Alles over vakanties op én met de fiets

Dutch Capitals Tour, 13-17 juli 2016

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 14 jul 2016 21:56

De start was in Zoetermeer, eerste controle was in Vlissingen (hoofdstad van Zeeland). Zou dus wel kunnen.

alien
Forum-lid

alien 14 jul 2016 22:35

Ik ben gisteren een stukje meegereden, van de Van Brieneoord naar Middelburg (zowel hoofdstad van Zeeland als de eerste stempelpost ;)). Weer en wind waren beiden beter dan gevreesd; voor Limburg en het oosten van Brabant was onweer voorspeld voor gisteravond, ik weet niet of sommigen daar nog last van hebben gehad.
Vorsprung durch Pedantik

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 16 jul 2016 21:30

Van de 41 deelnemers die aan de start stonden, zijn er nu al 13 (!) uitgevallen (Abandon).

zie hier

Ook Tonnie en Monique zijn afgestapt, benieuwd naar de reacties. Was het dan zo zwaar?

monique70
Forum-lid

monique70 17 jul 2016 06:21

Ik heb in Leeuwarden de trein terug gepakt. Zwaar? Volgens.mij niet. Vanaf Zwolle ging het emotioneel erg slecht met mij. Ik had serieuze hallucinaties, echt zo eng, ik was helemaal de weg kwijt en had geen idee meer wat er echt gebeurde en wat in mijn hoofd gebeurde. Oorzaak? Ik moest slapen en wist niet hoe ik de 100km tegenwind en over de afsluitdijk veilig door kon komen om in Hoorn te gaan slapen. En in het gras langs de kant werd ik door bezorgde voorbijgangers wakker gemaakt. Ik was blij nu lekker in mijn bed te slapen ipv nog een nachtje rond te rijden.

Maar wat mij vanaf de eerste nacht opbrak, was de lange nachten alleen. Ik vind het eng en voelde me onveilig. Bij PBP is er tenminste een lange stroom van fietsers waardoor je steeds wel iemand ziet. En ik kon niet slapen wanneer ik.wilde slapen, in Vijlen waren de bedden vol omdat iedereen blijkbaar in mijn slakkentempo reed en heb ik een uurtje op de grond geslapen. In Zwolle heb ik wel heerlijk geslapen, maar ik kon door de tijd niet zo plannen dat ik een paar uurtjes in de nacht kon slapen, om zo mijn moeilijke nachtstuk te breken. En vantevoren mensen op de route regelen in lastig, de eerst paar 100km kan je redelijk tijden schatten, maar dat wordt steeds moeilijker.

De beklimmingen in Limburg vond ik wel zwaar, toch proberen.met tas wat lichter te houden. Maar na bijna 500km nog even de Loorberg, Camerig, Vaalserberg en Hulsberg meepakken, voel je echt serieus.

Mooie tocht, lekker gefietst, maar op deze manier niet voor herhaling vatbaar. Ik zou wel graag weten wat er in mijn hoofd fout ging. Ruim 1000 km gefietst, maar het voelt sterk als falen.
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 17 jul 2016 12:45

monique70 schreef: Ik zou wel graag weten wat er in mijn hoofd fout ging.
Dat schrijf je voor zover ik je verhaal kan overzien hierboven al: te lang zonder slaap, waardoor je ging hallucineren. En in het donker zat je alleen. Dat vond je eng en je voelde je er onprettig bij. In het donker willen onze emoties nog wel eens met ons op de loop gaan. Dat heb je soms al als je een slapeloze nacht hebt en gewoon in je eigenste bedje ligt.

louise
Forum-lid
Contact

louise 17 jul 2016 18:32

Heftig verhaal, Monique! Ik heb ook wel eens een soort hallucinaties gehad, het leken wel absences, dat ik even 'weg' was. Dat was tegen het eind van de Tour d'Afrique, van vermoeidheid en ook wel verveling/saaiheid. Volgens mij is het typisch iets wat kan gebeuren als je heel erg vermoeid bent, ook in je hoofd. 's Nachts en in je eentje helemaal! Niks om je zorgen over te maken qua hoofd. Ik vind dat ook geen falen. Je moet tegen je grenzen aanlopen om te ontdekken waar ze liggen.

Enne:
Walter G schreef: eerste controle was in Vlissingen (hoofdstad van Zeeland).
Ik hoop dat dat in Middelburg was. Vlissingen is een prachtige stad (ben er geboren), maar niet de provinciehoofdstad ;)

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 17 jul 2016 18:47

Je hebt gelijk, dat moest natuurlijk Middelburg zijn. :)

's Nachts alleen rijden is geen pretje en als vrouw alleen lijkt me dat ook niet zo prettig. Jammer dat je moest afstappen, maar zie het niet als falen.

Ik heb heel veel respect voor wat je hebt gedaan deze week. Er zijn weinig vrouwen in Nederland die zo even duizend kilometer fietsen, dat doe je niet zonder de opbouw zoals je dit jaar hebt gedaan.

alien
Forum-lid

alien 17 jul 2016 22:16

Walter G schreef:'s Nachts alleen rijden is geen pretje […]
Daar zijn de meningen over verdeeld. ;)
Vorsprung durch Pedantik

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 17 jul 2016 22:58

Ik zou het maar niet als falen voelen, ik vind het al heroïsch dat je het probeerde. Hallucinaties heb ik nog nooit gehad (dat ik weet ;)) maar wel paniekaanvallen. Ook niet leuk, had dagen nodig om er van te herstellen. Te weinig slaap is echt dodelijk.
Waarom moest je eigenlijk alleen fietsen 's nachts, te weinig andere deelnemers?
Veni. Vidi. Fietsie.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 17 jul 2016 23:28

alien schreef:
als de dame in kwestie zegt dat ze het eng vond en zich er niet prettig bij voelde, dan is dat een feit en geen mening

alien
Forum-lid

alien 18 jul 2016 08:14

TumTumTum schreef:Waarom moest je eigenlijk alleen fietsen 's nachts, te weinig andere deelnemers?
Bij zo'n lange rit en zo'n klein deelnemersveld, zit je al vrij snel flink verspreid over de route (eerste deelnemer was al na een kleien achtenzestig uur binnen).
Nee_Nee schreef:
alien schreef:
als de dame in kwestie zegt dat ze het eng vond en zich er niet prettig bij voelde, dan is dat een feit en geen mening
Dan is het voor háár geen pretje, maar dat wil niet zeggen dat de algemene stelling "'s nachts alleen rijden ís geen pretje" per se waar is voor iedereen.
Vorsprung durch Pedantik

alien
Forum-lid

alien 18 jul 2016 09:15

Anyway. De cijfertjes (niet officieel, dat zullen we nog wel te horen krijgen):

45 inschrijvingen; zes nationaliteiten (29 Nederlanders, zeven Duitsers, vier Britten (waarvan één eigenlijk Australiër), drie Belgen, één Amerikaan, en één Oezbeek); twee vrouwelijke deelneemsters; vier niet-starters; veertien uitvallers; eerste aankomst zaterdag om 5:50u (67u50m, 21km/u), laatste gisteravond 21:45u (107u45m, 13,2km/u).
Vorsprung durch Pedantik

Plaats reactie