Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wielrenner ernstig gewond na val door betonblokken

rikkert
Forum-lid

rikkert 21 dec 2015 07:09

ProTon schreef:
NicoNB schreef: Ik vraag me trouwens ook af wat er gebeurt als er weer eens een keer 10 tot 15 cm sneeuw valt.
Hoe veilig is dat fietspad dan nog voor fietsers, grote kans dat je de betonnen markeringen niet meer zit.
Misschien is dat wel de oplossing, bij een flinke laag sneeuw gaat Harry (of Kees of piet) met z'n sneeuwschuiver de weg op en kan hij mooi die blokken aan de kant schuiven :lol:
Wat NicoNB zegt klopt wel, hiet in de buurt liggen diezelfde dingen, gelukkig op een afgelegen parkeerstrook. Toen er sneeuw lag, lag ik ook om bek. Na ga ik idd niet hard op een ATB met een pak sneeuw maar zien doe je die dingen echt niet.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 21 dec 2015 12:01

53x11 schreef:
Quarantanove schreef: Precies , het is bedoeld om gewone fietsers te beschermen.
En daartoe funtioneert het natuurlijk prima.
Sport beoefening dus ook wielrennertje spelen hoort niet op de openbare weg maar op daartoe aangelegde accomodaties.
Veel mensen die met een racefiets de weg op gaan realiseren zich vaak onvoldoende dat ze gewoon weggebruiker zijn en zich moeten aanpassen aan de verkeerssituaties.
Anders gaan trainen op de parkoersjes van de wielerverenigingen.
En jij bent erelid van de weg-met-ons club ofzo?
Wat een kortzichtige reactie. Je moet wel over een totaal gebrek aan inlevingsvermogen beschikken wil je niet inzien dat deze "oplossing" als wegscheiding vragen om ongelukken is. Zoals nu blijkt.. :(
Of werk je zelf bij de gemeentelijke wegindeling?

+1
Hoe sterk is de eenzame fietser...

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 21 dec 2015 12:23

Ik vind het een draak van een oplossing en de weg beheerder die voor deze 'oplossing' heeft gekozen mogen ze van mijn part een nieuwe functie geven. Postzegels plakken of zo. Wat een oelewapper.

Maar er zijn helaas meer van dit soort domme 'oplossingen' en ze zijn allemaal te vangen onder een noemer, obstakels op de weg. Dat is het probleem. Als er geen obstakels zouden zijn dan kon je ook nergens tegenaan rijden. Nu zijn het betonblokken. Maar er zijn veel van dit soort draconische verkeerssituaties. Betonnen bloembakken op de weg, verhoogde rijbaanscheiding bij rotonde (motor rijders gruwen hiervan), vluchtheuvels en ga zo maar door. Je bent als verkeersdeelnemer soms meer bezig met door het rijk geplaatste obstakels te omzeilen dat je nog nauwelijks oog voor overig verkeer kan hebben. :?
Live fast; die young. mijn blog

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 21 dec 2015 12:37

Of deze, bedacht om fietsers tegen elkaar te beschermen (zeg maar breedoverdewegrijdende schooljeugd)
https://www.weblogzwolle.nl/content/view/31832/1/

Het treurige van al deze oplossingen is dat ze nodig zijn, de asociale weggebruiker verhinderen.
Zoals in andere discusses ook hier de oorzaak van een samenlevingsprobleem.

tinn
Forum-lid

tinn 21 dec 2015 14:48

Betonblokken per direct weg in Wormerland.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/176577/worme ... wormer-weg
Leef! Fiets!

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 21 dec 2015 15:14

tinn schreef:Betonblokken per direct weg in Wormerland.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/176577/worme ... wormer-weg
Dat lijkt me een wijs besluit. Ik vraag me dan wel af waarom die blokken er lagen. Waarschijnlijk omdat de situatie om een andere reden ook al gevaarlijk was. Die blokken neerleggen was dus geen goed idee, maar niks doen waarschijnlijk ook niet. Dat maakt het nemen van maatregelen wel erg lastig.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 21 dec 2015 16:07

Een volledig verhoogd fietspad zou een mooie oplossing zijn. Maar, te duur natuurlijk...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 21 dec 2015 16:46

53x11 schreef:Een volledig verhoogd fietspad zou een mooie oplossing zijn. Maar, te duur natuurlijk...
Verhoogde fietspaden vind ik ook geen pretje, als je daar naast beland........
Maar hiervoor geldt hetzelfde als de betonblokken het blijft een kwestie van opletten.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 21 dec 2015 22:59

Goed te lezen dat die blokken op die plek per direct verwijderd zijn!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

bever
Forum-lid

bever 21 dec 2015 23:49

ongeacht van het feit dat er een mederenner is gevallen....kijk uit je doppen ! als je wekelijkse trainingsritje op de automatische piloot gaat ben je ingeslapen...

neos
Forum-lid

neos 22 dec 2015 17:15

cornelli racing cycles Uden

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 22 dec 2015 17:28

Jemig, wat erg. "Hij werd vervolgens ook nog eens aangereden door een auto." :o

Plaats reactie