Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Misselijk na kopen FFWD

franklin
Forum-lid

Gebruikersavatar franklin 22 okt 2015 23:33

Beetje googelen en je had deze FFWD wielen voor veel minder aan kunnen schaffen, dat is nog veel zuurder ;)
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Sha Kokken
Forum-lid

Gebruikersavatar Sha Kokken 23 okt 2015 07:21

Merkwaardig.
Na het lezen van de titel dacht ik dat TS bij zijn wielen een doos parallel geimporteerde belgische bonbons had gekregen, die in één keer had leeggegeten en vervolgens op de fiets was gestapt :mrgreen:

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 23 okt 2015 08:13

Riekt mij vooral naar het bewust zwart willen maken van FFWD...... :dislike:
Wat mij betreft slotje op mods
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 23 okt 2015 08:27

Slotje lijkt me onzin. TS vertelt geen leugens toch?
Wat mij in dit soort discussies vaak opvalt is dat als fabrikanten hun onderdelen "made in China" hebben, de kwaliteit vaak gelijkgetrokken wordt met die van spullen die je als consument in China kan kopen via ebay/Alibaba.
Zaken als kwaliteits controle, afwerking, gehanteerde toleranties, gebruikte mal, carbon layup, etc zullen echt wel verschillen (hoop ik dan toch). Op weight weenies zijn wel wat verhalen te vinden over falende "Chinezen", en de knullige afhandeling daarvan (als daar al sprake van is). Bij een fabrikant als FFWD ben je dat als het goed is wel van gevrijwaard.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

vitamineb
Forum-lid

vitamineb 23 okt 2015 11:28

Als je 1650 euro gaat uitgeven aan een setje wielen en je vind dat veel geld (ik neem aan dat OP dat veel geld vind anders komt hij hier niet klagen) dan zorg je er toch dat je voor de aankoop weet wat je in huis haalt.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 23 okt 2015 12:17

Voor dat geld koop je toch altijd Bora's? :D

En als je persé geld in de Nederlandse economie wil stoppen, enkele andere opties:

1. handgespaakt bij een Nederlandse bouwer.
2. via China laten komen en het uitgespaarde bedrag aan een goed doel geven.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 23 okt 2015 12:22

53x11 schreef:Slotje lijkt me onzin. TS vertelt geen leugens toch?
Wat mij in dit soort discussies vaak opvalt is dat als fabrikanten hun onderdelen "made in China" hebben, de kwaliteit vaak gelijkgetrokken wordt met die van spullen die je als consument in China kan kopen via ebay/Alibaba.
Zaken als kwaliteits controle, afwerking, gehanteerde toleranties, gebruikte mal, carbon layup, etc zullen echt wel verschillen (hoop ik dan toch). Op weight weenies zijn wel wat verhalen te vinden over falende "Chinezen", en de knullige afhandeling daarvan (als daar al sprake van is). Bij een fabrikant als FFWD ben je dat als het goed is wel van gevrijwaard.
Maakt een account aan om hier te komen klagen? Lijkt mij nou niet echt onder het motto discussie voeren over kwaliteit/bedrijfsvoering/marketing.....

Maar goed, aan de Mods :)
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 23 okt 2015 13:20

ts leest in ieder geval vrolijk mee :lol:

Afbeelding

geertjeb
Forum-lid

geertjeb 23 okt 2015 13:35

Idd.

Overigens vind ik zulke hoge velgen wel een beetje 2012, maar dat is een andere discussie. Nouja eigenlijk is het geen discussie, het is gewoon een feit.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 23 okt 2015 13:44

Mijn huis ligt vol met Chinese rommel die minimaal 3x over de kop zijn gegaan voordat ze hier kwamen. Zo gek is het allemaal niet.

Wel vreemd dat er hier maar 1450 euro voor betaald is (in de review):http://www.futurumshop.nl/fast-forward- ... nolo.phtml :?

Trouwens staat er op de site van FFWD bij de features weldegelijk "handgemaakt in Nederland" en dat is volgens mij niet toegestaan. Ik weet dat Koga vroeger altijd "handbuilt in Holland" op de fietsen had staan omdat handmade of made in Holland niet mocht. Alle onderdelen kwamen uit Japan.
Campagnolo Ultra Dork

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 23 okt 2015 14:29

de zwarten schreef:Voor dat geld koop je toch altijd Bora's? :D

En als je persé geld in de Nederlandse economie wil stoppen, enkele andere opties:

1. handgespaakt bij een Nederlandse bouwer.
Dat is toch precies wat FFWD doet? onderdelen importeren uit china en in Zwolle in elkaar zetten.

Maar goed, wat "made in Holland" betekend is natuurlijk altijd een beetje glibberig;
Waar trek je in onderstaande voorbeelden bijvoorbeeld de grens voor het predikaat "made in Holland"?

-Complete wielen uit China importeren en er één sticker op plakken
-Velgen, spaken en naven uit China halen en hier in elkaar zetten
-Vellen carbonvezel en epoxy importeren uit China en hier velgen van maken om te combineren met Chinese naven en spaken
-Vellen carbonvezel en expoxy zelf maken, en combineren met Chinese naven en spaken.

Of alleen zelfgemaakt carbon, met naven gegoten uit Nederlands bauxiet en echte Hollandse lagerkogeltjes?

Maar om even een volledig irrelevante vraag te stellen bij een dergelijk topic: rijden ze lekker?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 23 okt 2015 14:38

vermeulen schreef:
Of alleen zelfgemaakt carbon, met naven gegoten uit Nederlands bauxiet en echte Hollandse lagerkogeltjes?
Over iets meer dan één maand is het 40 jaar geleden dat we nog bauxiet hadden... :ugeek:
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie