog steeds gebruikt.
Laatst gewijzigd door dario op 21 okt 2015 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Ik heb nooit een libelle in zijn gezicht gehad, vorige week wel een "steekbeest" in mijn shirt en daar 4 dagen een rare dike bult van overgehouden, met flinke jeuk..geertjeb schreef:Vreselijke beesten vind ik dat. Heb er ook een keer een tegen m'n oog aan gehad. Had daarna superlang last van een ontstoken ooglid. Trauma...TumTumTum schreef:Oe! Ik heb wel eens een libelle in mijn gezicht gehad, zo'n hele grote. Doorslikken was echt geen optie.
En ik vind libelles zeker geen vreselijke beesten, we kunnen enorm genieten van libelles met hun hele mooie kleuren bij onze vijver, maar ja, dat is niet onderweg.
Gisteren wel een eekhoorn, met noot, gesignaleerd.
Daarom altijd een zakje mayo of ketchup meenemendario schreef:Da's even kauwen, zeker als het een grote is!TumTumTum schreef:Oe! Ik heb wel eens een libelle in mijn gezicht gehad, zo'n hele grote. Doorslikken was echt geen optie.
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)
- de zwarten
- Forum-lid HC
Een topic naar mijn hart (for the record: ik zit wereldwijd al aan meer dan 3500 vogelsoorten...).
Beste vogelsoorten tijdens woon-werk verkeer:
Krooneend (1 keer op het kanaal)
Tapuit (een paar weken geleden nog, op trek)
Velduil (die bijna tegen mij aanvloog)
Wintertaling (veelvuldig in de winter langs de Schelde)
Groene Specht (voorjaar / zomer in de rivierberm)
Rietzanger (rivierberm, met riet)
Blauwborst (idem)
Snor (zeldzaamheid, heb ik wel klein stukje voor moeten afwijken van normale route)
Ijsvogel (enkele keren langs het kanaal, in het voorjaar als koppeltje)
Bosuil (koppeltje in vroege voorjaar roepend, en goed gezien)
Vroeger wist ik in de buurt een zingende Geelgors zitten. Iedere keer als ik stopte, vloog die een paar 10-tallen meter weg. Als ik langzaam doorfietste, bleef die echter zitten. Ik vond er niet beter op dan al fietsend door mijn verrekijker naar het beestje te kijken. 2 seconden later lag ik natuurlijk tegen de grond...!
Beste vogelsoorten tijdens woon-werk verkeer:
Krooneend (1 keer op het kanaal)
Tapuit (een paar weken geleden nog, op trek)
Velduil (die bijna tegen mij aanvloog)
Wintertaling (veelvuldig in de winter langs de Schelde)
Groene Specht (voorjaar / zomer in de rivierberm)
Rietzanger (rivierberm, met riet)
Blauwborst (idem)
Snor (zeldzaamheid, heb ik wel klein stukje voor moeten afwijken van normale route)
Ijsvogel (enkele keren langs het kanaal, in het voorjaar als koppeltje)
Bosuil (koppeltje in vroege voorjaar roepend, en goed gezien)
Vroeger wist ik in de buurt een zingende Geelgors zitten. Iedere keer als ik stopte, vloog die een paar 10-tallen meter weg. Als ik langzaam doorfietste, bleef die echter zitten. Ik vond er niet beter op dan al fietsend door mijn verrekijker naar het beestje te kijken. 2 seconden later lag ik natuurlijk tegen de grond...!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
- boswielrenner
- Forum-lid
Black Mamba op het parcours Zeist. Ben hard door gefietst.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29