Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

ProTon
Forum-lid

Gebruikersavatar ProTon 04 jan 2016 22:18

colnagi schreef:Vandaag vanaf Stadskanaal gefietst. In de bochten stapvoets om niet te vallen. Kom ik boven op een viaduct en val plotseling. Blijkt dat het hele fietspad op het viaduct bedekt is met een laagje ijs. Met beide shifters scheef op het stuur en een pijnlijke knie direct weer terug naar huis gefietst. Totale afstand: 4,6 km in 15 minuten. :evil:
Hmmm, dat is minder, komende dagen ook nog oppassen, vooral in het Noord-Oosten ijzel en bevroren ondergronden.
Niks ergs eraan over gehouden?

i-mac

i-mac 04 jan 2016 22:26

Vanmiddag één van mijn klassieker ritjes gemaakt na de vroeg dienst. Als vanouds stond er een "strakke zeebries", wat neerkomt op 4 à 5 beaufort. Ook van tijd tot tijd wat gedruppel, maar niets om heel erg nat van te worden. De polders bieden geen bescherming tegen de westenwind die van over de Noordzee het hinterland komt inwaaien. Maar het weerhoud me niet om mijn ritjes te blijven rijden. Ik hou er ook van om routes te maken waar ik veel kan draaien en keren. Dat gemiddelde ... ach, dat al een tijd niet meer belangrijk. Ik kijk voornamelijk naar de hartslag (vandaag gemiddeld 127) en probeer ook de cadans wat in de smiezen te houden. Maar het merendeel van de rit geniet ik van de mooie omgeving. 61.51km in 2u27. (±25km/u gemiddeld).

Morgen een nieuwe rit :-)

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 04 jan 2016 22:40

Uur op de Tacx gezeten vanwege ijzel hier. Vreselijk, het blijft saai .Ondanks Herman Finkers zit ik continue met een schuin oog naar de klok te kijken.
Na een uur doorzetten dan toch wel een "gelukkig hoopje mens '' om in Finkers termen te blijven. Dat wel.

Ik overweeg nu echt om een mtb aan te schaffen.
older Budweiser

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 jan 2016 12:58

Vandaag moeten de kerstspullen maar eens uit huis :shock: Dat is nog een redelijke klus want wij hebben een vide en de kerstboom is daar op aangepast :mrgreen:
Dus maar een klein rondje van net 50km. Laatste dag dat het redelijk was ben ik bang voor. Morgen wordt een stuk kouder met koude wind uit het oosten.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 05 jan 2016 15:51

Gisteren met de Giant op stap geweest - over de duinen van Vlissingen naar Westkapelle - beetje bos en duin. was rustig met wel redelijk wat Zeeuwse wind. 2x een lange trap naar beneden genomen, en dan merk je wel het verschil tussen de cyclocrosser en een ATB.

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 05 jan 2016 17:47

Kilowatt schreef: Ik overweeg nu echt om een mtb aan te schaffen.
Dan ben je zeker al een tijdje niet in het bos geweest? Of fiets je daarmee op de weg?

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 05 jan 2016 20:41

Walter G schreef:
Kilowatt schreef: Ik overweeg nu echt om een mtb aan te schaffen.
Dan ben je zeker al een tijdje niet in het bos geweest? Of fiets je daarmee op de weg?
Vanochtend wegens code rood niet naar het werk geweest, dus even vroeg op pad glibberend te voet het bos in voor wat foto's. Ik zie de problemen wel, maar met een mtb kun je wat meer dan een racer.

Volgende keer even groeten hè ;) , kwam je tegen langs de Noordwillemsvaart.
older Budweiser

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 05 jan 2016 21:23

Heb je niet geschaatst?:)
Veni. Vidi. Fietsie.

ProTon
Forum-lid

Gebruikersavatar ProTon 05 jan 2016 21:44

Vandaag mijn 1e ritje van 2016, 43.5km op de cyclocross, 100% over het asfalt, was heerlijk weer met niet al te veel wind.

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 05 jan 2016 21:46

Kilowatt schreef:
Volgende keer even groeten hè ;) , kwam je tegen langs de Noordwillemsvaart.
Eh, wanneer? 1 januari? Ik dacht ook al, zou het?

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 06 jan 2016 07:47

Kilowatt schreef:Uur op de Tacx gezeten vanwege ijzel hier. Vreselijk, het blijft saai .
Geen probleem met met de wetenschap dat het buiten nog erger is. Met Zwift wordt het al wat leuker en dan op extra laptop concert afspelen gaat de tijd vlot. Gisterenavond totaal niet verveeld en toch 90 minuten lekker getraind https://www.strava.com/activities/463791413
Kilowatt schreef:Ik overweeg nu echt om een mtb aan te schaffen.
Mountainbiken is (in principe) een zomersport, al denken velen er blijkbaar anders over. :mrgreen:
Maar op de MTB in het bos heb je op dit moment op sommige plekken bijna snorkel nodig en wie er echt blij van wordt is je fietsenmaker. Spullen slijten met dit soort weer als een gek.
Ik ben/was een redelijke hardcore MTB'er, maar deze periode / nattigheid laat ik het bos voor wat het is.
Misschien heb je meer aan een cyclecrosser. Dan kan je semi offroad rijden, de weg op etc.
Dit najaar ontdekt, maak hierop mijn meeste buitenkm's en is een prima tussenoplossing
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 jan 2016 15:54

fredmtb-sport schreef:Mountainbiken is (in principe) een zomersport, al denken velen er blijkbaar anders over. :mrgreen:
Helemaal eens :winkthumb: Dus ik wacht weer tot de zomer en dan lekker in de bergen van Kroatie :D

Overigens voelde het vandaag voor het eerst dit jaar in onze regio (Groen Hart) winters aan.
Toch heeft dit weer wel wat en heerlijke sfeer geeft het. Bij Boskoop:
Afbeelding

Buitje kou op m'm kop gekregen en na 2,5 uur even een koffiestop bij m'n vaste adresje op "De Hoek"
Afbeelding

Op weg naar Moerkappele waar ik weer flink water op m'n kop kreeg.
Afbeelding

Natuurgebied bij de kanovijver bij de Rotte
Afbeelding

Ik wilde - mede omdat het nauwelijks waaide - eigenlijk dik 100 gaan doen maar de regen joeg me na goed 70 km onder een warme douche.

Wie had het over in de zon fietsen in Kroatie..........................lekker!

Plaats reactie