Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nek- en rugklachten op Red Bull Pro-SL 3000

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 04 mei 2016 12:47

Ik denk dat die positieve ervaringen vooral komen van de uitgebreide meting. Dit is inderdaad het systeem dat de meeste fietsenmakers hebben staan.

Nutteloos was de meting trouwens niet want het geeft wel aan dat je erg kort en hoog moet zitten. Alleen het advies wat er uit komt rollen is gewoon slecht.

Bij de aluminium Merida Ride modellen in maat 56 en de Trek Domane in 58 kom je met 5cm headset topcap + spacers op een drop van 53/54mm met een totale reach van 465 mm. Dat is met 3cm en misschien een beetje aan spacers te doen (afhankelijk van de gebruikte headset topcap).

Iets anders kan ik van deze meting niet maken. Met 5cm spacers en een 17 graden stuurpen van 10 of 11 cm of 4cm spacers en 11 cm 17 graden stuurpen zou je het op je Red Bull kunnen uitproberen. Helemaal klopt het niet maar het komt in de buurt.
Campagnolo Ultra Dork

lupo
Forum-lid

lupo 04 mei 2016 18:08

Ernie C. schreef:Ik denk dat die positieve ervaringen vooral komen van de uitgebreide meting. Dit is inderdaad het systeem dat de meeste fietsenmakers hebben staan.

Nutteloos was de meting trouwens niet want het geeft wel aan dat je erg kort en hoog moet zitten. Alleen het advies wat er uit komt rollen is gewoon slecht.

Bij de aluminium Merida Ride modellen in maat 56 en de Trek Domane in 58 kom je met 5cm headset topcap + spacers op een drop van 53/54mm met een totale reach van 465 mm. Dat is met 3cm en misschien een beetje aan spacers te doen (afhankelijk van de gebruikte headset topcap).

Iets anders kan ik van deze meting niet maken. Met 5cm spacers en een 17 graden stuurpen van 10 of 11 cm of 4cm spacers en 11 cm 17 graden stuurpen zou je het op je Red Bull kunnen uitproberen. Helemaal klopt het niet maar het komt in de buurt.
Dank voor je uitgebreide reacties! Ik ga ermee aan de slag.

lupo
Forum-lid

lupo 09 mei 2016 13:44

Ernie C. schreef:Terug van een paar dagen weg dus nu wat meer tijd ;)

Die stack van 590 mag je met een flinke korrel zout nemen want je hebt dan alsnog meer dan 8cm headset + spacers nodig om de beoogde drop te realiseren :? .

Het mag dan de broer van Wilco zijn, het is nog geen goede bikefitting.

Je hebt minimaal 61cm stack nodig wil je het een beetje normaal kunnen realiseren zonder omgekeerde stuurpen. De Trek Domane of de Merida Ride passen dan het beste.
Inmiddels ook de exacte lichaamsmaten op de mail.

Lengte: 181,4
BBL: 90
Romplengte: 56
Armlengte: 71
Schouderbreedte: 43

Alles in cm uiteraard. Advies Trek Domane of Merida Ride blijft hetzelfde? En dan maat 58 neem ik aan. :)

Plaats reactie