de "solofietser"
Best nog wel een grote groep die solofietsers.
Zelf fiets ik al vanaf de lagere school mijn ritjes in mijn eentje.
Het is voor mij vooral het zen element naast de gezonde inspanning. Van niet fietsen wordt ik echt een beetje unhappy.
Verder hou ik er wel van om nieuwe routes te verkennen, dat gevoel van, wat is er voorbij de volgende bocht . .
Zelf fiets ik al vanaf de lagere school mijn ritjes in mijn eentje.
Het is voor mij vooral het zen element naast de gezonde inspanning. Van niet fietsen wordt ik echt een beetje unhappy.
Verder hou ik er wel van om nieuwe routes te verkennen, dat gevoel van, wat is er voorbij de volgende bocht . .
Ik druk mijn zin door dat na 2 uur fietsen voor stoppen onzin is En ik kom er nog mee weg door te zeggen dat ik een rondje van 90km heb uitgezet en dat het per ongeluk 110 blijkt te zijnHerman_N schreef:Lange ritten rij ik juist meestal alleen. Vaak willen anderen er eerder mee stoppen dan ikGJEvK schreef:In het weekend rij ik wel vaak met een vriend, dan is het wat makkelijker om lange ritten vol te houden.
Ik fiets minstens 95% van de tijd met 2 of meer. Leukste is een grote groep natuurlijk, maar specifiek trainen is dan weer beter met zn tweeën.
Moet er niet aan denken om 3 uur alleen te fietsen, dan moet ik al een audioboek mee of ik word gek.
Moet er niet aan denken om 3 uur alleen te fietsen, dan moet ik al een audioboek mee of ik word gek.
- Jan old skool
- Forum-lid
Fiets ook t grootste deel solo. Helemaal op de MTB of op het strand. Na een uurtje wordt t gewoon meditatie en puur genieten.
Fiets sowieso nooit in groepen groter dan 4 man. Tenzij het evenement betreft.
Hoe kun je zien op Strava hoeveel km je met anderen of alleen fiets?
Fiets sowieso nooit in groepen groter dan 4 man. Tenzij het evenement betreft.
Hoe kun je zien op Strava hoeveel km je met anderen of alleen fiets?
Zoevende banden pure zen
- Jan old skool
- Forum-lid
Thanks. Inderdaad een lone wolf
Zoevende banden pure zen
- ophetkantje
- Forum-lid
Woon werk dagelijks 45 km altijd alleen en soms een stukje om. Rustige duurtrainingen eigenlijk ook liever alleen, anders wordt de verleiding tot competitie toch vaak te groot. Af en toe even echt lekker hard doorrijden met een groep heerlijk, maar als training weinig effectief. Soms vind ik het heel leuk om "te koersen" op de openbare weg met een groep en soms heerlijk om alleen 100+ km weg te maken. Maar door woon werk en soms ook gericht willen trainen rijd ik zeker 70% alleen op jaarbasis.
Ach, ik zeg ook maar wat
- Sweety2008
- Forum-lid
Van niet fietsen wordt ik echt een beetje unhappy.
Dit klopt. Ik heb dit ook.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Dit klopt. Ik heb dit ook.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Ghost Nivolet 6LC
Alleen fietsen geniet bij mij zwaar de voorkeur. Ik kan gaan wanneer ik wil, maar ook als ik de avond van tevoren wat te veel van het bourgondische leven heb genoten kan ik ook zomaar beslissen om niet te gaan fietsen.
Daarnaast kan ik het veroorloven om vol in de ankers te gaan om een leuk onbekend weggetje in te fietsen zonder dat ik een half peloton in mijn achterwiel heb hangen. En wordt er niet van mij verwacht om in de meest bizarre fietscluboutfits rond te hoeven rijden. Ook hoef ik niet met een scheermes in de weer om indruk te maken op mijn niet wedstrijdrijdende fietsvrienden die de sport iets te serieus nemen.
Fietsen zie ik eigenlijk niet eens echt als sport/inspanning maar meer als ontspanning. Als ik met een groep zou fietsen zou dat voor mij allemaal verdwijnen.
Daarnaast kan ik het veroorloven om vol in de ankers te gaan om een leuk onbekend weggetje in te fietsen zonder dat ik een half peloton in mijn achterwiel heb hangen. En wordt er niet van mij verwacht om in de meest bizarre fietscluboutfits rond te hoeven rijden. Ook hoef ik niet met een scheermes in de weer om indruk te maken op mijn niet wedstrijdrijdende fietsvrienden die de sport iets te serieus nemen.
Fietsen zie ik eigenlijk niet eens echt als sport/inspanning maar meer als ontspanning. Als ik met een groep zou fietsen zou dat voor mij allemaal verdwijnen.
-
- Forum-lid
Als het er teveel worden, wordt het ook steeds lastiger om alleen te fietsenNicoNB schreef:Best nog wel een grote groep die solofietsers.
Grappig. In mijn beleving is dat vooral een mind set. Waar ik in het begin van het seizoen anderhalf uur in mijn uppie wel mooi zat vond, zat ik uiteindelijk probleemloos 3 tot 4 uur op de fiets. Zondag om elf uur 's ochtends onder de douche staan en dan 120 km onder de wielen gehad hebben, dat geeft pas een voldaan gevoel!bve schreef:Ik fiets minstens 95% van de tijd met 2 of meer. Leukste is een grote groep natuurlijk, maar specifiek trainen is dan weer beter met zn tweeën.
Ben ook wel een redelijke loner op de fiets. Van de winter voor zonsopgang met de MTB naar Schoorl, om dan in mijn eentje in het bos, in de schemer het eerste rondje af te leggen, daar word ik blij van.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?