Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Alternatief Tacx Genius Smart T2080

bwerter
Forum-lid

bwerter 12 nov 2015 15:17

Goed om te horen Melda.

Op dit moment twijfel ik (nog steeds) tussen een Tacx Bushido en de Bkool Pro die jij hebt aangeschaft.
Waarom ik twijfel m.b.t. de Tacx Bushido zijn de negatieve berichten op het Tacx forum. Met name de calibratie lijkt een probleem te vormen. Ik vraag me wel af of dit m.b.v. software updates inmiddels al wel verminderd is?

Door de positieve geluiden van Melda begin ik ook steeds meer te voelen voor een Bkool. Kan ik deze via een Ipad 2 koppelen en bedienen of moet ik hier aanvullende zaken voor aanschaffen? Is de Ipad sowieso aan te bevelen of kan je beter gebruik maken van een laptop?

joseph
Forum-lid

joseph 12 nov 2015 17:58

Voor de bkool heb je een ANT+ adapter voor je iPad nodig. De bkool heeft geen bluetooth smart ed.

Sowieso is koppelen aan je PC met de bkool een goed idee gezien het softwarepakket, zwift etc.

Heb hem zelf nu een week en zeer tevreden!
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red

Melda
Forum-lid

Gebruikersavatar Melda 13 nov 2015 09:18

Zoals joseph reeds aanhaalde zul je daarvoor een ANT+ adapter nodig hebben voor je iPad aangezien de Bkool geen bluetooth ondersteund.

Over de werking tussen Bkool en Ipad kan ik geen ervaringen delen aangezien ik zelf ook met de laptop koppel. Dit verloopt allemaal supervlot, interactie tussen de twee is uitstekend.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

midstar
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar midstar 14 nov 2015 14:03

Zo!, de eerste training met de Elite Realtour B+ zit er op.

Allereerst het uitpakken en installeren van het apparaat,
Ik doe het niet dagelijks dus hier en daar is het even een uitzoekerij, waarbij de manual ook niet heel erg duidelijk is.
Althans voor mij dan niet ;)
Uiteraard spreekt het achteraf allemaal voor zichzelf :)

De travelblock (voorwielsteun) is niet meegeleverd in de doos, en die wordt dus nagestuurd, en daarbij was de meegeleverde sofware cd corrupt???, dus maar de nieuwste van de Elite site geplukt.
Dat was of zijn 2 kleine minpuntjes, maar niets onoverkomelijks.

Bij het opstarten van de Ant+ USB stick tezamen met de software, dient bij gebruik van Garmin Express (start automatisch op bij Win8) deze laatste uitgeschakeld te worden, anders ontstaat er een conflict. Dit zowel bij Zwift als Elite zijn eigen software programma, dan kan de Ant+ stick op de een of andere manier niet gevonden worden.

Hoe rijd het!

Na mijn eerste rit ben ik verbaasd hoe het allemaal reageert, werkt, en wat je er allemaal mee kan.
Komende van een Tacx Bluemotion, moet ik zeggen dat dit velen malen beter is.
De Tacx was welliswaar geen Smarttrainer, maar de Elite is veel stiller en soepeler. Meer als in het eggie zeg maar :)
Geen wielslip met een standaard band, en het wordt ook niet overmatig warm.
Het geluid wat deze trainer produceert is heel wat anders dan Tacx, je kan hier op knallen zonder dat het hele huis mee luistert.
De Elite sofware is leuk, maar niet meer dan dat, Zwift daarintegen is supercool! ,mijn eerste indruk is, waauw!
De Realtour B+ werkt en reageert perfect samen met Zwift, hellingspercentage tot 7% werkt prima, maar dan zit ik al op mijn lichtste verzet, hier kan ik wel mee door.

Trainerroad, en Bkool sofware heb ik nog niet geprobeerd, maar met Zwift kom ik denk ik de winter goed door.

Plaats reactie