Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ervaringen Schwalbe One

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6055
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 20 apr 2016 19:52

havana schreef:Gisteren voelde ik tijdens het fietsen ineens een "bobbel" in mijn achterband. Even inspecteren en het bleek dat de hiel van de band over een stukje van ca. 8 cm licht was gescheurd.

Dit probleem heb ik in meer dan 10 seizoenen nog nooit gehad en ik hoop dan ook van harte dat het exemplarisch was (maar als ik dit topic doorlees vrees ik van niet). Gelukkig was mevrouw havana toevallig vrij, en kon ze vrij snel even langsrijden met een nieuwe buitenband (toevallig ook weer een Schwalbe One, die had ik namelijk nog liggen).
Ik zou jou adviseren daar Schwalbe over te informeren, indien binnen de garantie via de verkoper. Bij mij is vorig jaar een Schwalbe One tubeless band 'ontploft' die was gescheurd bij de hieldraad door een vulcanisatiefout. Schwalbe heeft mij daarvoor een nieuwe Pro One tubeless band toegestuurd. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13545
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 apr 2016 20:40

ridley orion schreef:Heb het zelfde als Havana gehad nu zit mijn laatste one er op mijn vertrouwen is weg .
Voor de vakantie in de bergen ga ik de specialized roubaix band proberen.
Moet goed zijn nu ze ontwikkelaars van continental in huis gehaald hebben
Conti is echt niet beter dan Schwalbe, ook behoorlijk wat incidenten.
Ik zou nu blind voor de michelin power gaan. kwaliteit is veel consistenter

Op de MTB is het ook weer een verademing, gewicht zoals beloofd goede strakke pasvorm, mooier karkas en net als met de auto gewoon een mooiere balans in de fiets. Conti komt ook altijd als beste uit de auto test, maar als ik er mee rijd mis ik balans en ze gaan cuppen na 20K.

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1544
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 20 apr 2016 22:24

Ik rijd nu al twee seizoenen op Schwalbe One. Deze nadat ik van Conti's veel scheuren van de wang, naar Senso snel vierkant en voelde niet prettig aan in de bochten/afdalingen op de One's ben gekomen. Tot nog toe geen probleem mee gehad. Maar houd het wel n de gaten qua bobbeltjes en scheuren.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Frankievenge
Forum-lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 okt 2014 12:19
Locatie: Albergen

Frankievenge 20 apr 2016 23:11

Helemaal vergeten.... En zeker niet onbelangrijk.... Ik heb de gehele winter op One's gereden.... Naar volle tevredenheid!! Bolt idd heerlijk.... En toch ben ik overgestapt naar Tufo Calibra plus.
Cannondale systemsix Dura ace
Specialized Epic FSR Elite WC

Gebruikersavatar
gineau
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 24 jan 2010 21:25

Gebruikersavatar gineau 30 apr 2016 00:49

Bij deze zou ik een "warme douche" willen geven aan een nieuwe telg in de familie schwalbe one, genaamd de schwalbe s-one. Dat is een bredere band met kleine nopjes. Volgens mij is hij bedoeld als slecht-weerband en/of voor de voorjaarsklassiekers, maar hij rijdt ook op normaal asfalt prima! Slijt goed, pakt niet gauw steentjes op en rijdt niet merkbaar langzamer dan een normale "one". Voor mij een blijvertje.

Dank U voor de aandacht en nee ik werk niet voor schwalbe.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6369
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 30 apr 2016 09:46

Zelf heb ik 2 paar van de Schwalbe one banden in gebruik en wel de 25mm versie. Goede band, pakt weinig steentjes op. 1 Keer lek agv flink schelp stuk op weg naar het werk. Ik heb op beide sets nog geen last gehad van bobbels / scheuren of andere zaken.

Ook blijft de achterband lang mooi rond itt Continental en of Vredestein Senso. Ik heb afgelopen winter ook regelmatig op de Tacx gezeten met de Schwalbe one.Daar heeft de band niet onder te lijden gehad - en niet onbelangrijk - geeft goede grip zowel op de weg als op de Tacx...
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6198
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 09 mei 2016 16:43

gineau schreef:Bij deze zou ik een "warme douche" willen geven aan een nieuwe telg in de familie schwalbe one, genaamd de schwalbe s-one. Dat is een bredere band met kleine nopjes. Volgens mij is hij bedoeld als slecht-weerband en/of voor de voorjaarsklassiekers, maar hij rijdt ook op normaal asfalt prima! Slijt goed, pakt niet gauw steentjes op en rijdt niet merkbaar langzamer dan een normale "one". Voor mij een blijvertje.

Dank U voor de aandacht en nee ik werk niet voor schwalbe.
Maar, wat zou het voordeel van de nopjes zijn?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

jeroenhuizinga
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 mei 2013 13:53
Locatie: Texel

jeroenhuizinga 09 mei 2016 17:22

Ik neem aan dat ze vooral voor de "klassiekers"net voor wat extra grip zorgen, vooral op de nattere kasseien

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16446
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 09 mei 2016 20:30

Klopt bijna volledig.

Profiel of niet maakt niet zoveel uit.
Niet negatief noch positief.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
gineau
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 24 jan 2010 21:25

Gebruikersavatar gineau 11 mei 2016 02:54

MarkVeenstra schreef:Maar, wat zou het voordeel van de nopjes zijn?
Ik zou het niet direct weten. De nopjes of hobbeltjes zijn zo oppervlakkig bij deze band dat ze waarschijnlijk niet heel veel verschil uitmaken; noch wat de grip betreft, noch voor de rolweerstand.

Ik heb het idee dat ze extra grip geven, voor wat dat waard is... Maar ik heb de band niet zozeer om de nopjes gekocht als wel om de extra breedte; daar is dan weer wel grip van te verwachten.

PetiK
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 mar 2015 13:03

PetiK 17 mei 2016 12:31

Inmiddels aardig wat KM's op deze banden (25mm). Erg tevreden en zie voorlopig geen reden te veranderen.
Achterband heb ik na 4.500 km vervangen (vierkant, draad hier en daar zichtbaar).
Voorband inmiddels 6.500km oud, nog niets mis mee. 2x lek gereden in 6.500 km, beide keren achter t.g.v. glas.

Banden zijn soepel, bollen mooi, volledig slick en zien eruit zoals een band eruit moet zien. Op het droge uitstekende grip, in de regen heb ik iets meer het gevoel dat ik moet uitkijken (meer dan bij bijv. Senso All-Weathers, maar dat is wellicht logisch).

Voor mijn gevoel 'stuiteren' ze iets minder dan de GP4000S-II die ik ook ca. 1500 km aan de tand heb gevoeld voordat ik deze aan gort heb gereden over een groot stuk glas.

Als dit setje is versleten ga ik over op de tubeless versie.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1833
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 17 mei 2016 19:38

Ik heb afgelopen weekend ook voor de eerste keer met de Schwalbe Ones gefietst.
Ben behoorlijk zwaar en moest met het oppompen van de 25 mm versie banden wennen dat ik er minder in moest pompen als bij de Senso All Weather 23 mm banden die ik er eerst op had liggen. Ik vond dat de Senso banden behoorlijk "plakte" aan de weg, iets waarvan ik eerder altijd dacht dat het allemaal een beetje overdreven was die rolweerstand verhalen.
Maar nu ik de eerste rit heb gemaakt op de Schwalbe ones vind ik deze veel fijner "bollen" en begin ik die verhalen toch te geloven.
Veel minder gestuiter nu, komt natuurlijk ook doordat er iets minder lucht in zit.
Voelt in ieder geval een stuk comfortabeler aan.
Maar volgens mij ga ik nog heel veel plezier krijgen van de bandenwisseling.
Bikers are not alone

Plaats reactie