Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Hulde voor Robert Gesink!

wielerrevue
Forum-lid

wielerrevue 25 jul 2010 18:10

Gijs01 schreef:Ik vind het geweldig dat Robert Gesink 6e is geworden in de Tour. Het is lang geleden dat we een Hollander zo kort hadden.

Mijn stelling: Gesink voor sportman van het jaar 2010

Met me eens? Of juist niet?

Als iemand die slechts een 6e plaats behaald in een competitie Neerlands ´Sportman van het jaar´ wordt, is het nog droeviger gesteld met onze prestaties op sportgebied dan ik al vreesde.

De huldiging van het Nederlands elftal met een rondvaart door de grachten voor het verliezen van de finale is daar ook een voorbeeld van.

Wat is er gebeurd met onze winnaarsmentaliteit?

edwin01
Forum-lid

edwin01 08 aug 2010 18:44

bluebird schreef: P.S. Wie is Sven Kramer, kan die hard fietsen? ;)

Ja, die kan heel hard fietsen. Wint als training eliteklassiekers.....

pierre92
Forum-lid

pierre92 09 aug 2010 08:29

Ik denk eerder dat Mark Tuitert zal winnen.
fietsen, da\'s mijn verzetje!

blueneonn
Forum-lid

blueneonn 10 aug 2010 00:59

Absoluut een prachtige prestatie van Gesink. Ik zie hem overigens nu nog niet als toekomstig tour winnaar, maar daar kan nog altijd verandering in komen.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 10 aug 2010 10:49

blueneonn schreef:Absoluut een prachtige prestatie van Gesink. Ik zie hem overigens nu nog niet als toekomstig tour winnaar, maar daar kan nog altijd verandering in komen.

Ja, hij kan beter etappes winnen, veel leuker dan 2de t/m 10de worden.

gijs01
Forum-lid

gijs01 10 aug 2010 23:20

Pierre92 schreef:Ik denk eerder dat Mark Tuitert zal winnen.

Dat denk ik eerlijk gezegd ook want de prestatie van Tuitert is uitzonderlijk. Er zijn 2 ankers in de schaatssport die echt het hoogst haalbare zijn in die geweldige sport:
- Goud op de 1500 meter heren op de Olympische Spelen
- Winnen van de Elfstedentocht

Tuitert is wel een zekerheidje.

Ik denk wel dat Gesink een kandidaat is. Hij heeft het echt uitzonderlijk goed gedaan en ik ben heel benieuwd wat ie volgend jaar gaat doen.

Sportploeg van 2010 wordt denk ik Oranje.
Camerig is prachtig!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 aug 2010 08:33

Ik vrees het ook, maar met die schoppartij in de finale hebben ze het wat mij betreft niet verdient.
Less is bore

itcer
Forum-lid

itcer 11 aug 2010 11:32

voetbal is meer spel dan sport, en als je bekijkt hoeveel geluk ze hebben gehad tegen brazilië (wat niet slecht uitkam voor mijn weddenschap :)) de koers daarintegen is keihard een zwakke dag of de goede ontsnapping missen wordt dadelijk afgestrafd en welke schoppartij ze ervan gemaakt hebben tegen Spanje! schandalig, met op kop Van Bommel. schopt iedereen om en als iemand hem tegen de vlakt legt vraagt hij direct achter een kaart.
Van Bronckhorst heeft ook toch een vrij anoniem wk gespeeld. Stekelenburg was met kop en schouders de beste.

dat ze ploeg van het jaar gaan worden daar zal er spijtig genoeg bijna niets aan te doen zijn maar laat toch geen één van hen sportman van het jaar worden.
life is simple: swim, bike, run, eat, sleep

fwr
Forum-lid

fwr 11 aug 2010 11:48

Heb het even opgezocht en de laatste keer dat een teamsporter sportman van het jaar werd was in 1987 (Gullit). De kans lijkt me dus niet groot dat het een voetballer wordt.
Overigens zou Sneijder het volgens mij best verdienen (CL, Beker, landskampioen en finale WK). Lijkt me toch wat specialer dan zesde in de Tour.

pinag
Forum-lid

pinag 11 aug 2010 12:01

het seizoen is natuurlijk nog niet voorbij. als gesink het WK en Lombardijen wint, maakt-ie wel weer meer kans natuurlijk! of als Haasse de US Open etc. voor schaatsers is er tot de uitreiking niet echt veel te winnen (nog geen EKs en WKs dit jaar toch?), maar ik schrijf Tuitert ook alvast op. Oranje sportploeg (waarom zou 1 schoppartij het ze 'niet laten verdienen'? 2e van de wereld, for crying out loud - hard spelen / schoppen is met het beperkte talent van de NLers (in vgl met Spanje) de enige mogelijkheid om ze bij te houden. en het lukte bijna nog ook. dik respect.), Van Marwijk coach van het jaar. sportvrouw - Marianne Vos dan maar? hebben we toch nog wat cyclisme :)
Ik hou van Triple.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 11 aug 2010 16:59

Nee, voor sportman van het jaar heeft ie teveel ander goede tegen zoals bv tuitert. kramer wordt als minder gezien omdat ie heeft "verloren", dan heb je Sneijder nog, ook geen slecht jaar lijkt me!

Zijn tour prestatie is zeer mooi! Er zit een derde plaats in, Contador en Schleck zijn nog te sterk, maar je weet nooit wat er gebeurd.

eelcoz

eelcoz 11 aug 2010 17:03

Iemand die de Powerbalance populair heeft helpen maken in NL zou je uit principe niet tot Sportman van het Jaar moeten uitroepen. Nog los van het feit dat voetbal geen sport is, maar een spelletje. Wat mij betreft gaat de prijs naar een schaatser.

Plaats reactie