Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
NoChain
- Forum-lid
NoChain
18 nov 2015 21:55
vitamineb schreef:Ik twijfelde ook tussen die 2 modellen en ben uiteindelijk voor de Elite gegaan. De belangrijkste redenen voor mij waren dat de Elite goedkoper is en waarschijnlijk ook wat stiller dankzij die coating op de rol. Beide modellen worden aanbevolen door DC Rainmaker, dus ik ga ervan uit dat je bij geen van beide een miskoop zal begaan.
De Elite vind ik aan 277 en de Tacx Vortex aan 319, maar de Vortex heeft standaard wel al zo'n voorwielsteun (kost toch ook 20 euro). Het verschil in prijs is dan niet meer zo groot dat het echt doorslaggevend mag zijn (indien het ene product beter is als het andere)
.
Haha Joris, overal te vinden hé. Ben toch is benieuwd wat Elite daar over te zeggen heeft. Als ze zeggen dat het aan je powermeter ligt koop ik wel een Tacx
-
vitamineb
- Forum-lid
vitamineb
18 nov 2015 22:01
Dat is nogal een verschil ja. Heb je toevallig ook getest of het relatieve verschil gelijk blijft bij verschillende wattages? Want als dat het geval is maakt het niet zoveel uit voor je training.
-
Jorisee
- Forum-lid
Jorisee
20 nov 2015 11:51
Net reactie gehad van Elite. Ik snap er niet veel van maar ga eens onderzoeken.
Dear Joris,
We’ve received your attached request and we would like to thank you for getting in touch with us.
First we explain that Qubo Digital is not an ergometer so there is a gap between real output power and datas of console, usually this gap is minimum but in particular cases could be higher.
For example on first levels the resistance effects of the resistance unit on the power is lower than other external matters like pressure, tire,…….so on first levels the gap could be higher. Starting from 4th or 5th resistance levels (totally 16) the effects of resistance mechanism wins on the other aspects so the matching between real output and showed datas are fine. Please try to train on 4th or 5th levels and verify if your efforts are reasonable.
If you still have any doubts don’t hesitate to contact us.
Thanks for your attentions and tests.
Best Regards
-
vitamineb
- Forum-lid
vitamineb
20 nov 2015 13:20
Volgens mij hebben ze het over de Elite Qubo Digital en niet de Elite Qubo Digital Smart B+ in hun antwoord.
-
Jorisee
- Forum-lid
Jorisee
20 nov 2015 16:14
vitamineb schreef:Volgens mij hebben ze het over de Elite Qubo Digital en niet de Elite Qubo Digital Smart B+ in hun antwoord.
Hoe weet je dat?
-
vitamineb
- Forum-lid
vitamineb
20 nov 2015 18:08
Ten eerste zeggen ze het. Daarnaast heeft die trainer een console unit waar ze het over hebben alsmede 16 weerstand niveaus. Maar misschien komt een groot deel van de hardware van de Smart B+ wel overeen met dat model, alleen is de aansturing van de weerstand niveaus dan automatisch. Maar dan heb je natuurlijk niet echt een idee op welk niveau je zit (of kan dat met de app van Elite?)
-
Jorisee
- Forum-lid
Jorisee
21 nov 2015 07:26
Je kan met de app van Elite die levels instellen ja. Maar dan gebruik je dus niet de FE-C mode. Ze hebben trouwens gister bevestigd dat dit geldt voor beide versies.
-
vitamineb
- Forum-lid
vitamineb
24 nov 2015 15:48
Ok, dus gewoon zo langzaam mogelijk fietsen om zo in de hogere weerstand niveaus te komen en de afwijkingen te minimaliseren.
-
wielracer
- Forum-lid
wielracer
24 nov 2015 17:18
Werkt de Elite Qubo Digital Smart B+ nu wel of niet met Zwift wat betreft de weerstandsregeling?
Er staan toch wel tegenstrijdige berichten op het net.
-
midstar
- Forum-lid
-
Contact
midstar
24 nov 2015 18:22
wielracer schreef:Werkt de Elite Qubo Digital Smart B+ nu wel of niet met Zwift wat betreft de weerstandsregeling?
Wel, de Realtour B+ werkt ook.
-
Jorisee
- Forum-lid
Jorisee
24 nov 2015 20:04
-
vitamineb
- Forum-lid
vitamineb
24 nov 2015 20:17
wielracer schreef:Werkt de Elite Qubo Digital Smart B+ nu wel of niet met Zwift wat betreft de weerstandsregeling?
Dat werkt
Je moet alleen even opletten als je je trainer aan Zwift koppelt. Je ziet dan namelijk 2 verschillende trainers: een elite realtour trainer en een ANT+ trainer. De laatste moet je gebruiken.
Ik heb trouwens nog iets 'aparts'. Als ik wat langer op de trainer zit met een constant vermogen dan gaat m'n hartslag na verloop van tijd naar beneden. Nu weet ik niet of de trainer na verloop van tijd minder weerstand gaat geven (door temperatuurverschillen oid) of dat het aan iets anders ligt. Maar misschien wel het vermelden waard.