Pagina 4 van 9
Re: bePro Favero vermogensmeter
Geplaatst: 06 aug 2016 17:48
door amclassic-fan
Wat zeiden ze dan dat de oorzaak van het defect was?
Re: bePro Favero vermogensmeter
Geplaatst: 06 aug 2016 18:33
door triabas
amclassic-fan schreef:Wat zeiden ze dan dat de oorzaak van het defect was?
Als oorzaak werd aangegeven dat de sensor bloot lag. Daar hadden ze ook foto's van mee gestuurd (waarvan ik aanneem dat het mijn sensor was). Nu zeggen ze herhaaldelijk in hun Q&A dat de sensor heel goed beschermd is, maar tegelijkertijd hebben ze in hun montage instructies zeer uitgesproken waarschuwingen staan. Dat spreekt elkaar een beetje tegen. Klantenservice gaf ook aan dat installatie fout kan gebeuren en dat de sensor dan pas na een tijd kapot gaat. Tja.. Er vanuitgaand dat de vermogensmeter heel de fabriek uit gaat, kun je zo natuurlijk elk schadegeval wegredeneren. Nou ja, ik krijg hem nu binnenkort terug en dan gaat die weer op de fiets. Maar als ik dan weer elke 2 a 3 ritten moet herinstalleren dynamisch calibreren, is het finito.
Re: bePro Favero vermogensmeter
Geplaatst: 08 aug 2016 23:19
door mont aigoual
Wat was de reden of aanleiding dat je de sensoren steeds moest herinstalleren en calibreren? Gaf hij geen of verkeerde waarden en wanneer trad dit probleem op?
Re: bePro Favero vermogensmeter
Geplaatst: 13 aug 2016 10:58
door triabas
mont aigoual schreef:Wat was de reden of aanleiding dat je de sensoren steeds moest herinstalleren en calibreren? Gaf hij geen of verkeerde waarden en wanneer trad dit probleem op?
Het is heel lastig om de sensors permanent 'vast' te zetten. Zo past de bijgeleverde sleutel niet goed genoeg op de lockring (is iets te groot, waardoor die er makkelijk af schiet). Eigenlijk zou je het met locktite moeten vast zetten, maar ja dan kun je ze niet meer wisselen.
Kortom, ik vind het weinig degelijk uitgevoerd en het zou mij niets verbazen als het 'lock-systeem bij een volgende versie wordt gewijzigd.
Ik heb de pedalen net terug gekregen en na de eerste rit moet ik eigenlijk weer bijstellen en ook de balans-output is niet juist. Geklooi, geklooi.
Re: bePro Favero vermogensmeter
Geplaatst: 13 aug 2016 15:51
door mont aigoual
Ik heb een carbon crank en ben bij installatie de washers vergeten. Bij mij schoot bij het vastzetten ook de sleutel van de kartelmoer, maar de pedalen blijven wel zitten. Ik vind daarnaast dat de trapas schroefdraad aan de korte kant omdat de pedaalas net voorbij de helft van de crankbus komt. Hadden ze iets langer moeten maken.
Als de pedaalbalans niet goed is, moet je inderdaad calibreren. Het is een nauwkeurig werkje, ik heb dat eenmalig statisch gedaan met de cranks in de horizontale stand. Dynamisch kalibreren kan volgens mij niet. Ook met gekalibreerde pedalen is bij mij de afwijking vaak meerdere procenten tussen links en rechts, de getallen variƫren wel per rit. Bij mij willen de pedalen af en toe geen contact maken met mijn garmin. Even stoppen of pauzeknop op de garmin gebruiken helpt. Nu start ik eerst met fietsen en zet dan pas mijn garmin aan, dan pakt hij de pedalen meestal meteen. Het is systeem is nog niet vrij van kinderziektes, maar de vermogenswaarden kloppen volgens mij verder wel. Wel vervelend voor je dat het bij jou zo moeizaam gaat, kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Heb je de pedalen al eens aan de PC gehangen en naar de instellingen gekeken?
Re: bePro Favero vermogensmeter
Geplaatst: 17 aug 2016 16:02
door Sebastiaan86
Heb gisteren de bePro S besteld bij powermeter24.com. Iemand daar al eerder besteld? Levertijd stond 1 - 2 werkdagen, maar lijkt me dat dat (in ieder geval voor Nederland) niet klopt? Ben erg benieuwd!
Re: bePro Favero vermogensmeter
Geplaatst: 18 aug 2016 15:30
door kwen
Ik ben geen echte fietstechneut, maar de installatie van de BePro is toch echt niet moeilijk. Bijgeleverde sleutel zegt ook welke kant je moet opdraaien. Je moet de pedalen goed vast draaien, dat wel. Erg tevreden over de mijne verder. De dubbelzijdige waarden hebben een links/rechts onbalans blootgelegd, die ik nu aan het corrigeren ben.
Tip voor de dynamische calibratie: trap niet te snel terug, echt rustig. Te snel en hij herkent hem niet als calibratie.
Re: bePro Favero vermogensmeter
Geplaatst: 18 aug 2016 15:39
door Zorro
kwen schreef:De dubbelzijdige waarden hebben een links/rechts onbalans blootgelegd, die ik nu aan het corrigeren ben.
Hoe groot is die links-rechts onbalans dan gemiddeld?
Re: bePro Favero vermogensmeter
Geplaatst: 18 aug 2016 16:24
door athhretjt
kwen schreef:De dubbelzijdige waarden hebben een links/rechts onbalans blootgelegd, die ik nu aan het corrigeren ben.
Waarom corrigeren? En hoe? Daar ga je niet harder van fietsen, mogelijk zelfs langzamer... Enige onbalans is normaal, en kan geen enkele kwaad.
Re: bePro Favero vermogensmeter
Geplaatst: 18 aug 2016 17:30
door Naambezet
Sebastiaan86 schreef:Heb gisteren de bePro S besteld bij powermeter24.com. Iemand daar al eerder besteld? Levertijd stond 1 - 2 werkdagen, maar lijkt me dat dat (in ieder geval voor Nederland) niet klopt? Ben erg benieuwd!
Had ik ook gedaan, kwam volgens mij na 2 dagen aan
Re: bePro Favero vermogensmeter
Geplaatst: 18 aug 2016 18:03
door Zorro
athhretjt schreef:kwen schreef:De dubbelzijdige waarden hebben een links/rechts onbalans blootgelegd, die ik nu aan het corrigeren ben.
Waarom corrigeren? En hoe? Daar ga je niet harder van fietsen, mogelijk zelfs langzamer... Enige onbalans is normaal, en kan geen enkele kwaad.
Je kunt hier deze vragen niet stellen zonder te weten wat die onbalans links-rechts dan is vandaar mijn vraag aan kwen eerder vandaag: Hoe groot is die links-rechts onbalans dan gemiddeld?
Als dat nu b.v. 45-55 is dan zou ik me daar verder geen zorgen over maken.
Re: bePro Favero vermogensmeter
Geplaatst: 20 aug 2016 19:52
door Sebastiaan86
Naambezet schreef:Sebastiaan86 schreef:Heb gisteren de bePro S besteld bij powermeter24.com. Iemand daar al eerder besteld? Levertijd stond 1 - 2 werkdagen, maar lijkt me dat dat (in ieder geval voor Nederland) niet klopt? Ben erg benieuwd!
Had ik ook gedaan, kwam volgens mij na 2 dagen aan
Inderdaad: vandaag binnen gekregen. Toch vrij snel.
Installatie vond ik uiteindelijk niet moeilijk. Ben denk ik in totaal 45 minuten bezig geweest (inclusief koppelen met de garmin en een 'dynamic calibration').
Vanmiddag meteen een koersje mee gereden, en ben erg tevreden. Alles werkt in ieder geval goed en de waardes lijken me 'goed te kloppen' (is altijd een beetje lastig vergelijken).
Wat ik me wel afvraag is of het lastig gaat zijn om de pedalen op een andere fiets te zetten. Moet je dan opnieuw dat streepje op de powermeter overeen laten komen met een streepje op de crankarm? En zo ja, hoe moet dat als je niet meer van die stickertjes hebt? Of kan je hem nu gewoon op elke willekeurige fiets draaien en is dat allemaal niet meer nodig? Lijkt me niet, want ze geven aan dat je goed in de gaten moet houden dat die streepjes uitlijnen.