Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets april

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 03 apr 2016 08:50

[quote="monsieurpinot"]ik zou 'm denk ik meer kopen of me zelf abonneren wanneer er wat meer wetenschappelijk onderbouwde artikelen in staan./quote]

Grappig. Dat soort info haal ik juist van het web :lol:

Zelf koop ik tijdschriften voor verslagen. Belevingsdingen dus. Het liefst een beetje authentieke verhalen en geen cleane geredigeerde stukjes van fulltime redacteuren.

Zo zien we maar hoe lastig het is om veel lezers vrienden te maken.

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 03 apr 2016 09:23

JoostG schreef:En ondertussen rijdt Fred op CaadX en is de cyclocrosser weer aan een opmars bezig :-)
Scherp, heel scherp. Maar wel met schijfremmen......
JoostG schreef:Verder remmen velgremmen in bijna alle omstandigheden ook goed.
Klopt, vorige week in Tenerife veilig 20.000 hm afgedaald met "touwtjesremmen"
(maar een volgende racefiets is 100% zeker met schijfremmen)
JoostG schreef: Enfin, ik stap zo weer op de fiets met velgremmetjes: natte wegen en misschien wel een rondje Heuvelrug. Fingers crossed ;-)
Doe voorzichtig, kan glad zijn. :winkthumb:

Zou de aversie mbt schijfremmen ook komen omdat het een ontwikkeling is die vanuit de MTB sport is over komen waaien nadat het zich daar bewezen heeft?
Kan wat worden met de 12 speed op de racefietsen waar de MTB voorloopt op de racefietsen.....
Maar verder blijf ik Fiets een prima blad vinden ondanks dat het meeste al ergens op het web heeft gestaan. Maar net dat lekker op de bank lezen of bij zwembad TF afgelopen week maakt het dat ik mijn abonnement aan blijf houden.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 apr 2016 09:28

Wil jij naar 1x12 op de racefiets dan Fred?
Less is bore

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 03 apr 2016 10:19

daniel1975 schreef:Wil jij naar 1x12 op de racefiets dan Fred?
Nog niet, als ik zie wat een 12 speed cassette kost voor de MTB. Categorie "pijn in de buik" bij vervanging.
Laat mij dan maar nog even ouderwets met 2x11 compact drive trappen. Maar 2x12 is kwestie van tijd dat die uitgebracht zal worden, of we willen of niet.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 03 apr 2016 10:31

fredmtb-sport schreef:
Zou de aversie mbt schijfremmen ook komen omdat het een ontwikkeling is die vanuit de MTB sport is over komen waaien nadat het zich daar bewezen heeft?
Nee, denk het niet, er zijn meerdere redenen voor maar dat niet.
-Het wordt niet alom gezien als oplossing voor een duidelijk probleem.
-Het maakt een fiets nodeloos duurder, gecompliceerder en zwaarder.
-Velen hebben een paar fijne fietsen/frames en willen uberhaupt niks nieuws (me too).
Geldt zeker ook voor wielen.
-Er is nog niet 1 duidelijke standaard voor de diverse betrokken onderdelen.
-Een teken aan de wand is dat in het profpeloton de schijfrem ook nog amper wordt gebruikt, dat is altijd een motor achter innovatie.

En er zijn er vast nog wel meer.
Het goede is dat zoals Joost hierboven al opmerkte dat de "oude "spullen nog jaren te koop zullen zijn en niemand iets moet.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

senior
Forum-lid

senior 03 apr 2016 11:02

Gastheerg schreef:
monsieurpinot schreef:ik zou 'm denk ik meer kopen of me zelf abonneren wanneer er wat meer wetenschappelijk onderbouwde artikelen in staan./quote]

Zelf koop ik tijdschriften voor verslagen. Belevingsdingen dus. Het liefst een beetje authentieke verhalen en geen cleane geredigeerde stukjes van fulltime redacteuren.

Zo zien we maar hoe lastig het is om veel lezers vrienden te maken.
Precies. Uitgebreide techniek is makkelijker op het internet te vinden op het moment dat je het nodig hebt.

senior
Forum-lid

senior 03 apr 2016 11:06

Keezx schreef:
fredmtb-sport schreef:
Nee, denk het niet, er zijn meerdere redenen voor maar dat niet.
-Het wordt niet alom gezien als oplossing voor een duidelijk probleem.
-Het maakt een fiets nodeloos duurder, gecompliceerder en zwaarder.
-Velen hebben een paar fijne fietsen/frames en willen uberhaupt niks nieuws (me too).
Geldt zeker ook voor wielen.
-Er is nog niet 1 duidelijke standaard voor de diverse betrokken onderdelen.
-Een teken aan de wand is dat in het profpeloton de schijfrem ook nog amper wordt gebruikt, dat is altijd een motor achter innovatie.

En er zijn er vast nog wel meer.
Het goede is dat zoals Joost hierboven al opmerkte dat de "oude "spullen nog jaren te koop zullen zijn en niemand iets moet.
Wat betreft je punt over het ontbreken van een duidelijke standaard: als je Fiets had gelezen zou je hebben gezien dat Roompot al grote moeite heeft om e.e.a. uitwisselbaar te maken. Zelfs één fabrikant heeft al verschillen tussen de verschillende naafmodellen die ze leveren. :shock:

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 03 apr 2016 19:43

Nederland is een kleine markt. Ik snap wel dat dat ten koste gaat van onafhankelijkheid en diepgang. volkskrant/nrc/trouw hebben de afgelopen jaren - met het terug lopen van de oplages - ook een verschuiving naar lichter verteerbare stukjes laten zien.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 03 apr 2016 20:39

Gastheerg schreef:
monsieurpinot schreef:ik zou 'm denk ik meer kopen of me zelf abonneren wanneer er wat meer wetenschappelijk onderbouwde artikelen in staan./quote]

veel dingen die je gratis op het web leest worden ook op één of andere manier gefinancierd (reclame, jouw surfgedrag etc). Ik wil best betalen voor een goed artikel, maar dan moet het wel goed zijn :)

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 03 apr 2016 20:42

sloeren schreef:Nederland is een kleine markt. Ik snap wel dat dat ten koste gaat van onafhankelijkheid en diepgang. volkskrant/nrc/trouw hebben de afgelopen jaren - met het terug lopen van de oplages - ook een verschuiving naar lichter verteerbare stukjes laten zien.
(digitale) oplagen van kranten gaan weer vooruit (in het bijzonder van Trouw): https://www.villamedia.nl/artikel/digit ... en-in-2015

senior
Forum-lid

senior 03 apr 2016 21:50

chrissiewizzie schreef:Laat ik dan nog maar een puntje van kritiek opgooien: de conclusies van vergelijkende tests zijn vlees noch vis. Er wordt nooit duidelijk wat nou echt het beste is. Ook wordt niet of nauwelijks onderbouwd waarom iets een voor- of nadeel is. Soms is bij één test iets als nadeel opgenomen en bij een andere als voordeel.
Het lijkt wel of alle fabrikanten te vriend moeten worden gehouden. Bijna alsof Fiets een verlengstuk van de fabrikanten is. Ik mis durf en onafhankelijkheid bij Fiets. En ja, die discussie is al een keer eerder gevoerd, inclusief reactie van Fiets.
Het is dat ik veel in het blad wel leuk vind en zelf a.d.h.v. de beschrijvingen wel min of meer zelf een conclusie kan trekken.
Ik lees zo nu en dan ook wat andere bladen zoals Tour en Grinta en dan steekt Fiets wel wat magertjes af imho.
Zoiets als het eerste nadeel bij de Look: glanzend carbon? :roll:

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 04 apr 2016 09:36

Fiets durft/kan niet kritisch zijn. Ze moeten toch gefinancierd worden door leveranciers en fabrikanten.. Dus ergens begrijp ik het wel. Ik lees die vergelijkende testen al niet eens meer. De stukken van Leon van Bon zijn wel plezierig om te lezen.

Wat mij echter het meest opviel deze editie, er wordt meermalen genoemd dat je schroefverbindingen in moet vetten omdat ze anders vast komen te zitten door straatvuil. Dat je ze van een lik montagevet moet voorzien, helemaal waar. Maar als je denkt/stelt dat ze vastztitten door straatvuil heb je echt het technisch-licht nog niet gezien. Als je onzin gaat promoten kun je het beter laten bij het eerste deel van de stelling, voorzie ze van een lik montagevet!

Zoals al eerder genoemd, het is een reclameblad zonder diepgang en knowhow! (Vind ik :) )

Plaats reactie