Trois Ballons 2016
Iemand hier ervaring met het rijden van de 3Ballons in de regen? (en in dit geval redelijk zachte temperaturen gelukkig) Is een regenjack voldoende of toch nog iets van handschoenen meeslepen voor de afdalingen? Lange broek/beenstukken lijkt mij te warm met klimmen, maar overschoenen bijvoorbeeld? In eerste instantie denk ik dat het met alleen een regenjack wel gaat lukken, maar heb geen ervaring met de combinatie regen en Vogezen...
Vooral op de Grand Ballon kan het toch redelijk fris worden. Wat ik ( een koukleum) met de huidige voorspellingen zou doen:
- benen insmeren met een spierverwarmende 'embrocation'
- lichte (waterproof) armwarmers (Sportful Fiandre Light No Rain) voor de koudere afdalingen
- een volledig waterproof regenjack mee (ik gebruik de race cape van Rapha, relatief licht, volledig waterdicht en flappert niet)
- petje onder de helm (voor de zichtbaarheid)
- noch overschoenen noch handschoenen
- benen insmeren met een spierverwarmende 'embrocation'
- lichte (waterproof) armwarmers (Sportful Fiandre Light No Rain) voor de koudere afdalingen
- een volledig waterproof regenjack mee (ik gebruik de race cape van Rapha, relatief licht, volledig waterdicht en flappert niet)
- petje onder de helm (voor de zichtbaarheid)
- noch overschoenen noch handschoenen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Verwarmende spul op je benen om jezelf goed af te koelen? Dat mensen daar nog altijd intrappen...
Wat je aan kleding aantrekt is heel persoonlijk, sommige hebben het nu eenmaal snel koud en andere niet. Wij weten ook niet wat je in de kledingkast heb hangen.
Wat je aan kleding aantrekt is heel persoonlijk, sommige hebben het nu eenmaal snel koud en andere niet. Wij weten ook niet wat je in de kledingkast heb hangen.
Waar schrijf ik dat?amclassic-fan schreef:Verwarmende spul op je benen om jezelf goed af te koelen?
Die zalf die ik gebruik is spierverwarmend en licht waterafstotend, ideaal bij regen en fris om toch in korte bib te kunnen rijden.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Wat een prachtige tocht. Man man man.
Prachtige wegen en beklimmingen. Geen enkel saai verbindingsstuk in mijn beleving.
Bevoorradingen prima.
Uiteindelijk wel wat regen gehad, maar eigenlijk viel het wel mee. Temperatuur was idd een meevaller. Waterproof gilet bleek nuttig te zijn en de racecape alleen aangehad op de afdaling van de Grand Ballon. Ohja en op het einde toen ik de pasta naar binnen aan het werken was, man wat kwam er toen uit de lucht vallen..
Er was ook een flinke crash te zien aan de twee bikes die in stukken lagen.
Prachtige wegen en beklimmingen. Geen enkel saai verbindingsstuk in mijn beleving.
Bevoorradingen prima.
Uiteindelijk wel wat regen gehad, maar eigenlijk viel het wel mee. Temperatuur was idd een meevaller. Waterproof gilet bleek nuttig te zijn en de racecape alleen aangehad op de afdaling van de Grand Ballon. Ohja en op het einde toen ik de pasta naar binnen aan het werken was, man wat kwam er toen uit de lucht vallen..
Er was ook een flinke crash te zien aan de twee bikes die in stukken lagen.
Ik ben niet zo snel, dus dat van die regen kan je gerust interpreteren als wat een takkeweer. Zeker 150km in de regen gereden. Soms een paar spatjes, maar veelal stevige buien. Ik was echt tot op de draad toe nat.
Mooie tocht maar voor mij, bij deze omstandigheden, denk ik net een tandje te lang.
Respect voor de goud en zilver rijders. Ben heel blij met mijn brons. Maar goed, ik zal met mijn 107kg nooit een top klimmer worden.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Mooie tocht maar voor mij, bij deze omstandigheden, denk ik net een tandje te lang.
Respect voor de goud en zilver rijders. Ben heel blij met mijn brons. Maar goed, ik zal met mijn 107kg nooit een top klimmer worden.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
I find your lack of faith disturbing
-
- Forum-lid
Vond het erg mee vallen met de regen. De eerste 150 km was het vochtig, maar niet echt regen. Daarna wel een paar buien, maar niet doorweekt. Na de finish wel flinke stortbuien.
Nog lekker kunnen douchen na afloop. Wel koud water. Verbaasde me dat er geen meer mensen gebruik maakten van de douches.
Nog lekker kunnen douchen na afloop. Wel koud water. Verbaasde me dat er geen meer mensen gebruik maakten van de douches.