Hoe veel kun je verbeteren
-
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
langs het kerkje is inderdaa ook heel zwaar maar dan sla je wel een stuk over. In de toertochten wordt deze weg bijna nooit meer gebruikt, is ook vrij smal.
- janlouws
- Forum-lid
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 29 okt 2014 15:02
- Locatie: Clinge, Zeeuws-Vlaanderen
Hoe weet je deze wattages? Heb je een powermeter? En is dit het vermogen op omslagpunt of het vermogen op VO2max?djatwork69 schreef:Ik heb in januari mijn test gedaan, 60.3kg voor 1.78m, hier is dus ook geen vebetering mogelijk.
Mijn ervaring is dat ik in januari 240w test en tegen ik 3B en Marmotte rij, ik minstens 280W haal wat mij 4.66W/kg oplevert, hier haal ik goud mee.
Ik boek dus een 17% winst.
Dit is wel een mooie verbetering dus erg goed gedaan
-
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
Omslag.janlouws schreef:Hoe weet je deze wattages? Heb je een powermeter? En is dit het vermogen op omslagpunt of het vermogen op VO2max?djatwork69 schreef:Ik heb in januari mijn test gedaan, 60.3kg voor 1.78m, hier is dus ook geen vebetering mogelijk.
Mijn ervaring is dat ik in januari 240w test en tegen ik 3B en Marmotte rij, ik minstens 280W haal wat mij 4.66W/kg oplevert, hier haal ik goud mee.
Ik boek dus een 17% winst.
Dit is wel een mooie verbetering dus erg goed gedaan
Ik doe in jan-maart-mei een test in het sportcentrum van het ziekenhuis.
Heb die nu van maart achter de rug en zat op 260W, +20W dus, exact op schema
Hoop minstens 280W te halen eind mei, maar hoop stiekem op meer. Dan richting 3B en Ventoux
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
inderdaad, maar het is wel een indicatie, als ik op 2-3 maanden rijd 40W meer stamp, is het toch positief zeker?amclassic-fan schreef:Die testen zijn niet erg betrouwbaar om het vermogen om omslagpunt te bepalen.
Maar belangrijker dan het exacte vermogen op omslagpunt is je duurvermogen, je moet tijdens die cyclo's niet één klim op, maar een heel aantal.
Wat was het protocol van die test? Dus op wel vermogen begon je en hoe snel liep het op?
Ik heb ook een paar keer maximaal test gedaan en die getallen kwamen niet overeen met de werkelijkheid omdat de test te kort was. Duurde in totaal maar een minuut of 11.
Wel handig om progressie te meten als je het een paar keer doet, maar helaas niet geschikt om je vermogens zones te bepalen.
Ik heb ook een paar keer maximaal test gedaan en die getallen kwamen niet overeen met de werkelijkheid omdat de test te kort was. Duurde in totaal maar een minuut of 11.
Wel handig om progressie te meten als je het een paar keer doet, maar helaas niet geschikt om je vermogens zones te bepalen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
40W per 3min, omdat ik weet dat ik op mijn basisconditie tot 240W trap, veranderen ze erna het protocol, +20W per 3min.knukkel schreef:Wat was het protocol van die test? Dus op wel vermogen begon je en hoe snel liep het op?
Ik heb ook een paar keer maximaal test gedaan en die getallen kwamen niet overeen met de werkelijkheid omdat de test te kort was. Duurde in totaal maar een minuut of 11.
Wel handig om progressie te meten als je het een paar keer doet, maar helaas niet geschikt om je vermogens zones te bepalen.
In januari trapte ik dus 3min 240W, als er 20W bijkwam, hield ik het geen 3min vol, nu in maart wel.
10 min 80W- 3' 120W-3' 160W- 3' 200W-3' 240W-3'260W-3' 280W.
Minimaal 22min dus.
Is zeker positief maar het gaat om het doseren tot aan de eindstreep en daar ligt de moeilijkheid dus wat amc al aangaf je duurvermogen is ontzetten belangrijk in lange zware tochten.Als je op 90% van je omslagpunt gaat rijden in de klim dan moet je het in principe tot aan het einde volhouden.djatwork69 schreef:inderdaad, maar het is wel een indicatie, als ik op 2-3 maanden rijd 40W meer stamp, is het toch positief zeker?amclassic-fan schreef:Die testen zijn niet erg betrouwbaar om het vermogen om omslagpunt te bepalen.
Maar belangrijker dan het exacte vermogen op omslagpunt is je duurvermogen, je moet tijdens die cyclo's niet één klim op, maar een heel aantal.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
Ja oke maar ik rij elk jaar 3B en Marmotte dus die ervaring heb ik welnijkie schreef:Is zeker positief maar het gaat om het doseren tot aan de eindstreep en daar ligt de moeilijkheid dus wat amc al aangaf je duurvermogen is ontzetten belangrijk in lange zware tochten.Als je op 90% van je omslagpunt gaat rijden in de klim dan moet je het in principe tot aan het einde volhouden.djatwork69 schreef:inderdaad, maar het is wel een indicatie, als ik op 2-3 maanden rijd 40W meer stamp, is het toch positief zeker?amclassic-fan schreef:Die testen zijn niet erg betrouwbaar om het vermogen om omslagpunt te bepalen.
Maar belangrijker dan het exacte vermogen op omslagpunt is je duurvermogen, je moet tijdens die cyclo's niet één klim op, maar een heel aantal.
Kun je voor het geld van 3 tests niet beter een wattagemeter kopen?djatwork69 schreef: Ik doe in jan-maart-mei een test in het sportcentrum van het ziekenhuis.
Heb die nu van maart achter de rug en zat op 260W, +20W dus, exact op schema
Hoop minstens 280W te halen eind mei, maar hoop stiekem op meer. Dan richting 3B en Ventoux
o'7o
-
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
ik doe niet elk jaar die testen, op den duur kan je het zelf wat inschatten, ik heb ook een Tacx ergometer dus hierop zie ik ook mijn vooruitgang.
De eerste test kost 120 eur omdat er hier een cardioloog bij moet zijn, 2e en 3e maal is het 50 eur. Totaal dus een 220 eur.
De eerste test kost 120 eur omdat er hier een cardioloog bij moet zijn, 2e en 3e maal is het 50 eur. Totaal dus een 220 eur.